2008-10-19, 00:57
Medlem
Jipos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
flikar in med en fråga. de flesta graffitimålare vill väl inte legalisera?
okej jag förstår om vissa diggar att måla och gärna gör det på lagligt vis på speciella väggar eller så. Men är inte en del av charmen trots allt att det är olagligt, så man får lite adrenalin osv?

OfT: är inte så bevandrad inom ämnet men har precis börjat bli ganska intresserad (inte av att graffa själv, men typ läsa böcker och se filmer om graffiti hade varit kul), nån som vill tipsa om nån skön bok eller så där man kan lära sig lite graffhistoria? They call us vandals ska jag nog kolla upp iaf.
Medan svenson åt plankstek är en klassiker när det gäller böcker, annars är Stylewars en bra film, som dessutom finns fullängd på video.google.com
Citera
2008-10-25, 19:28
Medlem
Rands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jipo
Medan svenson åt plankstek är en klassiker när det gäller böcker, annars är Stylewars en bra film, som dessutom finns fullängd på video.google.com

Medan svenson åt plankstek rekommenderar jag starkt!
Väcker en del känslor .

Citera
2008-10-27, 19:01
Medlem
Jipos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rand
Medan svenson åt plankstek rekommenderar jag starkt!
Väcker en del känslor .

Citera
2008-11-01, 21:41
Bannlyst
All denna konst som är målad överallt som är ren jävla skadegörelse är jag emot.

De enda som är för är väl klottrarna själv och några enstaka som gillar skitet?

Några fall där idioter har åkt dit och namn har blivit publicerade?
Citera
2008-11-01, 22:32
Medlem
Arizons avatar
All form av klotter och målande gör mej fly förbannad.. det är så obeskrivligt onödigt och samhällsdestruktivt. Konst..? Icke för fem öre.
Förstår ni som håller på med detta vad det kostar att t. ex sanera ett tåg som blivit nedklottrat? Nää.. skulle inte tro det.
Lägg av och väx upp.
Citera
2008-11-01, 23:52
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jipo
Diggar storyn när dem värmer sig i personalrummet för att sedan uppge sig som civvare! Kommer inte ihåg vilka det är dock! Piecen finns iaf med på nån film (glömt vilken det är också nu bara för det...)

Area 08/Area 08 2 är det då tåget rullar. Var det inte arsle och någon till? Minnet sviker just nu.
Citera
2008-11-02, 15:53
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arizon
All form av klotter och målande gör mej fly förbannad.. det är så obeskrivligt onödigt och samhällsdestruktivt. Konst..? Icke för fem öre.
Förstår ni som håller på med detta vad det kostar att t. ex sanera ett tåg som blivit nedklottrat? Nää.. skulle inte tro det.
Lägg av och väx upp.

berätta...
Citera
2008-11-02, 16:03
Medlem
Arizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
berätta...

Tja..
http://malmolund.city.se/nyheter/2008/08/19/Mer_klotter_pa_Malmotagen/#

eller..
http://www.nyhetsportalen.se/v4354919.html
Citera
2008-11-02, 17:29
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Tja..
http://malmolund.city.se/nyheter/2008/08/19/Mer_klotter_pa_Malmotagen/#

eller..
http://www.nyhetsportalen.se/v4354919.html

Jag vet exakt vad det kostar då jag har fått betala för det.
Citera
2008-11-02, 19:01
Medlem
Citat:
Lägg av och väx upp.

men tänk så många arbetstillfällen det skapar, sanerare, folk som utvecklar bättre saneringsmedel, folk som gör färg till pennor och burkar osv..
Citera
2008-11-02, 23:55
Medlem
xiqs avatar
Citat:
Lägg av och väx upp.
Det som kostar är saneringen. Klaga på politikernas metoder att göra gråa väggar gråare igenom att lägga enorma summor pengar på sanering istället.
Citera
2008-11-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xiq
Det som kostar är saneringen. Klaga på politikernas metoder att göra gråa väggar gråare igenom att lägga enorma summor pengar på sanering istället.

att sanera klotter är en miljonindustri som skapar massvis av jobb åt samhället och således drar in mer skatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in