2011-01-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
http://en.wikipedia.org/wiki/Parable_of_the_broken_window

Sorry, men det där svarade inte på ett skit. Lägger man inte pengar på sanering kan man fortf investera dem i eller soendera dem på annat, varför din åberopade idé inte är applicerbar på situationen jag beskrev
Citera
2011-01-05, 01:59
Medlem
Mx_1337s avatar
Klottrar av den enkla anledningen att någon vis person (glömt vem, knarkar så hårt att minnet är ganska dimmigt, vad åt jag för 10 minuter sen?) sa till mig när jag var liten att jag skulle "göra det som jag var bra på"
Grejen är att jag inte hittat något annat än KLOTTER som jag faktiskt är bra på.

Men jag är fett hardcore, så vem bryr sig?

Citera
2011-01-05, 18:47
Medlem
nocommentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.U.C.K
Sluta Klottra!
Jag undrar hur i helvete en sån fitta som du orkar slösa bort din energi på att be andra sluta klottra, det hjälper ju inte, dessutom har ingen bett dig att kommentera, eller? Skaffa dig ett liv för fan.
Citera
2011-01-10, 18:49
Medlem
En fruktpizzas avatar
Sorgligt att klottrar-asen inte har fattat ett skvatt. Ingen, förutom de själva och de närmast sörjande, tycker att skiten är något att ha. Ser man en vägg eller annat fast föremål, och det är nerklottrat, så signalerar det bara skit. Att någon, eller några, tragiska figurer med alldeles för mycket fritid, har ropat desperat på uppmärksamhet likt revispissande jyckar.

Av alla dem som jag har satt fast under åren, så är det fortfarande ingen av de gripna som påvisat några större mentala begåvningar - tvärtom. Oftast är de alldeles sönderrökta, bittra och allmänt hatiska emot samhället. Det är samma sorts skitfigurer som repar sönder glasrutorna i väntkurer, eller för den delen också slår sönder dem. Allt för att synas och höras. När allmänheten förfäras över denna onödiga skadegörelse så får dessa taniga smågossar erektion av hänförelse då de "minsanne mig" har kunnat väcka andras uppmärksamhet, om än en negativ sådan.

För egen del så njuter jag för fullt när dessa smutsiga och egocentriska människor sitter i baksätet på polisbilen och lipar: "snyft snyft.. det ska aaaaaaldrig hända igen! Jag looovar det, snälla konstapeln.. Ge mig en ny chans att bättra mig!" Men här lägger jag inte fingrarna emellan - de åker alltid fast så att det visslar om det, oavsett vad de än säger till sitt försvar...

Jag är alltså EMOT klottrarna!
Citera
2011-01-10, 19:11
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Av alla dem som jag har satt fast under åren, så är det fortfarande ingen av de gripna som påvisat några större mentala begåvningar - tvärtom. Oftast är de alldeles sönderrökta, bittra och allmänt hatiska emot samhället.

Kanske därför du lyckades fånga just dom?
Citera
2011-01-10, 19:31
Medlem
Hejsan12345s avatar
Själv klottrar man som aldrig förr just nu, i ditt ansikte.
Citera
2011-01-10, 20:29
Medlem
Virchows avatar
Citat:
När allmänheten förfäras över denna onödiga skadegörelse så får dessa taniga smågossar erektion av hänförelse då de "minsanne mig" har kunnat väcka andras uppmärksamhet, om än en negativ sådan.

Så nu är ju frågan: varför är du tillbaka för att förfäras över denna onödiga skadegörelse? Är det inte lite kontraproduktivt? Du ger oss ju en massa bekräftelse + en schysst måndagserektion.
Citera
2011-01-10, 20:54
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Kanske därför du lyckades fånga just dom?

Säkert är det så. Vi pratar alltså inte om några stora tänkare eller andra begåvningar, så det är egentligen ingen direkt match att lagföra dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Virchow
Så nu är ju frågan: varför är du tillbaka för att förfäras över denna onödiga skadegörelse? Är det inte lite kontraproduktivt? Du ger oss ju en massa bekräftelse + en schysst måndagserektion.

Jag vill väl avreagera mig lite jag också.. Ha ha... Tror inte att mitt inlägg direkt får några klottrare att sluta kludda, utan mitt inläggs "syfte" är nog egentligen att få övriga människor att vakna upp och inse hur himla löjligt det är med "klotterkulturen".

Man kan alltså vara konstintresserad, men ändå avsky klotter och klottrare. Allt handlar om hur dessa egoistiska töntklottrares tankebanor (nåja..) går. Varför de anser sig ha rätten att kludda på offentliga miljöer, och framför allt hur deras argumentation kring detta går. Det ligger på en riktigt låg bäbisnivå, så det enda som gäller med klottrare, det är att smyga på dem och sedan sätta dit dem så att det skvätter om det! Så sent som igår så åkte två stycken ledsna killar fast här i västsverige.. Det var nog därför som jag hittade tillbaka hit igen...
Citera
2011-01-10, 21:38
Medlem
Virchows avatar
Citat:
Jag vill väl avreagera mig lite jag också.. Ha ha... Tror inte att mitt inlägg direkt får några klottrare att sluta kludda, utan mitt inläggs "syfte" är nog egentligen att få övriga människor att vakna upp och inse hur himla löjligt det är med "klotterkulturen".

Att avreagera sig ibland tror jag är sunt. Dock skall man också försöka skaffa sig insikt om varför man är så frustrerad, och om inte ens utbrott faktiskt i slutändan kan motverka ens syfte.
Jag kan lova dig, du får inte en enda människa att "vakna upp" genom att själv sänka dig till bäbisnivå gentemot kidsen, det är bara patetiskt och de flesta hatar klottret ändå.
Citera
2011-01-10, 22:07
Medlem
För mig känns det som att klotter för många är som en protest. Är det några som håller med?
Får Nike tagga, får jag. Rättvisa
Citera
2011-01-10, 22:53
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJ
För mig känns det som att klotter för många är som en protest. Är det några som håller med?
Får Nike tagga, får jag. Rättvisa

Verkligen inte... det är bara ett dåligt sätt att försöka rättfärdiga sitt kladdande, på samma vis som dagisargumenten att påpeka att det finns värre brott än klotter. Undantag om man verkligen utger sig för att måla politiska budskap (street-art etc). "FTP" bredvid sin piece är borträknat...
Citera
2011-01-10, 22:56
Medlem
Stressoraklets avatar
En fruktpizza:

Haha, tror du verkligen att någon klottrare söker bekräftelse hos gemene mellanmjölkssörplande svensson?

Respekterar din åsikt (att njuta av att se folk gråta verkar dock inte så trevligt, säker på att du är en bättre människa än de så gärna vill se lida?) men det har aldrig handlat om hävda sig hos polisen, kommunalrådet eller trebarnsmamman, däremot drivs nog många av bekräftelse från andra klottrare. Det tycks helt omöjligt för samtliga hätska klotterhatare att "ha kul" kan vara motivation nog att riskera böter, fängelse etc. Det är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att bli en protest mot nåt jävla samhälle, spelar ingen roll om Fredrik Reinfeldt, Lars Ohly eller Kalle Anka styr landet, klottret kommer att vara konstant. Det verkar många ha svårt att förstå. Att ni blir så förbaskat uppretade måste jag dock erkänna bara får en att vilja fortsätta och göra mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in