Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-27, 09:52
Medlem
kilonars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hur har det gått för folket med Kinnevik? Sveriges fjärde mest ägda aktie så det är stora mängder pengar som har förlorats nu sedan Kinnevik låg på 330 kr i Juni 2018

Kinnevik har i princip inte gjort någon ökning sedan januari 2014

Med utdelningar inräknat så är totalavkastningen på Kinnevik sedan 2014 -0.7%.
Investors totalavkastning motsvarande år är 139%

Ditt inlägg var ganska deppig läsning nu när jag kom in i Kinnevik tråden för att få mig en bild om framtiden för dom. Gick in i dippen på 214 kr och köpte mer vid 270 kr. Känns ju som att flera av bolagen är rätt i tid med zalando/mathem/nätläkare men historiskt har dom ju inte presterat.

Ligger nog kvar tills utdelningen sen vette fan.
Citera
2020-07-27, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kilonar
Ditt inlägg var ganska deppig läsning nu när jag kom in i Kinnevik tråden för att få mig en bild om framtiden för dom. Gick in i dippen på 214 kr och köpte mer vid 270 kr. Känns ju som att flera av bolagen är rätt i tid med zalando/mathem/nätläkare men historiskt har dom ju inte presterat.

Ligger nog kvar tills utdelningen sen vette fan.

Ungefär samma för mig. Hade en mindre post innan Corona. Gick in med mer i mitten av mars och sedan en lite större post i början av juni. Ligger plus med ca 45 %.
Citera
2020-07-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Anonymous
Ungefär samma för mig. Hade en mindre post innan Corona. Gick in med mer i mitten av mars och sedan en lite större post i början av juni. Ligger plus med ca 45 %.

Jag klev in för 2-3 veckor sedan, med en ganska liten post, och ligger på 20% upp nu. Frågan är hur de hela utvecklar sig resten av året.
Citera
2020-10-08, 18:06
Medlem
https://www.di.se/live/zalando-hojer...redje-kvartal/

Kinnevik ser bra ut - köpte dippen idag.

Rapport 15 Oktober.
Citera
2020-10-11, 21:00
Medlem
Aktien ser riktigt stark ut. Tror den kan närma sig 400 efter rapport på onsdag!
Citera
2020-10-12, 08:09
Medlem
https://www.di.se/analys/pa-alla-sat...-for-kinnevik/
Citera
2020-10-14, 18:24
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=MXoK...ature=youtu.be

Rapport imorgon, let's go
Citera
2020-11-19, 19:14
Medlem
Jag har köpt en del Kinnevik för jag gillar mixen av portföljen. De liksom jag tror på en mix av olika branscher i portföljen och särskilt mat och kläder som kan vara svårt att finna i andra investmentbolag. Dessutom gillar jag lite utdelningsfilosofin med en flexibel variant då utdelningen kan komma som en fin överraskning eller lite mindre. Ger ett fint helhetsintryck tycker jag och lägger gärna en slant här.
Senast redigerad av Trxhobit 2020-11-19 kl. 19:37.
Citera
2021-02-17, 09:27
Medlem
doctor-potatos avatar
Såg att Kinnevik ska dela ut zalandoaktier till sina ägare.

Någon som vet hur detta funkar?

Får jag då en zalandoaktie per aktie jag äger i kinnevik?
Innebär det att Kinnevik inte längre kommer ha kvar sitt innehav i Zalando?

Edit. Hittade nu på deras hemsida vad det innebar.
"Kinnevik äger 54 miljoner aktier i Zalando, eller 21 procent av bolaget. Utskiftningen motsvarar en extra värdeöverföring till ägarna i investmentbolaget om cirka 55,1 miljarder kronor, motsvarande cirka 200 kronor per aktie i Kinnevik."

Grattis till alla andra aktieägare i Kinnevik
Citera
2021-02-17, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Såg att Kinnevik ska dela ut zalandoaktier till sina ägare.

Någon som vet hur detta funkar?

Får jag då en zalandoaktie per aktie jag äger i kinnevik?
Innebär det att Kinnevik inte längre kommer ha kvar sitt innehav i Zalando?

Edit. Hittade nu på deras hemsida vad det innebar.
"Kinnevik äger 54 miljoner aktier i Zalando, eller 21 procent av bolaget. Utskiftningen motsvarar en extra värdeöverföring till ägarna i investmentbolaget om cirka 55,1 miljarder kronor, motsvarande cirka 200 kronor per aktie i Kinnevik."

Grattis till alla andra aktieägare i Kinnevik

Zalando är ju börsnoterad i Frankfurt så de får ju räkna på hur många Zalando man får för en Kinnevikaktie. De kan ju inte dela ut fler aktier än de har.
Citera
2021-02-17, 10:29
Medlem
Man får inlösenaktier som kan säljas eller omvandlas till aktier i Zalando.
Citera
2021-02-17, 11:01
Medlem
Aigiss avatar
Förstår inte riktigt beslutet att dela ut Zalando, måste ju finnas massor av tillväxt kvar där. Samtidigt sitter man kvar i Tele 2 som förvisso är en stabil utdelare men är längre ifrån Kinneviks investeringsprofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in