Citat:
Ursprungligen postat av
Centauri
Jag r extremt intresserad av ditt pstende, d jag r en oinitierad i dessa svngar. Vad menar du?

Ledningen investerar i vrdepapper som r mediokra.
Saxat frn Kinneviks hemsida:
"Vi skapar, investerar i och leder snabbt vxande verksamheter i bde utvecklade marknader och tillvxtmarknader."
Hur vl tycker du innehavet i Com Hem passar i pstendet ovan?
Kpet kommer ca 20-30 r frsent.
Man har ven rknat p att Kinnevik har betalat en premie om 280 miljoner d Com Hem var vervrderat vid kptillfllet.
Gllande substansvrdet s pverkades Kinnevik knappt av att betala denna premie, men garna straffade nd bolagets beslut d kursen p B-aktien fll p beskedet.
Det mnga r rdda fr r att Kinnevik har svrt att hitta nya investeringar som kan ge bra avkastning p kort och lng sikt.
Liknelsen med Ratos r att Ratos har underpresterat pga mnga r av dliga beslut med VD Susanna Campbell vid rodret och dess ledning.
resund som ocks r ett investmentbolag har under dom senaste 3 ren gett en avkastning p 100% i kontrast till Kinneviks 3.6% exklusive utdelning.
Min subjektiva bedmning r ocks att mnga av bolagen i Kinneviks portflj r oknda fr mnga vilket frsvrar ens mjlighet att vrdera bolaget, men ocks att f fram information.