Citat:
Ursprungligen postat av
KJosef
70% nedskrivning låter ju fullt rimligt om man kollar på hur värderingen för tillexempel Klarna har utvecklat sig sista tiden. Sen har man ju förtroendeproblematik i form av att Kinnevik investerar i bolag som någon styrelsemedlem varit investerad i sen innan. Sånt här motiverar ännu större rabatter. Jag kan inte detaljerna om Kinneviks innehav som du efterlyser men jag tycker inte det ser ut som köpläge direkt.
Det har jag missat, det var ju vad någon i Berkshire gjorde förut och fick gå ganska omgående. Inget fel att pitcha bolag som man själv äger för att man tror på det, men då ska man ju sälja av om de väljer att köpa, dåligt. Vet du var man kan läsa mer om det?
Men ja för att inge förtroende för att de själva tror på innehaven och sina siffror så kanske de borde köpa tillbaka lite aktier på dessa nivåer. Men det kan ju vara som du säger att värdena är så uppblåsta att de själva inte tror på dem. Lite ska ju vara nedskrivet men kanske kräver omfattande nedskrivningar, de kanske bara skriver upp eller ned innehav i kapitalanskaffningsrundor. Förtroendet helt klart på bottennoteringar.