Citat:
Ursprungligen postat av
KJosef
70% nedskrivning lter ju fullt rimligt om man kollar p hur vrderingen fr tillexempel Klarna har utvecklat sig sista tiden. Sen har man ju frtroendeproblematik i form av att Kinnevik investerar i bolag som ngon styrelsemedlem varit investerad i sen innan. Snt hr motiverar nnu strre rabatter. Jag kan inte detaljerna om Kinneviks innehav som du efterlyser men jag tycker inte det ser ut som kplge direkt.
Det har jag missat, det var ju vad ngon i Berkshire gjorde frut och fick g ganska omgende. Inget fel att pitcha bolag som man sjlv ger fr att man tror p det, men d ska man ju slja av om de vljer att kpa, dligt. Vet du var man kan lsa mer om det?
Men ja fr att inge frtroende fr att de sjlva tror p innehaven och sina siffror s kanske de borde kpa tillbaka lite aktier p dessa niver. Men det kan ju vara som du sger att vrdena r s uppblsta att de sjlva inte tror p dem. Lite ska ju vara nedskrivet men kanske krver omfattande nedskrivningar, de kanske bara skriver upp eller ned innehav i kapitalanskaffningsrundor. Frtroendet helt klart p bottennoteringar.