Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-16, 21:16
  #193
Medlem
aftrmths avatar
Vad tror ni om Kinnevik nu över de kommande 2 månaderna?

Verkar samla kraft inför en sväng upp. Marknaden tappade intresse i samband med en analys i början på Mars och kursen har inte riktigt kommit igång.

Tekniskt sett översåld med klassiska mått mätt. Volymerna verkar öka och känns som aktien kraftsamlar.
Citera
2017-03-29, 09:38
  #194
Medlem
Hur deklarerar man den här inlösensgrejen som gjordes?

På min deklaration är antal och försäljningspris förtryckt, och man behöver bara uppge omkostnadsbeloppet för dessa inlösensaktier. Hur räknar jag ut det?

Hittade en broschyr från Skatteverket, men förstod inte riktigt ändå: http://www4.skatteverket.se/download...+M+2016_10.pdf

EDIT: Fanns visst en bättre broschyr med exmempel:
https://www.skatteverket.se/download...%C3%B6sen+.pdf
__________________
Senast redigerad av Jakaranda 2017-03-29 kl. 10:19.
Citera
2017-03-29, 11:34
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakaranda
Hur deklarerar man den här inlösensgrejen som gjordes?

På min deklaration är antal och försäljningspris förtryckt, och man behöver bara uppge omkostnadsbeloppet för dessa inlösensaktier. Hur räknar jag ut det?

Hittade en broschyr från Skatteverket, men förstod inte riktigt ändå: http://www4.skatteverket.se/download...+M+2016_10.pdf

EDIT: Fanns visst en bättre broschyr med exmempel:
https://www.skatteverket.se/download...%C3%B6sen+.pdf

Jag kan verkligen rekommendera ISK eller KF bl a för att slippa sånt här strul!
Citera
2017-03-31, 21:14
  #196
Medlem
ska man satsa på a eller b aktien?
Citera
2017-03-31, 22:32
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sironkel
ska man satsa på a eller b aktien?
b aktien eftersom det större omsättning på dem.
Citera
2017-03-31, 22:55
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sironkel
ska man satsa på a eller b aktien?

Citat:
Ursprungligen postat av Awdrew
b aktien eftersom det större omsättning på dem.

Men viktigare ändå att B-aktien är billigare, vilket ger fler aktier för samma summa pengar = fler utdelningskronor.
Citera
2017-04-27, 23:50
  #199
Medlem
Centauris avatar
Kinnevik köpte en massa aktier i Comhem. Vad tror Flashback-ekonomerna om det?
Citera
2017-04-30, 17:01
  #200
Medlem
Unizeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Kinnevik köpte en massa aktier i Comhem. Vad tror Flashback-ekonomerna om det?

Kinnevik är nya Ratos.
Citera
2017-04-30, 17:44
  #201
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Kinnevik köpte en massa aktier i Comhem. Vad tror Flashback-ekonomerna om det?

Heeelt sjukt skulle jag vilja påstå! Värdet på hela cumhem går ju mot noll. Eller ja, i mina ögon är värdet redan noll.Ja menar, de kör på fullast allvar med TiVo som en jätte satsning. Bygger ut (!!!!) kopparnät för bredband och tv. Haha. Det är nästan komiskt.
Citera
2017-04-30, 18:34
  #202
Medlem
Jag tror inte det är korrekt att betrakta inhoppet i Com hem som en separat affär. Visst är Com hem lönsamt och relativt färdiginvesterat = starka kassaflöden att se fram emot, kassaflöden som kommer minska obalansen i Kinneviks eget kassaflöde (Kinnevik delar ut mer pengar än man får in). Nej, man är också en spelare man vill skall samarbeta med, snarare än utmana, Tele 2 (det är oerhört viktigt att försäkra sig om att Com hems mobilabonnemang går i Tele2:s nät och inte i någon konkurrent. Även för MTG är det oerhört viktigt att samarbeta med snarare än konkurrera med Com hem. Com hem sitter på kunderna, MTG sitter på innehållet.

Jag väljer att tro att Kinneviks ledning vet mer om nyttan av denna affär än som kommuniceras utåt.
Citera
2017-04-30, 20:52
  #203
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero
Kinnevik är nya Ratos.

Jag är extremt intresserad av ditt påstående, då jag är en oinitierad i dessa svängar. Vad menar du?
Citera
2017-04-30, 20:55
  #204
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Heeelt sjukt skulle jag vilja påstå! Värdet på hela cumhem går ju mot noll. Eller ja, i mina ögon är värdet redan noll.Ja menar, de kör på fullast allvar med TiVo som en jätte satsning. Bygger ut (!!!!) kopparnät för bredband och tv. Haha. Det är nästan komiskt.

Jag håller med. De kör på förlegade system.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback