2017-03-16, 21:16
Medlem
aftrmths avatar
Vad tror ni om Kinnevik nu ver de kommande 2 mnaderna?

Verkar samla kraft infr en svng upp. Marknaden tappade intresse i samband med en analys i brjan p Mars och kursen har inte riktigt kommit igng.

Tekniskt sett versld med klassiska mtt mtt. Volymerna verkar ka och knns som aktien kraftsamlar.
Citera
2017-03-29, 09:38
Medlem
Hur deklarerar man den hr inlsensgrejen som gjordes?

P min deklaration r antal och frsljningspris frtryckt, och man behver bara uppge omkostnadsbeloppet fr dessa inlsensaktier. Hur rknar jag ut det?

Hittade en broschyr frn Skatteverket, men frstod inte riktigt nd: http://www4.skatteverket.se/download...+M+2016_10.pdf

EDIT: Fanns visst en bttre broschyr med exmempel:
https://www.skatteverket.se/download...%C3%B6sen+.pdf
Senast redigerad av Jakaranda 2017-03-29 kl. 10:19.
Citera
2017-03-29, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakaranda
Hur deklarerar man den hr inlsensgrejen som gjordes?

P min deklaration r antal och frsljningspris frtryckt, och man behver bara uppge omkostnadsbeloppet fr dessa inlsensaktier. Hur rknar jag ut det?

Hittade en broschyr frn Skatteverket, men frstod inte riktigt nd: http://www4.skatteverket.se/download...+M+2016_10.pdf

EDIT: Fanns visst en bttre broschyr med exmempel:
https://www.skatteverket.se/download...%C3%B6sen+.pdf

Jag kan verkligen rekommendera ISK eller KF bl a fr att slippa snt hr strul!
Citera
2017-03-31, 21:14
Medlem
ska man satsa p a eller b aktien?
Citera
2017-03-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sironkel
b aktien eftersom det strre omsttning p dem.
Citera
2017-03-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sironkel

Citat:
Ursprungligen postat av Awdrew
b aktien eftersom det strre omsttning p dem.

Men viktigare nd att B-aktien r billigare, vilket ger fler aktier fr samma summa pengar = fler utdelningskronor.
Citera
2017-04-27, 23:50
Medlem
Centauris avatar
Kinnevik kpte en massa aktier i Comhem. Vad tror Flashback-ekonomerna om det?
Citera
2017-04-30, 17:01
Medlem
Unizeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri

Kinnevik r nya Ratos.
Citera
2017-04-30, 17:44
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri

Heeelt sjukt skulle jag vilja pst! Vrdet p hela cumhem gr ju mot noll. Eller ja, i mina gon r vrdet redan noll.Ja menar, de kr p fullast allvar med TiVo som en jtte satsning. Bygger ut (!!!!) kopparnt fr bredband och tv. Haha. Det r nstan komiskt.
Citera
2017-04-30, 18:34
Medlem
Jag tror inte det r korrekt att betrakta inhoppet i Com hem som en separat affr. Visst r Com hem lnsamt och relativt frdiginvesterat = starka kassaflden att se fram emot, kassaflden som kommer minska obalansen i Kinneviks eget kassaflde (Kinnevik delar ut mer pengar n man fr in). Nej, man r ocks en spelare man vill skall samarbeta med, snarare n utmana, Tele 2 (det r oerhrt viktigt att frskra sig om att Com hems mobilabonnemang gr i Tele2:s nt och inte i ngon konkurrent. ven fr MTG r det oerhrt viktigt att samarbeta med snarare n konkurrera med Com hem. Com hem sitter p kunderna, MTG sitter p innehllet.

Jag vljer att tro att Kinneviks ledning vet mer om nyttan av denna affr n som kommuniceras utt.
Citera
2017-04-30, 20:52
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero
Kinnevik r nya Ratos.

Jag r extremt intresserad av ditt pstende, d jag r en oinitierad i dessa svngar. Vad menar du?
Citera
2017-04-30, 20:55
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Heeelt sjukt skulle jag vilja pst! Vrdet p hela cumhem gr ju mot noll. Eller ja, i mina gon r vrdet redan noll.Ja menar, de kr p fullast allvar med TiVo som en jtte satsning. Bygger ut (!!!!) kopparnt fr bredband och tv. Haha. Det r nstan komiskt.

Jag hller med. De kr p frlegade system.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in