2025-04-14, 08:39
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Någon som kollar fortfarande. Hur står den sig idag?

Det är 12 år sen nu som jag definitivt gav upp hoppet för Simpsons. Har inte sett ett enda avsnitt efter säsong 24. De där kalla ljusgula färgerna och den sterila datorgenererade grafiken får mig att snabbt byta kanal om jag skulle råka snubbla över ett nytt simpsonsavsnitt idag.

Nu i maj är det 27 (!) år sen det sista avsnittet i säsong 9, den sista klockrena säsongen, premiärvisades i USA. I 27 jävla år har FOX fortsatt sparka på den döda hästen, mjölka kon osv. Visst, det finns ett antal riktigt bra avsnitt även från senare säsonger, Trilogy of Error från säsong 12 (2001) är ett exempel. 24 minutes från säsong 18 är ett annat. Men va fan, ska man behöva minnas Simpsons som den där föredettingen som vägrar ge upp, trots att publikens jubel för längesedan har tystnat?

Nä, det är fan tragiskt. Seinfeld hade vett att lägga ner i tid och kommer för alltid att bli ihågkommen som en fantastisk komediserie. Obefläckad av usla sentida avsnitt.
Citera
2025-04-14, 13:24
Medlem
Jag har faktiskt aldrig känt till att avsnitten hade namn, haha (förutom "Treehouse of horror"). Det kanske stod på DVD-skivorna eller så, men jag har inget minne av att det fanns med i avsnitten på tv förr?

Som många andra skriver så slutade jag följa serien runt filmen, 2007ish. När jag var liten följde jag det slaviskt varje kväll och hade säkert sju, åtta VHS med inspelade avsnitt. Sen försvann intresset helt...man undrar ju om barn idag, typ tioåringar kollar på det, som man själv gjorde. 90-talssässongerna kan nog ändå ha åldrats väldigt bra, tänker jag mig.

Dock kollar jag ganska ofta på Simpsonsklipp på Youtube, dom klassiska, roliga scenerna man minns från förr Men jag kan icke uttrycka mig om något som är nyare än filmen...
Mina favoriter utanför Simpsonsfamiljen var alltid sjökaptenen och professorn (Frink?), MOHAYYYVIN!!
Citera
2025-06-26, 17:44
Medlem
VoktorDodkas avatar
Enligt ett facebookmeme så dör
i säsongsavslutningen av säsong 36. Men å andra sidan så lades Simpsons ner när
tidigare samma säsong och det löste sig.
Citera
2025-09-30, 15:13
Medlem
diseuses avatar
En ny film har utlysts, med premiärdatum satt till den 23 juli 2027:

https://x.com/20thcentury/status/1972723057396690948
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem