2024-02-23, 01:34
I avsnitt 08 - 12, Mountain of Madness, hur kan Homer vara först ut från anläggningen under brandövningen? Han är väldigt otränad och oklipsk. Lite väl långsökt. Säsong 8a är mycket bra f.ö., kanske den bästa säsongen?
Citera
2024-02-23, 09:59
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
I avsnitt 08 - 12, Mountain of Madness, hur kan Homer vara först ut från anläggningen under brandövningen? Han är väldigt otränad och oklipsk. Lite väl långsökt. Säsong 8a är mycket bra f.ö., kanske den bästa säsongen?

Det är mycket som är konstigt med Homer. Avsnitt 8-23 Homer's enemy tar upp detta. Inkompetent, lat och oduglig men har både varit i rymden och vunnit en Grammy.
Citera
2024-04-12, 01:07
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Har sett lite av senaste säsongen.

Varför har dr hibbert en ny röst och Marge? Vad hände med apu?

Fortfarande samma röstskådespelare för Marge. Jag kan tänka mig att åldern tar ut sin rätt. Julie Kavner är 73 blir 74 i år.
Citera
2024-04-25, 18:26
Medlem
Roadtrip för att strö ut ask efter en liten sidokaraktär i avsnittet Cremains of the day".

Kommer den manliga karaktären som var nästan helt fast på en särskild plats att ersättas av en "strong femal character" ??

Senast redigerad av OnlyHans 2024-04-25 kl. 19:18.
Citera
2024-11-21, 15:50
Medlem
diseuses avatar
Åldern börjar ta ut sin rätt på flera av de röstskådisar som varit med länge.

BBC (Milhouse voice actress retires from The Simpsons):
Citat:
Pamela Hayden, the actress who voices the Simpsons character Milhouse, has announced her retirement from the show.

Hayden has worked on the US animated series since 1989 and appeared in nearly 700 episodes.

In a statement, 70-year-old Hayden said: “The time has come for me to hang up my microphone.”

“It’s been an honour and a joy to have worked on such a funny, witty, and groundbreaking show... I’ll always have a special place in my heart for that blue-haired 10-year-old boy with glasses.”
Citera
2025-04-12, 07:29
Medlem
Kedoxs avatar
Hur står sig the Simpsons idag?
Känns som den bara rullar på och rullar på fast folk har slutat bry sig.
Men någon måste ju titta? Antar att det är sånt folk fortfarande slökollar på.

Nyligen har det blivit förnyat 4 säsonger till så då landar det på minst 861 avsnitt.

Folk säger ofta att det var bra till säsong 10. Men har det då gått på tomgång i 26 säsonger utan någon kreativitet eller bra saker?

Känns bara konstigt att det aldrig läggs ner. Även röstskådespelarna verkade trötta för längesen. De lär ju redan vara multimiljonärer så borde inte vara en pengafråga.

Någon som kollar fortfarande. Hur står den sig idag?
Citera
2025-04-12, 07:37
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Det är förvånande att de lyckas hålla liv i skiten. Hur får man ens inspiration till 861 episoder om man inte utgår ifrån storytelling, alltså någon slags sammanhåller story som typ Eastenders eller liknande långkörare. Simpsons har ju inget av det. Varje avsnitt är stand alone där förutsättningarna är likadana i år som 1989.
Citera
2025-04-12, 14:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Någon som kollar fortfarande. Hur står den sig idag?
Kollar men mer för att slå ihjäl tid än för att det är bra, serien har tappat väldigt mycket senaste 10åren bla apu togs bort.
Citera
2025-04-13, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kollar men mer för att slå ihjäl tid än för att det är bra, serien har tappat väldigt mycket senaste 10åren bla apu togs bort.

Älskade den när den kom, tror jag såg ungefär 7 säsonger innan jag slutade kolla förutom (första?) filmen.

Inte vågat titta om ens, trots att jag fortfarande kör en del citat och har många minnen.

-You don't make friends with sallad

När jag testade kollade nytt senast kändes det så stressat, men det var ett tag sen.
Citera
2025-04-13, 08:54
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Det är förvånande att de lyckas hålla liv i skiten. Hur får man ens inspiration till 861 episoder om man inte utgår ifrån storytelling, alltså någon slags sammanhåller story som typ Eastenders eller liknande långkörare. Simpsons har ju inget av det. Varje avsnitt är stand alone där förutsättningarna är likadana i år som 1989.

Dessutom verkar ju inte ens skaparen Matt Groening speciellt involverad längre. Han håller på sin höjd ett vakande öga och låter pengarna rulla in men manus skriver han inte.
Han har nog varit mer involverad i Futurama & Disenchantment de senaste åren.

Simpsons verkar han ha övergett men får pengar som producent. Känns som det blivit "Gör vad fan ni vill bara pengarna fortsätter strömma in på mitt konto".

Nä, obegripligt att det fortfarande går faktiskt. Tror dock de fortsatt säljer en hel del merch. Speciellt med Homer som blivit en legend bland average Joes.
Citera
2025-04-13, 12:36
Medlem
Mina favoritavsnitt är väl "She of little faith" när Lisa blir buddhist och likaså "Lisa the vegetarian". Fast "How I sent my strummer vacation" när Homer kommer till rock n' roll summer camp är bra, den också.

Måste säga att jag inte har tänkt på om saker och ting blivit sämre på senare år.
Citera
2025-04-13, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning

Simpsons kommer sändas i minst fyra säsonger till. Många av röstskådespelare börjar däremot bli till åren, några röstskådespelare har bytts ut, några figurer skrivits bort från serien och tillkommit. Harry Shearer som gör rösten för tex Mr Burns är nu 81 år, han spelar för övrigt numera in sina repliker på distans och inte med det andra skådespelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in