Citat:
Ursprungligen postat av
Elementary
Knappast detta som är bildbeviset eftersom det talar till förmån för RO. RO gick ju inte på KTH och hade inte barn då. Om det är mördaren är det någon annan än RO, är det RO så gör han det för att förvilla. Är det någon som försöker outa någon så är det inte RO som denne person försöker outa.
.
Som jag tidigare angav så är det troligen inte mördaren som skrivit detta MEN det kan det vara. MGM ska enligt uppgift haft anknytning till MENSA. Han kanske ville bli upptäckt. Den snabba återuppringningen till utredaren efter röstprovet visar enligt min erfarenhet att han först kände lättnad efteråt, att det var skönt att det var över.
Ibland läses det in för mycket i texter här. Att någon skriver skolkamrat på KTH och får det till att det inte kan vara MGM som skrivit då denne inte lär ha gått på KTH utan på SU är nog att ta i.
För det första brukar man inte på universitet säga skola, det stadiet har man lämnat bakom sig.
Man är inte skolkamrater på universitet, man är studiekamrater.
Därför tror jag det är en person som står mördaren nära som skrivit detta. En person som troligen inte läst vid universitetet, i alla fall inte när detta skrevs, och som inte hade koll på SU och KTH.
Men denna person hade lagt märke till att MGM tog bilen och kanske kollat upp vart han for.
Troligen har en närstående märkt markanta förändringar på personen ifråga och förstått.
Mamma, syster, flickvän, väninna?
Och ordet barn- den meningen kan även en som ännu inte har barn ha skrivit. Säger absolut inget om att den som skrivit det faktiskt just då har egna barn. Räcker med att man önskar barn för att skriva så.
Men att det är någon i mördarens närhet som skrivit detta är jag helt säker på.
En förälder behöver inte ange sina barn har jag för mig och behöver heller inte vittna.
Notera också att MGM har angivet att han använt narkotika. Det tror jag att hans närmaste vet om.
Skulle inte förvånat mig om han sålt vidare. Han hade enligt uppgift alltid gott om cash.
Intressant detta! Men att inlägget skulle vara till förmån för RO finner jag inte. Utan detta inlägg pekar på att någon vet om att mördaren är kvar i Stockholmsområdet. Plus har haft kontakt med psyket. Kanske var det den personen som tog honom honom till psyket som skrev detta.
Har för mig att modern arbetat/arbetar på ett av de stora sjukhusen.