Citat:
Ursprungligen postat av
miffostor
¨
Hur kan du säga definitivt? Det kan mycket väl va han som skrivit det där.
Lite trist att jag behöver upprepa mig. Oxenstrand gick inte på KTH och han hade inga barn 2006. Alltså är det inte han som skrev bikten, såvida han inte skriver sådär för att lägga ut villospår (detta var exakt det jag skrev tidigare).
Hade han skrivit det för att lägga ut villospår, så skulle han antagligen skriva något som överensstämmer med villospåret i SOS-samtalet och som Polisen snackat om hela tiden: ett rån som gått snett. Då hade han nog skrivit något i stil med:
"fan asså, jag mår så jävla dåligt. Hade rejäl abstinens och ville bara ha snubbens stålar för att köpa knark, men allt gick åt helvete. Mår så jävla dåligt asså."
Inte fan hade han skrivit att det var en KTH-student som var på festen (och har barn) som mördat honom av okänt motiv, då dessa personer kan identifieras och avföras av polisen. Han vill ju lägga ut ett villospår som hans försvarare kan dra nytta av. Inte ett som polisen kan säga:
"vi har undersökt det där och kollat upp alla KTH-studenter två årskullar under PH som hade flera barn 2006, och ingen av dem är skyldig.".
Citat:
Ursprungligen postat av
Wildis
Tycker det känns som att en äldre man skrivit inlägget på Bikten. Orden "skall" och "skolkamrat" känns rätt ålderdomligt att skriva år 2006, även för någon som är i RO:s ålder. Är man yngre än 40 skriver man väl "ska" och "klasskompis" (ja, även om folk på universitetet, aldrig hört någon yngre person snacka om skolkamrat). Precis så där uttrycker sig min far som är 60+.
Håller med dig rent generellt, men vet också att det finns en del som inte är så gamla som skriver så där. Har en kompis som är född 1976 som i text använder ord som
skall och ej trots att de anses vara ålderdomliga. Han använder dem till och med i mail till sina kompisar. Typ: "Jag skall ej dricka så mycket ikväll då jag måste upp tidigt imorgon."