2014-01-10, 18:06
Medlem
Provokatörs avatar
Försöker bena ut varför Pirate Bay's medgrundare Per Gottfrid Svartholm Warg aka "anakata" (som just nu sitter häktad i Danmark) förekommer i den här tråden.

2008-09-17 så outade sig Gottfrid här på Flashback här: (FB) Vilka är dessa kändisar? (Killarna bakom TPB) (alltså gör jag mig inte skyldig till brott enligt 1.06.)

2009-07-06 Startades tråden (FB) Fråga Anakata där han är helt öppen med vem han är:

2009-07-06 Uppger han "Polisen bar ivag med hela foretagets verksamhet i samband med TPB-razzian": (FB) Fråga Anakata

2009-11-12 så skriver han detta enda inlägg (inlägg #13) i denna tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av anakata
Ah - intressant. Det dar mordet var ju Polisen i kontakt med mig om for ett par ar sedan. Det gallde en site vi hostade dar nagon postat ett ganska detaljerat inlagg dar han/hon erkande mordet. Tror tyvarr inte jag har kvar inlagget eller mail-vaxlingen, men ska leta lite.
Nagon lagger bevisligen ner viss tid pa gamla ouppklarade mord.

Från Wikipedia: "Alla TPB:s servrar beslagtogs av polisen i maj 2006. Polisen beslagtog även många andra servrar för fristående bolag vilka ej berördes av åtalet."

Edit: Kan det ha funnits något av intresse här bland dessa servrar och det är först nu som man gjort denna koppling?

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2014-01-10 kl. 18:20.
Citera
2014-01-10, 18:48
Medlem
ursprungligens avatar
Jag har analyserat skribentens inlägg från bikt.nu och kommit fram till följande:

-Skribenten har växt upp i närheten av en svensk grammatikbok och har således inte invandrarbakgrund.
-Skribenten är inte asberusad eller påverkad av centralstimulantia när hen skriver inlägget.
-Skribenten är år 2006 över 25 år gammal då texten saknar störande särskrivningar.
-Skribenten begår en 'freudiansk felskrivning' när hen skriver: 'Jag hög ihjäl honom' vilket tyder på att skribenten vill berätta att centralstimulerande droger var inblandade och att GM var hög då det hände.
-Skribenten stavar ordet intervju: 'intervjuv' vilket tyder på att skribenten tillhör en lägre samhällsklass, vilket minskar trovärdigheten att skribenten gått på KTH, där mest MENSA-medlemmar eller överklassmänniskor antas.
-skribenten är år 2006 under 50 år gammal då kommateringen och bruket av parenteser är mycket vacklande.
-Bruket av stor bokstav i början av meningarna får mig att luta åt att skribenten är en
'produkt' av Lgr 69, även kallad 'flumskolan'.

Med min analys som underlag kommer jag fram till följande alternativ:

-Någon vill av någon anledning peka ut någon för mordet och kryddar texten med tillräckligt mycket detaljer för att polisen ska 'hitta hem'.
-Gärningsmannen skriver själv inlägget och råkar avslöja lite för mycket.
-Någon makaber skämtare skriver inlägget kokat på en spik.
-Någon skriver inlägget för att öka antalet träffar på sidan och skapa sensation.
-Det är helt uteslutet att 'uppringaren' från SOS-samtalet är skribenten då språkdräkten är för olik.

EDIT: Inlägget säger oss egentligen ingenting.
Senast redigerad av ursprungligen 2014-01-10 kl. 19:01.
Citera
2014-01-10, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
[b]
-Bruket av stor bokstav i början av meningarna får mig att luta åt att skribenten är en
'produkt' av Lgr 69, även kallad 'flumskolan'.

.

ska det inte va det då? det fick jag lära mig iallafall.
Citera
2014-01-10, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary

Det är definivt inte Oxenstrand som skrivit det såvida han inte skrivit det för att lägga ut villospår. Bikten.nu sparade hur som helst inga IP-nummer på besökarna. Så här skrev de på sajten:
.[/i]
¨

Hur kan du säga definitivt? Det kan mycket väl va han som skrivit det där.
Citera
2014-01-10, 19:59
Medlem
Tycker det känns som att en äldre man skrivit inlägget på Bikten. Orden "skall" och "skolkamrat" känns rätt ålderdomligt att skriva år 2006, även för någon som är i RO:s ålder. Är man yngre än 40 skriver man väl "ska" och "klasskompis" (ja, även om folk på universitetet, aldrig hört någon yngre person snacka om skolkamrat). Precis så där uttrycker sig min far som är 60+.
Citera
2014-01-10, 20:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffostor
ska det inte va det då? det fick jag lära mig iallafall.
Det blev fel där. Jag får anföra till mitt försvar att jag själv gått just i 'flumskolan'. Liten bokstav ska det så klart vara.
Citera
2014-01-10, 20:34
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Tycker det känns som att en äldre man skrivit inlägget på Bikten. Orden "skall" och "skolkamrat" känns rätt ålderdomligt att skriva år 2006, även för någon som är i RO:s ålder. Är man yngre än 40 skriver man väl "ska" och "klasskompis" (ja, även om folk på universitetet, aldrig hört någon yngre person snacka om skolkamrat). Precis så där uttrycker sig min far som är 60+.
Nu ska skribenten försöka låtsas gått på KTH. Där pratar man högtravande och lillgammalt redan i tjugoårsåldern. Bruket av ålderdomligt språk kan vara en 'fint'. Tyder annars som du sagt på högreståndsbakgrund eller hög ålder.
Citera
2014-01-10, 20:41
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Lyckades faktiskt gräva fram det.

inlägget här på Flashback: (FB) bikten.nu

Det jag grävde fram:

"Bekännelser

255963633
Det jag nu skall bekänna har jag gått och burit på i snart 10 år (den 14 okt detta år). Otaliga är de gånger då jag har velat berättat sanningen, och fler gånger än vad jag vill kännas vid har jag nattetid (då jag ej kunnat sova) suttit i bilen utanför hans pappas hus.

För snart exakt 10 år sen tog jag livet av en skolkamrat på KTH (Vi kände inte varandra speciellt väl - han läste ett par terminer under mig). Jag hög ihjäl honom efter en fest vi var på tillsammans. Hur och varför det hände har jag grubblat på, och kommer förmodligen att göra resten av mitt liv. Det har med åren blivit lättare att leva med, och nu förtiden tänker jag knappt på det om jag inte blir påmind. (kan vara små saker som gör en påmind).

För ett par år sedan var det en större intervjuv med hans pappa, och efter den mådde jag riktigt dåligt. (sökte frivilligt in till St Görans )men jag kan inget mer göra än att säga förlåt idag ( även om jag själv inte skulle kunna förlåta någon som hade tagit livet av mina barn idag.)"

Skärmdump: http://goo.gl/y4Nwn7

/Provokatör
Tack; bra rotat!

Jahapp: Den bikten innehåller enbart sånt som är allmänt känt och kan således vara ihop-totad av vem som helst.

Men bristen på fakta kompenseras lustigt nog av en del helt onödiga detaljer som alla pekar i en helt annan riktning än t ex RO; "skolkamrat på KTH", "mina barn idag", "efter en fest vi var på tillsammans" osv.

Nästan så övertydligt att det blir litet festligt. Och jag vågar sätta en hundring att biktaren aldrig satt sin fot på St Göran.
Citera
2014-01-10, 20:43
Medlem
Elementarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffostor
¨

Hur kan du säga definitivt? Det kan mycket väl va han som skrivit det där.

Lite trist att jag behöver upprepa mig. Oxenstrand gick inte på KTH och han hade inga barn 2006. Alltså är det inte han som skrev bikten, såvida han inte skriver sådär för att lägga ut villospår (detta var exakt det jag skrev tidigare).

Hade han skrivit det för att lägga ut villospår, så skulle han antagligen skriva något som överensstämmer med villospåret i SOS-samtalet och som Polisen snackat om hela tiden: ett rån som gått snett. Då hade han nog skrivit något i stil med:

"fan asså, jag mår så jävla dåligt. Hade rejäl abstinens och ville bara ha snubbens stålar för att köpa knark, men allt gick åt helvete. Mår så jävla dåligt asså."

Inte fan hade han skrivit att det var en KTH-student som var på festen (och har barn) som mördat honom av okänt motiv, då dessa personer kan identifieras och avföras av polisen. Han vill ju lägga ut ett villospår som hans försvarare kan dra nytta av. Inte ett som polisen kan säga:

"vi har undersökt det där och kollat upp alla KTH-studenter två årskullar under PH som hade flera barn 2006, och ingen av dem är skyldig.".

Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

Håller med dig rent generellt, men vet också att det finns en del som inte är så gamla som skriver så där. Har en kompis som är född 1976 som i text använder ord som skall och ej trots att de anses vara ålderdomliga. Han använder dem till och med i mail till sina kompisar. Typ: "Jag skall ej dricka så mycket ikväll då jag måste upp tidigt imorgon."
Citera
2014-01-10, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det blev fel där. Jag får anföra till mitt försvar att jag själv gått just i 'flumskolan'. Liten bokstav ska det så klart vara.

OK, men det stämmer inte heller. Han skriver helt korrekt , liten som stor bokstav.
Citera
2014-01-10, 20:54
Medlem
Elementarys avatar
Undrar om det är samma person som skrev bikten som skrev följande inlägg på Svenska Mord:

Jag var själv på den festen som fick så tragisk utgång.Jag tror inte det var en pundare utan någon som hade retat upp sig på honom inne på festen och som sedan följde efter honom.Vad gäller telefonsamtalet till 112 så känner jag inte igen rösten men ett ord har etsat sig fast:"snubbe" ,jag antar att polisen har gått igenom alla i klass L93 på KTH ,så ha det bra därute!

Skribenten implicerar indirekt någon på KTH så går två årskullar under PH. Språket skiljer sig åt en del, men det kan ju vara avsiktligt. Känns mer än en slumpmässig teori då han är specifik med årskull. Bör vara samma person som på Bikten.nu

Se inlägget här (nr 14)

http://svenskamord.se/index.php?topic=649.msg88332#msg88332
Citera
2014-01-10, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary
Lite trist att jag behöver upprepa mig. Oxenstrand gick inte på KTH och han hade inga barn 2006. Alltså är det inte han som skrev bikten, såvida han inte skriver sådär för att lägga ut villospår (detta var exakt det jag skrev tidigare).

Utifrån det går det inte att säga nåt definitivt. RO är troligen borderline psyko, så vad han eventuellt svamlar om på ett forum går inte att ta på fullt allvar. Upprepa på du, men jag sätter dig på Ignore tillsammans med bl a en annan svamlare av rang, SibirienKalle och klipp-och klistrakungen Brottsfall, som bara krånglar till tråden i onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in