2020-09-18, 01:21
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, inte har han tillbringat isoleringstiden på motionscykeln inte. Bjuder på det andra klippet där han blandar sin älsklingsgrogg. "Ktv" på Blomman?
https://www.youtube.com/watch?v=AhSW6KZ_oQU&t
Kära jistanes, nån gissade att han vägde 130 kg till sin längd på 180 cm. Jag är 170 cm och har själv vägt närmare 130 och jag var inte i närheten av att vara varken så bred eller rund som herr Blom. Det där är åtminstone 150-160 kg.

Ett bmi på 40+ kan lika gärna betyda 50 eller 60.
Citera
2020-09-18, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Kära jistanes, nån gissade att han vägde 130 kg till sin längd på 180 cm. Jag är 170 cm och har själv vägt närmare 130 och jag var inte i närheten av att vara varken så bred eller rund som herr Blom. Det där är åtminstone 150-160 kg.

Ett bmi på 40+ kan lika gärna betyda 50 eller 60.

Ja snoppen har han inte sett på många år, otroligt att han fått 3 barn
Citera
2020-09-18, 06:51
Medlem
Äcklig jävla typ med 2 magar... Obehaglig men folk verkar gilla smygbögen här av någon anledning..
Citera
2020-09-18, 07:07
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Äcklig jävla typ med 2 magar... Obehaglig men folk verkar gilla smygbögen här av någon anledning..

Han nämner ibland sina ”homosexuella vänner” i podden. Han måste ju vara minst bisexuell med tanke på hans manér. Gunilla kanske han bara såg som en barnmaskin med tanke på hans själverkända stora barnlängtan.

Inget fel med det förvisso.
Citera
2020-09-18, 20:51
Medlem
Isnatts avatar
Skvallertråd är det, hur försörjer sig paret nu under corona? 2 vuxna, tre barn och ett hus med allt vad det innebär frestar ju på ekonomin..
Citera
2020-09-29, 07:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Skvallertråd är det, hur försörjer sig paret nu under corona? 2 vuxna, tre barn och ett hus med allt vad det innebär frestar ju på ekonomin..
Lanserar ett nytt varumärke nu:
Citat:
Ett halvårs arbete är nu fullbordat. Idag når "Edward Bloms" räkmackor och smörgåstårtor de allra första butikerna. Mer njutning åt folket!

https://twitter.com/Edward_Blom/status/1310485589968531456
Citera
2020-09-29, 11:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Lanserar ett nytt varumärke nu:
Citat:
Ett halvårs arbete är nu fullbordat. Idag når "Edward Bloms" räkmackor och smörgåstårtor de allra första butikerna. Mer njutning åt folket!
https://twitter.com/Edward_Blom/status/1310485589968531456

Kollade in hans Twitter snabbt, han beter sig verkligen som en desperat säljare. Han har alltså lagt ned ett halvår på att skapa en perfekt räkmacka och en smörgåstårta. Han lär väl ha glufsat i sig många under tidens gång med mycket alkohol till.

Jag gör helst räkmackan själv från grunden, med mycket räkor som är färska, lite dill och gärna en gravad laxbit och lite löjrom till. Tomat, citronklyfta, salladsblad och lite rödlök, lite gurka ingår också i mitt recept. Majonnäs finns med bredvid så man kan ta den mängd man önskar.

Det är verkligen inte high science att göra en bra räkmacka. Nu är ju Edwards också i plastförpackning och jag undrar hur färska de är när de når till butiker utanför Stockholm. Sen undrar jag hur mycket bättre de är än ICA:s egna butiksgjorda dito. Knappast fantastiska skulle jag tro, sen undrar jag hur mycket dyrare de blir för att han har sitt namn på dem. Tror inte det är något som kommer sälja i mängd om jag ska vara ärlig.
Citera
2020-09-29, 11:46
Medlem
gubbroras avatar
Om man haft oturen och sett Edward laga mat så inser man att hans kunskap enbart är teoretisk. Hans räksmörgås tillverkas av ett företag i Växjö. En kommun som knappast är känd för sina skaldjur eller för att var kvalificerat inom mat. Företaget är dessutom nystartat men har ett konditori som systerföretag.

Antagligen så är det deras räkmackor som Edward lånar sitt namn åt mot en skälig ersättning
https://www.ingers.se/category/mackor
https://www.ingers.se/category/smorgastartor-och-smorgasbakelse

Har mycket svårt att tro att han kommer att kunna försörja sig på detta
Citera
2020-09-29, 13:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Men, det är Kallskänks Gourmé som ska göra den, ICA som ska sälja:

https://www.facebook.com/pages/category/Restaurant-Wholesaler/Kallsk%C3%A4nksgourme-1482694955172331/

Företaget försattes i konkurs 2019, men verkar ha återuppstått. Staden är, som sagt, Växjö.

Edit: Ser att det är en ostskiva, Gouda(?), på (!) - den och gurkan kommer svettas innan den når truten på ägaren...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2020-09-29 kl. 13:48.
Citera
2020-09-29, 15:06
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Knappast fantastiska skulle jag tro, sen undrar jag hur mycket dyrare de blir för att han har sitt namn på dem. Tror inte det är något som kommer sälja i mängd om jag ska vara ärlig.

Figuren Edward Blom har tappat sitt kändisvärde under pandemin, man har inte sett Edward på TV eller i andra sammanhang än från instagramfoton i villahemmet.

I dagens mediabrus finns det en uppsjö av kändisar som kämpar för att inte glömmas bort. Edward tillhör dem. Han är ingen politiker, dramatenskådespelare eller artist utan förlitar sig på att folk ska känna till honom som den putslustige matglade förläste akademiske herrn med tilltagen rondör och falsett-stämma som teleporterades hit från 1940-talet.
Citera
2020-09-29, 15:41
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Kollade in hans Twitter snabbt, han beter sig verkligen som en desperat säljare. Han har alltså lagt ned ett halvår på att skapa en perfekt räkmacka och en smörgåstårta. Han lär väl ha glufsat i sig många under tidens gång med mycket alkohol till.

Jag gör helst räkmackan själv från grunden, med mycket räkor som är färska, lite dill och gärna en gravad laxbit och lite löjrom till. Tomat, citronklyfta, salladsblad och lite rödlök, lite gurka ingår också i mitt recept. Majonnäs finns med bredvid så man kan ta den mängd man önskar.

Det är verkligen inte high science att göra en bra räkmacka. Nu är ju Edwards också i plastförpackning och jag undrar hur färska de är när de når till butiker utanför Stockholm. Sen undrar jag hur mycket bättre de är än ICA:s egna butiksgjorda dito. Knappast fantastiska skulle jag tro, sen undrar jag hur mycket dyrare de blir för att han har sitt namn på dem. Tror inte det är något som kommer sälja i mängd om jag ska vara ärlig.

Jag kan tipsa om att prova leverpastej i botten av räksmörgåsen min morfar hade det på det danska rågbrödet.

LL
Citera
2020-09-29, 20:23
Medlem
Räksmörgåsar alltså!

Nytt? Nej
Banbrytande? Nej

Men, jag unnar Edward att få tjäna pengar. Hans bolag (där han och Gunilla är anställda) har säkert sett
ofantliga tapp i och med Corona.

Som alla andra behöver de en inkomst för att överleva. Inget konstigt om han lanserar räkmackor eller vinglas. Han är knappast mer sell out än andra "influencers".

Podden varje vecka är en högtidsstund för mig personligen. En av ytterst få poddar som går att lyssna på numera!

Låt Edward tjäna pengar för fan! Om det är på mackor eller vin, skit samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in