2020-01-08, 10:27
Medlem
Ograsts avatar
Var är vadslagningen om hans förestående död?
Citera
2020-01-26, 10:10
Medlem
Isnatts avatar
Åker familjen alltid kommunalt? Kan inte se att vare sig Eddie eller hanses fru äger nån bil
Måste vara besvärligt att ta sig hit och dit så ofta som denna familj verkar göra, plus att handla och uträtta ärenden när man har barn som ska till dagis, vårdcentraler och liknande.
Har Herr och Fru Blom körkort?
Citera
2020-01-26, 10:15
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Åker familjen alltid kommunalt? Kan inte se att vare sig Eddie eller hanses fru äger nån bil
Måste vara besvärligt att ta sig hit och dit så ofta som denna familj verkar göra, plus att handla och uträtta ärenden när man har barn som ska till dagis, vårdcentraler och liknande.
Har Herr och Fru Blom körkort?
Taxi!

Maten får dom hemkörd, gissningsvis pallvis.
Både herr och fru Blom har körkort men de dricker för ofta och mycket.
Citera
2020-01-26, 11:10
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Var är vadslagningen om hans förestående död?

Alla ska vi dö nångång. Ingen vet när. Sen att Blom äter fet mat och dricker alkohol bådar inte gott för hälsan, men det finns många tjockisar som blivit 80 år och mer än så. Liv till åren och inte år till livet menar matprofilen och jag håller med. Varför leva på sallader och mineralvatten när man kan frossa gåslever och hinka bärs dagarna i ända. Blom fyller 50 i år och ser ut att må prima. Tänker på Uffe Larsson som var fet och glad, han bantade och blev sjuk och deprimerad.
Citera
2020-01-26, 11:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Alla ska vi dö nångång. Ingen vet när. Sen att Blom äter fet mat och dricker alkohol bådar inte gott för hälsan, men det finns många tjockisar som blivit 80 år och mer än så. Liv till åren och inte år till livet menar matprofilen och jag håller med. Varför leva på sallader och mineralvatten när man kan frossa gåslever och hinka bärs dagarna i ända. Blom fyller 50 i år och ser ut att må prima. Tänker på Uffe Larsson som var fet och glad, han bantade och blev sjuk och deprimerad.
Han har dock sett ut som 75 under hela sitt kändisskap.
Citera
2020-01-27, 01:16
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag tycker att olika är gött.
Edward Blom försöker inte gömma eller dölja någonting. Fine. Låt då de få leva efter bästa önskan. En skvallersajt blir ändå bara ironiskt i deras liv. Såklart.

Edw & Gun;
Lev. Liv och lev så gott ni kan.
Njut högt.

Citera
2020-01-27, 14:37
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Frosseri är väl inget eftersträvansvärt i livet? Måttlighet är bäst.
Citera
2020-01-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Frosseri är väl inget eftersträvansvärt i livet? Måttlighet är bäst.

Men människan är en långt ifrån fulländad produkt. Många är behäftade med en eller annan defekt. Komma ihåg RobbieColtrane (fysionomi som EB - blivit 69 iaf.) i TV-serien Cracker - I smoke too much - I drink too much - I eat too much and I am too much. Trots det en mycket charmig karaktär.

Själv röker jag inte....
Citera
2020-02-09, 10:43
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Om det beror på att uppdrag mat kom dit eller inte är frågan men han häller i sig rätt mycket för en "ät och drick som du gör en vanlig söndag"
Bärs, vin och flertal snapsar till lunch och sen är vin framme till middagen igen.
Citera
2020-02-09, 10:47
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Edward ser ut att må prima?
Smällfet,diabetes och högt blodtryck. Byxorna är ju större än försvarets 20-tält.
Citera
2020-02-09, 13:35
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Jag har släktingar som tex har rökt hela livet, druckit ordentligt och blivit friska, krya gamlingar på över 90 år.
Kanske har det att göra med att man inte känner så många tjockisar av äldre stammen men jag kan inte minnas att jag har noterat nån rejält överviktig som har blivit riktigt gammal.
Kolla James Gandolfini, när han spelade Tony Soprano så var det en scen där man antydde att så som han åt skulle han få en hjärtattack i 50 års åldern och det var just det som hände, 51 år blev han.
Ät gott men håll det på en måttlig nivå, ät gärna fet mat och drick alkohol men hejda dig.
Man behöver inte sitta med en torftig sallad men man måste inte proppa i sig som om det inte fanns någon morgondag. Jag är tveksam till att människor som äter så faktiskt njuter.
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2020-02-09 kl. 13:44.
Citera
2020-02-21, 22:56
Medlem
Citat:

Nej! Det är inte alls många riktiga fetknoppar som blir 80 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in