Citat:
Ursprungligen postat av
Arne Bajse
Alla ska vi dö nångång. Ingen vet när. Sen att Blom äter fet mat och dricker alkohol bådar inte gott för hälsan, men det finns många tjockisar som blivit 80 år och mer än så. Liv till åren och inte år till livet menar matprofilen och jag håller med. Varför leva på sallader och mineralvatten när man kan frossa gåslever och hinka bärs dagarna i ända. Blom fyller 50 i år och ser ut att må prima. Tänker på Uffe Larsson som var fet och glad, han bantade och blev sjuk och deprimerad.
Jag har släktingar som tex har rökt hela livet, druckit ordentligt och blivit friska, krya gamlingar på över 90 år.
Kanske har det att göra med att man inte känner så många tjockisar av äldre stammen men jag kan inte minnas att jag har noterat nån rejält överviktig som har blivit riktigt gammal.
Kolla James Gandolfini, när han spelade Tony Soprano så var det en scen där man antydde att så som han åt skulle han få en hjärtattack i 50 års åldern och det var just det som hände, 51 år blev han.

Ät gott men håll det på en måttlig nivå, ät gärna fet mat och drick alkohol men hejda dig.
Man behöver inte sitta med en torftig sallad men man måste inte proppa i sig som om det inte fanns någon morgondag. Jag är tveksam till att människor som äter så faktiskt njuter.