2018-05-09, 11:51
Medlem
namnskylts avatar
Han tror han har blivit en stående gäst i mix Megapol om mornarna. Varje onsdag verkar det som. Kul, trevligt med nån som kan nått!

Gillar att Edward Blom är lite "anti", idag när alla ska dricka Aloe Vera-vatten å träna, så kör han ister och buffé, med liten knapp till. Det behövs fler gentlemen i Det här samhället.
Citera
2018-05-09, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag kan tycka att hans långsamma självmord är hemskt.
Sila mygg och sväljer kameler.
Undviker ALLT socker.... *host host* och kolhydrater av hälsoskäl.
Samtidigt, bokstavligt, frossar han i fett, ister och enorma portioner fet mat flera ggr per dag då han inte ser någon hälsofara alls i detta.
Nu senast berättade han t.ex. att på jul om fettkappan inte är tjock nog på julskinkan så brer han ett tjockt lager ister över skinkbiten.
Osv osv osv....
Exemplen på detta är oändliga.

Detta blir naturligtvis detta hans alltför tidiga död.
Tyvärr.

Sedan är ju folk fullständigt besatta av hälsotrams numera. Folk tränar som galningar och allting som stoppas i munnen ska vara nyttigt och optimalt. Folk har glömt att man ska leva också, inte bara existera. Livet går inte ut på att bli äldst. Att kunna räkna på sig en väldig massa år är totalt meningslöst om man inte fyller åren med något. Att bara äta sallad och gå till gymmet och bli 95 år gammal... Nej tack.
Citera
2018-05-12, 17:47
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Sedan är ju folk fullständigt besatta av hälsotrams numera. Folk tränar som galningar och allting som stoppas i munnen ska vara nyttigt och optimalt. Folk har glömt att man ska leva också, inte bara existera. Livet går inte ut på att bli äldst. Att kunna räkna på sig en väldig massa år är totalt meningslöst om man inte fyller åren med något. Att bara äta sallad och gå till gymmet och bli 95 år gammal... Nej tack.

Absolut. Jag håller med dig. Liv & Lev!
Men Edward Bloms liv och leverne när det gäller kost är bortom allt. Fullständigt.
Dessutom egoistiskt med två barn och hustru.
Och att han i detta lever i den största av förnekelser och tycks ha hittat sin balans sörjer jag.

Jag skulle inte vilja veta något om hans blodfetter, blodtryck, sockernivåer m.m. och få insikt i den infarkt som lurar runt honom vilken dag som helst, runt vilket hörn som helst.

Äter oändligt med feta måltider dagligen, gärna med adderat extra fett och undviker enl. egen utsago kolhydrater samtidigt som han dricker öl som få.
Vad väger han? Hur rör han sig. Och hans vida berömda sätt att bli otroligt upprörd över saker flera gånger varje dag. Det blodtrycket genom sitt humör som han dagligen genomlider och rusar upp i släcker folk.
Överallt. Hela tiden.

Det känns tragiskt.

Senast redigerad av mjukmjukare 2018-05-12 kl. 17:50.
Citera
2018-05-12, 18:45
Medlem
Citat:
Absolut. Jag håller med dig. Liv & Lev!
Men Edward Bloms liv och leverne när det gäller kost är bortom allt. Fullständigt.
Dessutom egoistiskt med två barn och hustru.
Och att han i detta lever i den största av förnekelser och tycks ha hittat sin balans sörjer jag.

Jag skulle inte vilja veta något om hans blodfetter, blodtryck, sockernivåer m.m. och få insikt i den infarkt som lurar runt honom vilken dag som helst, runt vilket hörn som helst.

Äter oändligt med feta måltider dagligen, gärna med adderat extra fett och undviker enl. egen utsago kolhydrater samtidigt som han dricker öl som få.
Vad väger han? Hur rör han sig. Och hans vida berömda sätt att bli otroligt upprörd över saker flera gånger varje dag. Det blodtrycket genom sitt humör som han dagligen genomlider och rusar upp i släcker folk.
Överallt. Hela tiden.

Det känns tragiskt.

Att han mår bra av den livsstilen tyder på att han tröstäter. Män tröstäter ofta fett och kvinnor tröstäter ofta godsaker. Tröstätning trigger också ökat alkoholintag och öl och vin flödar mer än det annars gör. Och precis som alla andra missbrukare så lever tröstätaren i förnekelse.
Citera
2018-05-12, 19:11
Medlem
Citat:

Hur vet du detta?
Citera
2018-05-12, 19:23
Medlem
Är ganska säker på att herr Blom uppväger det dagliga intaget av feta korvar och veteöl med tillika stor daglig mängd av nyttig husmanskost såsom korngrynsgröt och vitkål.
Citera
2018-05-12, 19:29
Medlem
cromos avatar
Edward Blom äter inte kolhydrater för att hålla sin vikt och diabetes i schack. Enda undantaget är en öl ibland.

Hans barn får inte äta sötsaker av hälsoskäl. Till grund för detta ligger bland annat boken "Ett sötare blod".
Citera
2018-05-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Edward Blom äter inte kolhydrater för att hålla sin vikt och diabetes i schack. Enda undantaget är en öl ibland.

Hans barn får inte äta sötsaker av hälsoskäl. Till grund för detta ligger bland annat boken "Ett sötare blod".

Precis, mycket spekulationer här. Här skriver de själva, apropå de senaste årens ”clean eating”-trend:
http://www.edwardblom.se/2015/11/16/kokkonst-for-livsnjutare-en-halsokokbok
Citera
2018-05-17, 17:06
Medlem
Blom har jag inget att komma med, men Gunilla Kinn gillar jag. Var hemma hos henne i Harlem samt sop med henne pa Lower East Side i NY.
Citera
2018-05-17, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Att han mår bra av den livsstilen tyder på att han tröstäter. Män tröstäter ofta fett och kvinnor tröstäter ofta godsaker. Tröstätning trigger också ökat alkoholintag och öl och vin flödar mer än det annars gör. Och precis som alla andra missbrukare så lever tröstätaren i förnekelse.
Det där tror jag inte ett jota på. Men samtidigt är det rimligt. Du har inte en källa att bjuda på?

Jag är inte dryg nu, tvärtom. Min ryggmärgsreflex var att förkasta påståendet men sedan kom jag att tänka på hur jag och min flickvän väljer mat. Hon äter choklad, jag äter kebabtallrik. Hon dricker läsk, jag dricker grogg. Ingen av oss är direkt fet men viss trivselvikt har man ändå.

Men en källa hade varit bra, för det är ett intressant påstående.
Citera
2018-05-17, 19:22
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Eller också älskar han mat som han alltid har gjort.
Citera
2018-05-17, 20:16
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Eller också älskar han mat som han alltid har gjort.

Säkert är detta det enkla svaret.
Men som med så mycket anat som är tokigt.... han älskar mat.
Födointag, säger jag. Inkl dryck.

Att älska mat, födointag utan kontroll är farligt.
Och att äta helt bortom vad som kan anses som missbruk, förnekelse, bedövning etc. är livslek.

Och Edward Blom äter som om ett långsamt självmord inte skrämmer honom.
As simple as that.
Det bara är så!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in