Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Sedan är ju folk fullständigt besatta av hälsotrams numera. Folk tränar som galningar och allting som stoppas i munnen ska vara nyttigt och optimalt. Folk har glömt att man ska leva också, inte bara existera. Livet går inte ut på att bli äldst. Att kunna räkna på sig en väldig massa år är totalt meningslöst om man inte fyller åren med något. Att bara äta sallad och gå till gymmet och bli 95 år gammal... Nej tack.
Absolut. Jag håller med dig. Liv & Lev!
Men Edward Bloms liv och leverne när det gäller kost är bortom allt. Fullständigt.
Dessutom egoistiskt med två barn och hustru.
Och att han i detta lever i den största av förnekelser och tycks ha hittat sin balans sörjer jag.
Jag skulle inte vilja veta något om hans blodfetter, blodtryck, sockernivåer m.m. och få insikt i den infarkt som lurar runt honom vilken dag som helst, runt vilket hörn som helst.
Äter oändligt med feta måltider dagligen, gärna med adderat extra fett och undviker enl. egen utsago kolhydrater samtidigt som han dricker öl som få.
Vad väger han? Hur rör han sig. Och hans vida berömda sätt att bli otroligt upprörd över saker flera gånger varje dag. Det blodtrycket genom sitt humör som han dagligen genomlider och rusar upp i släcker folk.
Överallt. Hela tiden.
Det känns tragiskt.