Citat:
Ursprungligen postat av
StukaPlan
Ja, jag skulle bli förvånad om han dör vid 50. Han fyller om 6 månader - och då blir det nog ett rejält gille. Men visst - han kan bli överkörd av en buss liksom vi alla andra. I Sverige är det Jante som styr och där befinner sig inte den gode Blom. Tycker att han är en rolig prick och ser gärna hans utvikningar om mat och dryck på TV.
Jaha, då kom det temat upp igen och som Edward själv har sagt:
Å på flashback spekulerar de om min annalkande död.
Nej, jag tror heller inte att Edward dör i 50 årsåldern, sina hälsoproblem till trots.
Det viktiga för Edward är att fortsätta att leva precis som han har gjort och på det sätt hans kropp är van vid. Det värsta Edward skulle kunna göra är att banta, det skulle definitivt slita ner kroppen och kunna orsaka aneurysm som chockbantaren Uffe Larsson fick.
En annan risk för Edward vore psykisk påfrestning så som tex. skilsmässa eller ekonomiska problem, det skulle kunna resultera i att Edward började tröstäta/tröstsupa.
Så länge Edwards liv fortsätter som vanligt med baconfrukostar, korvluncher, öl och snapsar med familj och vänner, så tror jag inte att nåt kommer att förändras.
För de flesta män ökar infarktrisken runt 50-årsstrecket, trivselvikten ökar, muskelmassan minskar, benskörheten ökar och man får inget gratis längre. Man kan kolla Edwards gamla Yt-videor och se en stor skillnad på Edward vid 40 och Edward vid 50. Han har verkligen lagt på sig några kilon, om han vägde 2-siffrigt på 00-talet, så väger han garanterat 3-siffrigt idag.