2020-04-29, 10:28
Medlem
Tror att Edward fullkomligt skiter i att han förmodligen mister fyra år extra på åldrings/demens-boendet. Han lever här och nu - och försöker enligt eget huvud leva så gott han bara kan. Vi i Svedala verkar tycka att livet ätandes gräs och tofu är vad det går ut på. Möjligen ger det dom fyra åren ovan - men vilket liv.
Citera
2020-04-29, 20:39
Medlem
Isnatts avatar
Jag tycker det är bra att avstå bil så att man inte, men lite tro att 'det går nog bra', kör bil med alkohol i blodet om man vet med sig att det blir lite alkohol lite då och då.
MEN det låter oerhört opraktiskt att leva utan bil med hus och barn men har man vant sig så går det nog fint det med.
Citera
2020-04-29, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Tror att Edward fullkomligt skiter i att han förmodligen mister fyra år extra på åldrings/demens-boendet. Han lever här och nu - och försöker enligt eget huvud leva så gott han bara kan. Vi i Svedala verkar tycka att livet ätandes gräs och tofu är vad det går ut på. Möjligen ger det dom fyra åren ovan - men vilket liv.

Han mister mer än bara fyra år om han fortsätter i samma spår. Skulle du bli förvånad om han dör vid 50?
Citera
2020-04-29, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Han mister mer än bara fyra år om han fortsätter i samma spår. Skulle du bli förvånad om han dör vid 50?
Ja, det skulle förvåna mig. Oavsett rondören, man dör normalt sett inte i femtioårsåldern utan bakomliggande sjukdomar alternativt ett random slaganfall orsakat av ett tidigare oupptäckt högt blodtryck.

Jag kan tänka mig att Edward som hypokondriker har bra koll på sina värden.

Han kommer kanske inte att bli 90 som Jan-Öjvind Swahn, som också var rejält fet under stora delar av sitt liv, men ärligt talat kan det fan kvitta om man blir 80 eller 90 i det här samhället. Äldreboende är nog inte så roligt och när man väl hamnar där så är det dödens väntrum. Ju mindre tid man spenderar där, desto bättre. Och om man då kan kvitta den tiden mot ett bättre liv under tiden man är ung och stark så varför inte?
Citera
2020-04-30, 02:28
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Samtidigt har han en poäng i det där med att det viktiga är vad man fyller åren med. Han gillar att dricka, svulla och umgås och det har han gjort så det motsvarar flera livstider. Han ligger så att säga på plus även om han ramlar av runt 50.
Citera
2020-04-30, 07:07
Medlem
Citat:

Ja, jag skulle bli förvånad om han dör vid 50. Han fyller om 6 månader - och då blir det nog ett rejält gille. Men visst - han kan bli överkörd av en buss liksom vi alla andra. I Sverige är det Jante som styr och där befinner sig inte den gode Blom. Tycker att han är en rolig prick och ser gärna hans utvikningar om mat och dryck på TV.
Citera
2020-04-30, 08:24
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Ja, jag skulle bli förvånad om han dör vid 50. Han fyller om 6 månader - och då blir det nog ett rejält gille. Men visst - han kan bli överkörd av en buss liksom vi alla andra. I Sverige är det Jante som styr och där befinner sig inte den gode Blom. Tycker att han är en rolig prick och ser gärna hans utvikningar om mat och dryck på TV.

Jaha, då kom det temat upp igen och som Edward själv har sagt: Å på flashback spekulerar de om min annalkande död.

Nej, jag tror heller inte att Edward dör i 50 årsåldern, sina hälsoproblem till trots.

Det viktiga för Edward är att fortsätta att leva precis som han har gjort och på det sätt hans kropp är van vid. Det värsta Edward skulle kunna göra är att banta, det skulle definitivt slita ner kroppen och kunna orsaka aneurysm som chockbantaren Uffe Larsson fick.

En annan risk för Edward vore psykisk påfrestning så som tex. skilsmässa eller ekonomiska problem, det skulle kunna resultera i att Edward började tröstäta/tröstsupa.

Så länge Edwards liv fortsätter som vanligt med baconfrukostar, korvluncher, öl och snapsar med familj och vänner, så tror jag inte att nåt kommer att förändras.

För de flesta män ökar infarktrisken runt 50-årsstrecket, trivselvikten ökar, muskelmassan minskar, benskörheten ökar och man får inget gratis längre. Man kan kolla Edwards gamla Yt-videor och se en stor skillnad på Edward vid 40 och Edward vid 50. Han har verkligen lagt på sig några kilon, om han vägde 2-siffrigt på 00-talet, så väger han garanterat 3-siffrigt idag.
Citera
2020-04-30, 09:57
Medlem
för att ha små barn tycker jag han dricker onödigt mycket alkohol.
OCh det är bara baserat på det man ser på hans instagram. I verkligheten är det säkert mycket mer
Citera
2020-04-30, 12:18
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
för att ha små barn tycker jag han dricker onödigt mycket alkohol.
OCh det är bara baserat på det man ser på hans instagram. I verkligheten är det säkert mycket mer

Eller helt tvärtom för han har ju trots allt en image att upprätthålla.

Det som syns på Instagram är väl väldigt ofta en annan bild än det vardagliga livet eller hur?
Citera
2020-04-30, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Samtidigt har han en poäng i det där med att det viktiga är vad man fyller åren med. Han gillar att dricka, svulla och umgås och det har han gjort så det motsvarar flera livstider. Han ligger så att säga på plus även om han ramlar av runt 50.

Varför skaffade han och hans fru TRE stycken små barn om de nu fortsätter med sin kamikaze-resa med dricka och svulla?

De skulle ha kunnat ta livet av sig tillsammans genom att äta en 6kg:s grönmögelost ihop varje helg - men inte när de ha tagit på sig ett ansvar som föräldrar. Då ingår att man försöker hålla sig vid liv tills barnen är åtminstone myndiga.
Citera
2020-04-30, 19:27
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför skaffade han och hans fru TRE stycken små barn om de nu fortsätter med sin kamikaze-resa med dricka och svulla?

De skulle ha kunnat ta livet av sig tillsammans genom att äta en 6kg:s grönmögelost ihop varje helg - men inte när de ha tagit på sig ett ansvar som föräldrar. Då ingår att man försöker hålla sig vid liv tills barnen är åtminstone myndiga.
Edward verkar må bra med sin frossande livsstil och kan nog leva 10-15 år till.
Vi ska alla dö förr eller senare, varför dra ut på det...
Kom ihåg att de döda minns ingenting, det är som de aldrig levat...
Citera
2020-04-30, 19:44
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Jag kanske inbillar mig men jag anar en viss ånger hos Edward angående barnsituationen. Jag lyssnar på varenda podd och det är aldrig ett ord om vad barnen tillför i hans liv. Det enda han säger om dem är att de tar mycket tid, att det är kaos hemma och att han inte kan fira högtider ordentligt längre.

Vi vet att han hade en stor barnlängtan som barnlös. Men ens idealbild innan man blir förälder stämmer inte alltid överens med verkligheten. Och för en del som ångrar sig tar det sig uttryck i att man får en osunt slapp inställning till föräldraskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in