2014-08-03, 02:06
Medlem
Stygotiuss avatar
Edward Blom är en otroligt härlig personlighet. Det är dessutom underbart att hans kunnande, personlighet, utseende och språk matchar varandra.
Citera
2014-08-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Edward Blom är en otroligt härlig personlighet. Det är dessutom underbart att hans kunnande, personlighet, utseende och språk matchar varandra.

Jadå! EN riktig personlighet även om han är studentikos! Tillräckligt märklig för att lillgrabben har lagt honom i favoriterna..

Ingen ordning på ungdomarna nu för tiden..

.
Citera
2014-08-05, 00:32
Medlem
Såg han vid Östra Station i Sthlm.
Han var kortare än jag trott och rundare än jag trott.
Han såg ut som Lilla Fridolf...
Han fru är ganska rund numera också.
Citera
2014-08-09, 10:30
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meister02
håller med föregående..karl är ju en riktig karikatyr av figurer från pilsnerfimernas glada dagar.

Om han inte är gay lovar jag att snorta 1g saffran på lusse istället för att blanda i det i degen..!!

Hur gammal är han?
nyfiken eftersom han verkar så lillgammal och han måste ha ätit och druckit gott under de hyfsat få vuxna åren för att fetta på sig så mycket..

Nu är han förvisso avstängd men jag skulle vilja veta hur det gick med saffranet?
Citera
2014-08-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan

På vilken ledd är han längst?
Citera
2014-08-09, 13:47
Medlem
Geres avatar
Citat:

Gunilla njuter väl även av hans matlagningskonst!
Citera
2014-08-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
På vilken ledd är han längst?
Omkretsen.
Citera
2014-08-16, 08:37
Avslutad
Den här gången ska Blom bjuda på middag, tusen spänn hade han tänk kosta på kvällen. Det är till fyra pers och han har svårigheter att få ihop budgeten.
https://www.youtube.com/watch?v=pU-cDCY_eTA

Vafan... Gåslever och fjärsing, vad är det för fel på ett par flak random lager och några köttbitar med pommes? Är man lite förutseende och har varit och turat i Tyskland så kan man bjuda på en hyfsad 200-kronorswhiskey som konversationsolja efter maten. Mat och sprit för fyra personer för några hundralappar, alltså.
Citera
2014-08-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Den här gången ska Blom bjuda på middag, tusen spänn hade han tänk kosta på kvällen. Det är till fyra pers och han har svårigheter att få ihop budgeten.
https://www.youtube.com/watch?v=pU-cDCY_eTA

Vafan... Gåslever och fjärsing, vad är det för fel på ett par flak random lager och några köttbitar med pommes? Är man lite förutseende och har varit och turat i Tyskland så kan man bjuda på en hyfsad 200-kronorswhiskey som konversationsolja efter maten. Mat och sprit för fyra personer för några hundralappar, alltså.

1000 kr kan jag leva en hel månad på för egen del vad gäller mat och då äter jag alla måltider hemma. Jävla snobberi säger jag till Herr snackar som en kvinna i falsett och Frun som som
verkar vara i patriarkatets våld i denna tvåsamhet.
Citera
2014-08-16, 17:13
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:

Hur lång är han ? 175cm

Mannen är mycket säregen på ett positivt sätt. Han borde sätta på sig en hög hatt och spatsera längs Stockholms gator med en guldpläterad käpp, samt bära monokel och ha ett fickur i kavajfickan.
Citera
2014-08-17, 05:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Kostar väl nästan en tusing att bara inträda i den lokalen...
Jag har faktiskt varit på Östermalmshallen en gång för närmare tjugo år sedan, av ren nyfikenhet. Jag var ung och hade därför inte den air av sluskighet som jag har idag så jag blev faktiskt insläppt. Jag köpte inget, men det var roligt att betrakta. Massor av gamlingar. Man såg på dem att de åtminstone försökte hålla imagen om god ekonomi uppe. En jävla massa femtioplus-kärringar, betydligt fler kvinnor än män. Jag antar att det är legio att gubben jobbar och tanten springer på Östermalmshallen med "tjejerna", d.v.s. andra kärringar i klimakteriet eller däröver.

Låt inte den här utläggningen eller mitt tidigare inlägg ge er bilden av att jag på något sätt är negativt inställd till Herr Blom. Absolut inte. Han är lite av en personlig favorit. Däremot är hela den här handla-på-Östermalmshallen ganska fascinerande för en gök som mig som är uppväxt i mångkulturen och van att veckohandla på Citygross. Därav att jag också reagerar över att Mäster Blom uttrycker att han har en "begränsad budget" när han har tusen spänn att handla för bara för en enda middag. Tusen spänn är, som tidigare uttryckt, ganska mycket pengar när det gäller matvaror. Eller ja, vanligt folks matvaror.
Citera
2014-08-17, 09:09
Medlem
Sqeptisks avatar
Råkade överhöra hans lätt identifierbara stämma från någon tv som stod på. Vet inte i vilket sammanhang, men han yttrade något i stil med "flambera i gammeldansklinjeaqvavit". Åtmindstånde hans sprit och flamberingskunnande sjönk rätt djupt i mina öron. Är det lika illa med resten av hans matlagningskunskaper?
Har han gjort en för stor grej av HUR han säger saker och ting, så att folk faktiskt inte hör VAD han säger?
Roger Moore och Alexander Bard är andra exempel på folk som kan säga nästan vad som helst utan att de flesta faktiskt uppfattar budskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in