Citat:
Ursprungligen postat av
Wheelgunner
Kostar väl nästan en tusing att bara inträda i den lokalen...
Jag har faktiskt varit på Östermalmshallen en gång för närmare tjugo år sedan, av ren nyfikenhet. Jag var ung och hade därför inte den air av sluskighet som jag har idag så jag blev faktiskt insläppt. Jag köpte inget, men det var roligt att betrakta. Massor av gamlingar. Man såg på dem att de åtminstone försökte hålla imagen om god ekonomi uppe. En jävla massa femtioplus-kärringar, betydligt fler kvinnor än män. Jag antar att det är legio att gubben jobbar och tanten springer på Östermalmshallen med "tjejerna", d.v.s. andra kärringar i klimakteriet eller däröver.
Låt inte den här utläggningen eller mitt tidigare inlägg ge er bilden av att jag på något sätt är negativt inställd till Herr Blom. Absolut inte. Han är lite av en personlig favorit. Däremot är hela den här handla-på-Östermalmshallen ganska fascinerande för en gök som mig som är uppväxt i mångkulturen och van att veckohandla på Citygross. Därav att jag också reagerar över att Mäster Blom uttrycker att han har en "begränsad budget" när han har tusen spänn att handla för bara för en enda middag. Tusen spänn är, som tidigare uttryckt, ganska mycket pengar när det gäller matvaror. Eller ja, vanligt folks matvaror.