2020-11-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse

Tycker för övrigt att Edward Blom är den finaste person vi har i Sverige. Genuin, passionerad, älskvärd, livfull och humoristisk. Om jag så hade kunnat anamma ett uns av hans persona så hade jag utan tvekan levt i 120 år.

Personan är svår att anamma, men passa på nu i juletid att äta julbord ute ett par gånger och provsmaka konstiga sillar, korvar, syltor osv. som du inte äter annars för lite Edward-feeling. Ring och terrorisera farmor om gamla receptböcker och laga mat efter dem, köp en samling miniatyrflaskor med olika sorters snaps (brukar finnas innan jul på bolaget i en slags box) och provsmaka. Finns nog lite Edward i var och en av oss, gäller bara att locka fram honom.
Citera
2020-11-16, 00:02
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Tycker för övrigt att Edward Blom är den finaste person vi har i Sverige. Genuin, passionerad, älskvärd, livfull och humoristisk. Om jag så hade kunnat anamma ett uns av hans persona så hade jag utan tvekan levt i 120 år.

Håller med helt klart. Edward verkar vara en trevlig person och han är också en sann livsnjutare.
Citera
2020-11-16, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Personan är svår att anamma, men passa på nu i juletid att äta julbord ute ett par gånger och provsmaka konstiga sillar, korvar, syltor osv. som du inte äter annars för lite Edward-feeling. Ring och terrorisera farmor om gamla receptböcker och laga mat efter dem, köp en samling miniatyrflaskor med olika sorters snaps (brukar finnas innan jul på bolaget i en slags box) och provsmaka. Finns nog lite Edward i var och en av oss, gäller bara att locka fram honom.

Det var inte alls dåliga tips du kom med. Det är dock desto tråkigare att det blir svårt att få till några restaurangbesök under pågående coronapandemi. Annars hade jag med största sannolikhet valt att frossa i både en och två och kanske tre julbordsbufféer i sann Edward Blom-anda. Det hade om inte annat varit trevligt om huvudpersonen själv dök upp i samband med restaurangbesöken. Då hade julen blivit fulländad vill jag lova.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-11-16 kl. 15:54.
Citera
2020-11-16, 20:07
Medlem
Citat:
Det var inte alls dåliga tips du kom med. Det är dock desto tråkigare att det blir svårt att få till några restaurangbesök under pågående coronapandemi. Annars hade jag med största sannolikhet valt att frossa i både en och två och kanske tre julbordsbufféer i sann Edward Blom-anda. Det hade om inte annat varit trevligt om huvudpersonen själv dök upp i samband med restaurangbesöken. Då hade julen blivit fulländad vill jag lova.

Corona ställer till det ja. Men till nästa jul? Jag vet inte din civilstatus, men även som skild och med barnen hos mamma denna julen eller singel och ensam är det kul att fira iställer för att jobba bort. Just julbord på restaurang är jävligt najs och jävligt Edward Orka liksom laga julbord själv i sin ensamhet men gå ut och äta julbord kan man göra.
Citera
2020-11-16, 20:07
Medlem
gato12s avatar
Hur går det för Edward? Sitter han fortsatt isolerad i sitt hus...?
Citera
2020-11-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hur går det för Edward? Sitter han fortsatt isolerad i sitt hus...?
Snart är han så fet att när han drabbas av hjärtinfarkt och dör måste brandkåren komma och såga upp långsidan på huset för att de ska kunna bära ut liket.

Så isolerad är han nog vare sig det finns covid eller ej.
Citera
2020-11-16, 20:35
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
Snart är han så fet att när han drabbas av hjärtinfarkt och dör måste brandkåren komma och såga upp långsidan på huset för att de ska kunna bära ut liket.

Kanske gör en Elvis och dör på muggen...?
Citera
2020-11-16, 20:38
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice

Han går iaf en timmes promenad varje dag. Tror det är livsnödvändigt ärligt talat,
Citera
2020-11-16, 20:40
Medlem
Alltid undrat om Edward skulle kunna ha ställt upp i mellon med en mer genomarbetad version av festar-man-låten. Tekniskt sett är det bara ett hopkok av Edward-klipp med lite techno och inte en riktig låt. Borde inte varit mot reglerna. Den sjöngs ju till och med i en mellanakt av någon.
Citera
2020-11-17, 09:41
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Han går iaf en timmes promenad varje dag. Tror det är livsnödvändigt ärligt talat,

Enl egen utsago inte bara promenerar han.
Han tränar en timma om dagen sedan 8 år.

Citera
2020-11-17, 09:51
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Enl egen utsago inte bara promenerar han.
Han tränar en timma om dagen sedan 8 år.

Han brukade simma på Centralbadet när han bodde i stan.
Citera
2020-11-17, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Han brukade simma på Centralbadet när han bodde i stan.

Utfärdade dom tsunami-varning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in