Citat:
Ursprungligen postat av
Afghan-frisyr
Att HSB Malmö och HSB Skåne är två olika organisationer spelar igen roll när de har samma upplägg. HSBs representant i brf Idas styrelse hoppade av när det började osa katt och sen gjordes absolut noll.
Att HSB ska vara så tryggt jämfört med andra förvaltare är inget annat än en sossemyt som alla gått på. Det finns massor med andra seriösa fastighetsförvaltare som är lika bra eller bättre, Riksbyggen, SBC osv.
Men nu var TS fråga vilka OMRÅDEN som är bra i Lund för någon som ska bilda familj. Och precis vid Vikingavägen är ju inte direkt lysande.
Om du jämför den ekonomiska och tekniska statusen på en förening som varit i förvaltning i HSB Skåne under en väldigt lång tid som exempelvis Djingis, Runristaren, Linero, Vårregnet, Ljungelden och jämför föreningens underhåll och ekonomi med någon som SBC förvaltar i Lund så ser du skillnaden. Riksbyggen är bra de också men de har inte samma volymer som HSB Skåne i lund.
Absolut håller jag med om, vilket jag skev tidigare att det är en bra ide att hålla sig borta ifrån de stora hyresfastigheterna. Mitt råd till TS var att satsa på någon trygg investering vilket Djings, Linero och Runristaren är liksom flera andra stora HSB föreningar i Lund.