Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-20, 23:18
Medlem
Vad skönt att höra att Emma är på bättringsvägen.....
Citera
2009-11-20, 23:28
Medlem
Eliza CTs avatar
Vilken framgång! Efter så svår dagar. Verkligt goda tecken men det tar massor av tid att komma igen efter så många dygn nedsövd i respirator.
Varmaste hälsningar!
Citera
2009-11-21, 22:05
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistofeles
För 7-8 år sedan var Fadis släkt inblandad i ett skottdrama med ungerska zigenare på gamlegården i Kristianstad. Det handlade om att ungrarna hade intresserat sig för mycket för en flicka i den irakiska släkten Ramadan. Det slutade med att Fadis farbror själv blev skottskadad.

För 2 år sedan var Fadis kusin inblandad i ett skottdrama på gamlegården i Kriostianstad.

För några år sedan drev Fadis morbror, som är taliban, en koranskola på gamlegården i Kristianstad. Vi vet vilken kvinnosyn talibaner har.

Nu är Fadi själv misstänkt för det här hemska dådet på gamlegården.

Fadi har beskrivits som en ensam och störd person. Jag håller inte med om det. Det här är kulturen hos en hel släkt.

Där ser man. Äpplet faller inte långt från trädet således .

Citat:
Ursprungligen postat av Santeria
Rumäner var det väl ändå?

Har egentligen ingen betydelse för saken. Kan ju också vara zigenare från Rumänien.

Kul annars att höra att Emma verkar vara på bättringsvägen.

Det näst värsta med den här historien är ju att det störda kräket Fadi inte kommer att få något som ens liknar ett straff och kan inom loppet av några få år åter gå runt och stödda sig på Kristianstads gator som en annan "allan ballan".
Senast redigerad av Celeron 2009-11-21 kl. 22:16.
Citera
2009-11-21, 22:50
Medlem
fializas avatar
Att Emma har fått komma till CSK är ju ett gott tecken! Nu hoppas jag på fler goda nyheter och ett snabbt tillfrisknande.
Citera
2009-11-21, 22:59
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Där ser man. Äpplet faller inte långt från trädet således .

Det näst värsta med den här historien är ju att det störda kräket Fadi inte kommer att få något som ens liknar ett straff och kan inom loppet av några få år åter gå runt och stödda sig på Kristianstads gator som en annan "allan ballan".

Jo, risken är stor med dagens politik!

Inför nästa års val.
Må alla ta sig en funderare på vilket parti som bäst tar sig an dessa "kulturberikares förlustelser" i vårt samhälle!!
Citera
2009-11-21, 23:54
Medlem
KalGustfXVIs avatar
Positivt men hur blir livet efter detta överfall? Vill du halta omkring med ett stora ärr i ansiket och ha ont?

Dessutom lär ju inte kulturberikaren få något straff. Kolla hans tidigare utredningar och domar. Sträck på er alla ni som vill ha hit såna sopor.

Fanstyget verkar dessutom ha ny adress i varje utredning. Var finns hans stödjande familj egentligen?
Citera
2009-11-22, 00:30
Medlem
fializas avatar
Jag har nu fått höra lite om Fadis familj. Eller hans mamma i alla fall. En kompis till mig jobbar på samma ställe som henne.

Hon är helt förstörd över vad som har hänt, men tycker tydligen att det är skönt att han är "omhändertagen".

Undrar just om han var våldsam mot sin familj också? Pappan kan inte ha satt så mycket emot eftersom han har mycket fysiska problem.. typ skadad rygg mm. Fadis yngsta syskon är inte ens 1 år gammal, så jag kan förstå om mamman känner sig tryggare om Fadi är inlåst.
Citera
2009-11-22, 10:43
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalGustfXVI
Positivt men hur blir livet efter detta överfall? Vill du halta omkring med ett stora ärr i ansiket och ha ont?

Dessutom lär ju inte kulturberikaren få något straff. Kolla hans tidigare utredningar och domar. Sträck på er alla ni som vill ha hit såna sopor.

Fanstyget verkar dessutom ha ny adress i varje utredning. Var finns hans stödjande familj egentligen?
Hur tänker du nu?
Att Emma tagist sig igenom den första livshotade krisen är positiv, att hon desutom rört på kropps delar och öppnat ögonen är också positivt. Om hon en dag får gå runt med en haltning och ärr kan iof låta tråkigt, men i jämförelse med att hon lika gärna kunde vara död blir även det positivt.
Hennes liv kommer aldrig att bli som förut men det betyder inte att hon måste få ett dåligt liv, varje framsteg hon gör är framsteg att glädjas åt.

Det fruktansvärda har redan hänt, oavsett vad som händer med GM kvarstår det faktum.

Jag hoppas att flickan och anhöriga en dag kan acceptera att det som hänt har hänt och att man lägger fokus på att utgå från de nya förutsättningarna och inte på saker de inte kan förändra. Det som är gjort kan inte bli ogjort.

GM ska ha straff för det han gjort och jag hoppas att det sätts in åtgärder så att han aldrig upprepar samma handling i framtiden.
Citera
2009-11-22, 13:11
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fializa
Jag har nu fått höra lite om Fadis familj. Eller hans mamma i alla fall. En kompis till mig jobbar på samma ställe som henne.

Hon är helt förstörd över vad som har hänt, men tycker tydligen att det är skönt att han är "omhändertagen".

Undrar just om han var våldsam mot sin familj också? Pappan kan inte ha satt så mycket emot eftersom han har mycket fysiska problem.. typ skadad rygg mm. Fadis yngsta syskon är inte ens 1 år gammal, så jag kan förstå om mamman känner sig tryggare om Fadi är inlåst.

Emma är naturligtvis det stora offret i denna historia, men man får inte glömma bort att F:s familj också råkat illa ut. Tänk er själva att ha en son som har begått ett så fruktansvärt övergrepp. Fy för i helvete... Glöm heller inte att F:s far ringde till Emmas far och grät.

Hur är det med Emma? Hoppas av hela mitt hjärta att det är ytterligare på bättringsvägen.

Måtte Fadi brinna i helvetet!
Citera
2009-11-22, 14:24
Medlem
Arbetskraftsinvandring?

Jag sitter och skrattar för mig själv när man ser dessa förbannades nollor som på vartenda kort försöker se hård ut när dom i själva verket skulle kunna ställa upp i Fröken (land som dom kommer ifrån).

Varför är det ingen som har smashat en sån där tunn fjant?
Det är ju inte direkt Fedor eller Crocop som syns på bilderna utan en liten fjant med skägg sedan han gick i trean..
Citera
2009-11-22, 18:59
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundertummen
Jag sitter och skrattar för mig själv när man ser dessa förbannades nollor som på vartenda kort försöker se hård ut när dom i själva verket skulle kunna ställa upp i Fröken (land som dom kommer ifrån).

Varför är det ingen som har smashat en sån där tunn fjant?
Det är ju inte direkt Fedor eller Crocop som syns på bilderna utan en liten fjant med skägg sedan han gick i trean..
Killen har blivit "smashad" som du uttrycker det, och det verkar inte helt orimligt att det pga skador som uppstod vid det tillfället (finns i soc utredning) är orsaken att han nu gjort sig skyldig till denna brutala misshandel.
Citera
2009-11-22, 19:58
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Killen har blivit "smashad" som du uttrycker det, och det verkar inte helt orimligt att det pga skador som uppstod vid det tillfället (finns i soc utredning) är orsaken att han nu gjort sig skyldig till denna brutala misshandel.
Ja, så står det faktiskt i utredningen:
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandeutredning:2, 06-11-28
/.../Är det så att Fadi fått en frontallobsskada efter den misshandeln han varit utsatt för? Önskvärt hade varit om detta kunde utredas vidare. Samt de paranoida drag som han uppvisar/.../
Jag har absolut inte den kunskap som krävs för att uttala mig kring detta, så det vore tacksamt om någon kunnig i t.ex. neuropsykiatri kunde komma med en kommentar. Jag hittade dock ett intressant inlägg i psykakuten på FB:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=795456
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in