2015-06-29, 14:08
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Köpte svenskt köttfärs som gick ut den 24:e. Idag är den brunaktig och badar i vätska.

Hur som helst luktar den inte illa. Är ganska hungrig men vet inte om jag vågar steka upp det.

Äta eller kasta?

Kasta omedelbart.
Citera
2015-06-29, 14:50
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Kasta omedelbart.

Japp, gjorde det! Tack
Citera
2015-06-30, 02:04
Medlem
Brandaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Ja allt kött blir dåligt förr eller senare. Det surfar och luktar illa. Så det blir dåligt. Du med om du äter det.
Köpte medwursten för 2 veckor sen, bör jag kasta eller kan jag frysa in och ta fram allt eftersom?
Citera
2015-06-30, 06:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandao
Köpte medwursten för 2 veckor sen, bör jag kasta eller kan jag frysa in och ta fram allt eftersom?
Jag är kräsmagad så den hade åkt för länge sen, kan portionsförpacka i gladpack några dagar så blir det lätt att plocka fram och går snabbt att tina.
Citera
2015-06-30, 12:04
Medlem
Brandaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag är kräsmagad så den hade åkt för länge sen, kan portionsförpacka i gladpack några dagar så blir det lätt att plocka fram och går snabbt att tina.
Jag åt sista idag och slängde 14 skivor. Slöseri Men bra att veta i framtiden att jag måste frysa in de jag inte ska äta direkt. Läste av en slump på förpackningen så hade ju tur där.
Citera
2015-07-02, 15:01
Medlem
Köpte en kladdkaka ur en kyldisk på coop idag. Förpackningsdag enligt förpackningen 24 juni. Hur länge håller den då?

Fanns inget bäst för datum, bara packdag.
Citera
2015-07-03, 17:30
Medlem
25Decembers avatar
Oöppnad majonnäs gick ut för en månad sedan. Har stått i svalen sen jag köpte den. Hur länge kan den hålla sig?
Citera
2015-07-04, 10:07
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Oöppnad majonnäs gick ut för en månad sedan. Har stått i svalen sen jag köpte den. Hur länge kan den hålla sig?
Håller sig troligtvis länge till. Jag skulle använt den utan att tveka.
Har mina oöppnade i skafferiet och har aldrig varit med om att dom blivit dåliga.
Citera
2015-07-07, 20:58
Medlem
skippers avatar
Jag kokade en köttfärssås med tomatbas i tryckkokaren. Sedan, av olyckliga omständigheter, stod den kvar på spisen, utan värme, i nästan 12 timmar.

Jag kastade den, mest för att jag är på väg att resa bort och orkar inte bli magsjuk, men hade ni kastat den?
Citera
2015-07-07, 21:44
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Jag kokade en köttfärssås med tomatbas i tryckkokaren. Sedan, av olyckliga omständigheter, stod den kvar på spisen, utan värme, i nästan 12 timmar.

Jag kastade den, mest för att jag är på väg att resa bort och orkar inte bli magsjuk, men hade ni kastat den?

Jag skulle käkat den iaf, annat än väldigt känsliga saker (tex skaldjur) så låter jag ofta maten stå på spisen över natten och packar in den i kylen på morgonen (om jag inte hivar i mig den som brunch)
Citera
2015-07-07, 22:17
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag skulle käkat den iaf, annat än väldigt känsliga saker (tex skaldjur) så låter jag ofta maten stå på spisen över natten och packar in den i kylen på morgonen (om jag inte hivar i mig den som brunch)

Tack för svaret - jag lever ungefär likadant, men blev lite extra ängslig dels på grund av temperaturen dels på grund av resan.
Citera
2015-07-09, 20:22
Medlem
Har en grytbas från Felix som gick ut i februari, har luktat på den och den luktar inget konstigt. Ok att äta?

Länk: http://www.felix.se/thai-rod-curry-grytbas/

innehåll:

Kokosmjölk 73%, lök, fisksås (ANSJOVISEXTRAKT, salt, socker), röd currypasta (vitlök, chili, citrongräs, salt, lök, thai chili, galanga, limeblad, fänkål, koriander), modifierad potatisstärkelse, vitlök, ingefära, socker, rapsolja, naturlig arom (bl.a. kyckling, citrongräs, koriander), limejuice, kryddor (bl.a. chilipeppar, koriander, kaffir lime, kanel, spiskummin), MJÖLKPROTEIN, kokosmjölkspulver, salt, färgämne paprikaextrakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in