2013-09-04, 09:30
Medlem
flashgrenades avatar
hittade 150ml fiskolja i skafferiet, bäst före 1april. Smakade ok och luktade inte illa.

Kan jag dricka och vara glad eller kommer jag bli dödssjuk om jag regelbundet konsumerar denna?
Citera
2013-09-05, 02:04
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
hittade 150ml fiskolja i skafferiet, bäst före 1april. Smakade ok och luktade inte illa.

Kan jag dricka och vara glad eller kommer jag bli dödssjuk om jag regelbundet konsumerar denna?
Oljor brukar smaka pyton om dom härsknat så jag skulle tro att den går bra att använda om den smakar normalt.
Citera
2013-09-05, 11:19
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Oljor brukar smaka pyton om dom härsknat så jag skulle tro att den går bra att använda om den smakar normalt.

Fiskolja smakar väl pyton redan från början om det är det morsan proppade i mig som liten

Brukar man inte se en grumling av produkterna i det fallet dom blivit dåliga... Osäker där...
Citera
2013-09-05, 12:00
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Fiskolja smakar väl pyton redan från början om det är det morsan proppade i mig som liten

Brukar man inte se en grumling av produkterna i det fallet dom blivit dåliga... Osäker där...

Vet inte mycket om fiskolja men en del oljor kan grumlas även om de är helt ok, exempelvis olivolja som står i kylskåp.
Citera
2013-09-05, 16:45
Medlem
Moffins avatar
På lunchen köpte jag ett paket med färdiga kycklingköttbullar (kylda, ej frysvaror) och satte dessa på köksbordet hemma runt 11.30 någon gång. Kom nyss hem och ser att jag glömt ställa in dem i kylen.. Det har varit ca 23 grader i rummet hela dagen, de har ej legat i direkt sol då de låg i matpåsen. Kan jag äta dem eller är det sopkorgen som gäller?

Kuriosa: Jag var på affären för att köpa en sallad till lunch, hade bråttom. Bestämde mig för att ändå köpa köttbullarna. Detta ledde till att jag fick stressa hem innan jag kunde åka till jobbet. Slog en tå i trappen till lägenheten - I onödan
Citera
2013-09-05, 17:49
Medlem
DiagnosABs avatar
Dricker ej själv öl, tycker det smakar satan. Därav denna fråga då jag inte känner mig kompetent nog att smaka av för att kolla.

En person lämnade ett antal öl här. De har stått utomhus och under några eftermiddagar haft full sol i en riktig "solfälla". Alltså rejält varmt och mysigt.

Det är flasköl (glasflaskor), var nyinköpta och självklart oöppnade.

Jag gissar att man inte tar skada av att dricka dem. Det jag undrar är om de fortfarande kan tänkas smaka gott. Jag vill ju inte bjuda någon och inse att de smakar unket eller så...
Citera
2013-09-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosAB
Jag vill ju inte bjuda någon och inse att de smakar unket eller så...

Bjussa på bara. Ingen fara alls.
Citera
2013-09-05, 20:20
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosAB
Dricker ej själv öl, tycker det smakar satan. Därav denna fråga då jag inte känner mig kompetent nog att smaka av för att kolla.

En person lämnade ett antal öl här. De har stått utomhus och under några eftermiddagar haft full sol i en riktig "solfälla". Alltså rejält varmt och mysigt.

Det är flasköl (glasflaskor), var nyinköpta och självklart oöppnade.

Jag gissar att man inte tar skada av att dricka dem. Det jag undrar är om de fortfarande kan tänkas smaka gott. Jag vill ju inte bjuda någon och inse att de smakar unket eller så...

Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
Bjussa på bara. Ingen fara alls.
Det är inga problem alls, se bara till att de har "rätt" temperatur när de serveras. Och självklart att du inte håller dem varma bara för att du kan. Men inga problem med ölen alls.
Citera
2013-09-06, 18:01
Medlem
Har en bit ungnötslever i frysen sedan ca ett halvår tillbaka. Är den ok att tillaga och äta tror ni?
Citera
2013-09-06, 18:09
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Har en bit ungnötslever i frysen sedan ca ett halvår tillbaka. Är den ok att tillaga och äta tror ni?

Ska inte vara några problem.
Citera
2013-09-12, 11:18
Medlem
knokkelmanns avatar
lagade kyckling och ris igår kväll och gjorde sex matlådor. tyckte då att de var för varma att ställa in i kylen. jag brukar göra så och sätta ett larm mitt i natten så jag kan gå upp och ställa in dem. Men glömde ställa larm så nu 12 timmar senare undrar jag om maten är ätbar eller skräp.
Citera
2013-09-12, 11:24
Medlem
RogerPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
lagade kyckling och ris igår kväll och gjorde sex matlådor. tyckte då att de var för varma att ställa in i kylen. jag brukar göra så och sätta ett larm mitt i natten så jag kan gå upp och ställa in dem. Men glömde ställa larm så nu 12 timmar senare undrar jag om maten är ätbar eller skräp.

Skulle jag aldrig vågat chansa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in