2010-03-30, 15:59
Medlem
Mr.Sanders avatar
Ahej.
När jag var ute och krafsa i trädgårn idag så hitta jag några sjyssta svampar. Kan jag äta dom?!
Citera
2010-04-02, 19:43
Medlem
Todeswalzs avatar
Santa Maria Chipotle paste, gick ut för ett och ett halvt år sen. Smakade lite, smakade starkt men jag kan inte riktigt säga att det smakade illa. Håller sånt länge?
Citera
2010-04-02, 20:24
Medlem
baffbaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Middan ska bli blodpudding men är sugen på spagetti också.
Spagetti måste vara med ketchup, så frågan är funkar det bra med spagetti och bodpudding + ketchup?

Ja, inga större konstigheter.
Citera
2010-04-04, 23:29
Medlem
slowmedowns avatar
har en hasselnötskräm liggandes här hemma som har utgångsdatum för 2 månader sedan ungefär. Tänkte använda den till en kaka för påskmiddagen imorgon så vill helst inte förgifta hela familjen. vad tror ni?
Citera
2010-04-04, 23:33
Medlem
Persepones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Middan ska bli blodpudding men är sugen på spagetti också.
Spagetti måste vara med ketchup, så frågan är funkar det bra med spagetti och bodpudding + ketchup?

När jag var litet snällt barn åt jag ofta ketchup till blodpudding, rekommenderas helt klart. Kinesisk soja är också fint att ha till.
Citera
2010-04-04, 23:36
Medlem
slowmedowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowmedown
har en hasselnötskräm liggandes här hemma som har utgångsdatum för 2 månader sedan ungefär. Tänkte använda den till en kaka för påskmiddagen imorgon så vill helst inte förgifta hela familjen. vad tror ni?

Glömde säga att den ser inte speciellt konstig ut eller luktar konstigt. dock så var det vätska ovanpå själva krämen om det gör någon skillnad?
Citera
2010-04-05, 00:05
Hade med mig en låda (folie med lock av kartong) rotmos med kokt fläsk hem från morsan idag. Kom hem kanske 17.30-18. Glömde ställa in maten i kylen och upptäckte det runt 23.15 och slängde in allt i kylen direkt. Går det att äta den maten efter den stod i rumstemp under den tiden?
Citera
2010-04-05, 10:43
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Hade med mig en låda (folie med lock av kartong) rotmos med kokt fläsk hem från morsan idag. Kom hem kanske 17.30-18. Glömde ställa in maten i kylen och upptäckte det runt 23.15 och slängde in allt i kylen direkt. Går det att äta den maten efter den stod i rumstemp under den tiden?

Inga problem enligt min mening. Jag hade inte tvekat en sekund.
Citera
2010-04-05, 11:04
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Inga problem enligt min mening. Jag hade inte tvekat en sekund.

OK, låter fint! Återkommer senare under dagen med rapport om hälsotillstånd
Citera
2010-04-05, 17:49
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
OK, låter fint! Återkommer senare under dagen med rapport om hälsotillstånd

Gick utmärkt, mikrade någon minut extra för säkerhets skull. Ingen fel på smaken och inte risig i kistan heller
Citera
2010-04-06, 23:21
Medlem
Miss.Aliens avatar
När blir Jell'O oätligt?

Har nyligen upptäckt en 3 veckors gammal jell'O i en skål. Kan jag äta den utan några otrevliga konsenkvenser? Är lite tveksam... För sådant med mycket socker i har väll svårt för att bli gammalt? Fast jell'O:n ser lite halvskum ut. Men jag vill gärna ha den!
Citera
2010-04-06, 23:23
Medlem
Heinzes avatar
Den är oätlig från början, att äta den efter tre veckor borde vara förenat med livsfara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in