Jag vet, det är nästan löjligt hur känslig jag är.
Har aldrig fått i mej mer än 0.15g på en hel kväll och då är man helt slut efteråt. Visserligen i kombination med 2-3dl sprit, men jag kan annars lätt dricka det dubbla.
Jag röker ju rent i pipa och håller kvar röken ordentligt, vilket ger ett mycket effektivt intag. En joint skulle troligen kräva minst dubbelt så mycket rökmix.
Jag är skadad från alla år av CB-bruk, och meckar typ lika mycket tobak som mix i mina spliffar. Blir ordentligt jävla stukad varje gång också, men det tar ju slut så snabbt
Tur att jag röker två-tre spliffar/kväll, och om det är en heldag typ det dubbla. Då räcker det ett bra tag, särskilt när det är av ypperlig kvalitét som detta
Jag är skadad från alla år av CB-bruk, och meckar typ lika mycket tobak som mix i mina spliffar. Blir ordentligt jävla stukad varje gång också, men det tar ju slut så snabbt
Tur att jag röker två-tre spliffar/kväll, och om det är en heldag typ det dubbla. Då räcker det ett bra tag, särskilt när det är av ypperlig kvalitét som detta
Det verkar ju som att du var "for real" ändå i din första rapport, fan vad skönt med en vettig mix igen!
Angående meckbiten har jag upplevt att på dom flesta rökmixar spelar det inte så stor roll hur mycket man tar, efter att man kommit till den punkt där man inte blir mer stenad.
Det verkar ju som att du var "for real" ändå i din första rapport, fan vad skönt med en vettig mix igen!
Angående meckbiten har jag upplevt att på dom flesta rökmixar spelar det inte så stor roll hur mycket man tar, efter att man kommit till den punkt där man inte blir mer stenad.
Har du prövat Diamanten nu?
Jag tänker helt enkelt inte på hur mycket jag meckar med, kör på känsla och vana helt enkelt.. Fast ibland känner jag att det blir lite mycket att röka en sådan fet spliff själv, men då fimpar jag bara och röker slutet lite senare
Har du prövat Diamanten nu?
Jag tänker helt enkelt inte på hur mycket jag meckar med, kör på känsla och vana helt enkelt.. Fast ibland känner jag att det blir lite mycket att röka en sådan fet spliff själv, men då fimpar jag bara och röker slutet lite senare
Haha, nej, än så länge är jag faktiskt fortfarande lite skeptisk. Men om rapporterna fortsätter vara såhär positiva i några dagar till får jag nog vika mig och slänga iväg en beställning.
Jag kan avslöja att SN har pratat med en leverantör idag.....
Det kommer att komma en överjävlig sort i framtiden.
Överjävlig sort? Jag förstår inte.
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
Mr: man som skapade denna tråd är också först ut att prova, vad jag har hört.
Gissar lite dramatiskt att RMBKK skriver recensionen ?
Smak och lukt: 8/10
När jag först luktade på Lunar Diamond, tyckte jag mest att det luktade té. Samtidigt inte lika kryddigt som Spice, lite fruktigare kanske. Såg sedan att smaken skulle vara blåbär, men den luktade mest vaniljté typ. Inte lika gott som Lunar Gold, men bättre än alla gamla produkter. Satsas det hårt på lukt/smak nuförtiden eller? Det blev bättre i alla fall! Ganska ren rök, kändes inte mycket i halsen alls, och det är ju alltid ett plus!
Rus: 10/10
Riktigt skönt, precis som jag hoppats var det som Gold, fast starkare. Fick desto mer munchies, och när jag skriver detta är jag påväg att hämta en pizza (riktigt nice!). Efter tre spliffar med relativt starkt meck är jag duktigt stekt, och det mesta känns bra. Hade en riktigt dålig dag igår, och det är helt bortglömt nu. Fattar mycket mer än på Spice, och kan prata men tappar rätt lätt bort mej i konversationer. Det mesta är bara roligt, haha. Helt enkelt bäst hittils, precis lagom starkt så man blir bra slö, men samtidigt inte så dum att man knappt kan föra ett samtal.
Ruslängd: 7/10
Inte alls dåligt, man är typ lika skön från att man röker det (slår väldigt snabbt!) efter en timme. Var lite orolig att det skulle vara som Gold och gå över rätt snabbt, men det håller i sej riktigt fint. Rökte första för ca 4 timmar sedan och har sedan dess rökt två till, har hållit mig duktigt stukad hela dagen med andra ord Skönt att inte ha en jättepeak när man knappt kan gå, som sedan dalar ut till att vara helt vanlig också, man är helt enkelt på perfekt läge hela ruset.
Slutbetyg: 25/30, 83%/100%
SN levererar den enligt mig hittils bästa rökmixen, med ett skönare rus än Spice och mycket längre än Gold-varianten. Diamond är helt enkelt den nya generationens rökmix, och lever upp till alla förväntningar i alla fall jag hade när Spice försvann och vi blev utlovade en efterföljare. 83/100% känns på sätt och vis lite snålt, då jag lätt skulle välja detta över den riktiga varan om jag hade möjlighet att ta båda, men det får bli så. Helt enkelt ett jävligt bra köp, jag ångrar mig inte en sekund!
Har förresten kvar lite mer än hälften av påsen tror jag, och nu måste jag skynda mig att hämta pizzan! Hade helt glömt bort den, haha Tack SN för en grym produkt! Keep it up!
Jag tycker inte att man är objektiv om man skriver sådär, jag uppfattar det mer som att marknadsföra och romantisera sextonåriga Jonas istället för en objektiv recension. Nu vet jag inte hur eran uppfattning av objektiv recension är, men att tacka sn för en grym produkt och helatiden påpeka hur bäst och perfekt produkten är ifråga är inte en objektiv syn, möjligtvis en personlig.
Hur länge tog det mellan Lunar Gold dök upp tills Lunar Diamond kom?
Det känns ibland som det är ett vanligt fenomen bland rökmixar och deras shoppar. Man tar in en halvkass rökmix och döper den till 1(lunar gold?) , senare kommer givetvis 2(lunar diamond? no shit ) som är en halv"bra" rökmix och så rullar det på. Det här tror jag aktörerna är medvetna om innan man säljer varorna, det är ju ganska logiskt att man vill sälja iväg det "sämsta" först och locka med "bättre" saker senare.
För såvitt jag vet så har det inte varit långt mellan varrven sen dessa två kom ut. Var en annan sak när SpiceSweden fick in Spice på 3.5G och tills Spice Gold kom, där klandrar jag ingen. Hehe, kommer också ihåg hur aktörer bakom sidan/sidorna bestämt hävdade att Spice var en naturlig örtblandning utan några som helst kemikaliska inslag, det är iofs en annan femma men det var kul att så många föll på orden
Citat:
Ursprungligen postat av xid0n
Priset är bokstavligen löjligt. Förstår ju absolut varför detta priset sätts iom att han är i stort sätt ensam på marknaden just nu med en rökmix DOCK så förlorar jag en stor respekt för SN genom detta. Hoppas på att e.g Goodsmokes rökmix som bör komma snart håller ett bättre introduktionspris.
Tycker spicenordic har haft ocker priser mest helatiden. Men varför inte? Aktörerna har ju märkt att det går tjäna pengar på människor som köper inom deras hutlösa ramar. 3 gram för 429 kronor , well nu beror det ju på hur man värderar pengar, men jag tycker det är mycket för så lite.
Är man ensam aktör kan man således bestämma priser lite över vad man själv vill, vi har ju sett förut att när fler sidor poppar upp så sjunker priserna, nu är jag inget fan av rökmixar ändå, men jag hoppas att många fler seriösa sidor får in billigare och bättre skit så det blir lite kvalité/pris konkurrens.
Grattis Sherlock, det står även i den första posten att jag har agerat testperson för Lunar Diamond och därmed också skrivit recensionen. Du får tycka att min text var subjektiv och vinklad bäst du vill, jag skrev ner min åsikt om rökmixen och jag har inga planer på att ändra den. Jag tycker, helt ärligt och från djupet av mitt hjärta, att Lunar Diamond genererade det skönaste ruset hittils, baserat på det relativt stora spektrumet av rökmixar jag tidigare använt.
Du skriver ju själv att du "inte är något fan av rökmixar", varför ens engagera sej i en tråd som denna isåfall? Varför ens gå in på spicenordics hemsida och kolla in nya varor och priser? Varför sitta och pussla ihop ett långt jävla inlägg i syfte att debattera ett ämne du... inte bryr dej särskillt mycket om?
Nu har väl RMBKK fått så mycket skit för att han skrev en positiv rapport att det räcker? Visst, man kan ifrågasätta sanningshalten, och hävda att SN inte skulle publicera en dålig rapport, och visst kan det vara så. Men det är inte mycket RMBKK kan göra nu, han har skrivit sin bedömning, och om den är lögn kommer han knappast erkänna det ändå.
Är man osäker, som jag, får man väl vänta och se vad andra tycker.
Bara för att en rapport är bra behöver det inte per automatik innebära att den är lögn, det är ju fan på tiden att det kommer in lite kloka mixar nu, det är ju uppenbart att det inte är bra för SN´s affärer att sälja skit, även om det knappast går någon nöd på dom än så länge.
troll, säkert samma pajas som i lunar gold tråden som upplevde gold som värsta rökan,,,,sen ju mer folk beställde vare skit"!
Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Att folk som du orkar har jag aldrig förstått. Tyck vad du vill, jag kommer inte sluta skriva objektiva recensioner av rökmixar för det.
Jag tyckte inte att du gjorde en objektiv syn när du påstod att du gjorde det. Jag påpekar, och det första du kommenterar är "Grattis Sherlock"?
Citat:
Grattis Sherlock, det står även i den första posten att jag har agerat testperson för Lunar Diamond och därmed också skrivit recensionen. Du får tycka att min text var subjektiv och vinklad bäst du vill, jag skrev ner min åsikt om rökmixen och jag har inga planer på att ändra den. Jag tycker, helt ärligt och från djupet av mitt hjärta, att Lunar Diamond genererade det skönaste ruset hittils, baserat på det relativt stora spektrumet av rökmixar jag tidigare använt.
Du skriver ju själv att du "inte är något fan av rökmixar", varför ens engagera sej i en tråd som denna isåfall? Varför ens gå in på spicenordics hemsida och kolla in nya varor och priser? Varför sitta och pussla ihop ett långt jävla inlägg i syfte att debattera ett ämne du... inte bryr dej särskillt mycket om?
Hurvida jag inte är något fan av rökmixar har väl fan ingenting med saken att göra om jag vill debattera om ämnet, jag har provrökt massa mixar sen flera år tillbaka men jag är inget fan av ruset/smaken, men jag är intresserad utav ämnet och jag tycker det är kul att det kommer nya substitut. Jag förstår inte varför jag inte får ha en åsikt om saken, är du bättre lämpad att få tala eftersom du röker rökmixar och är per automatik mer intresserad än mig då?
Citat:
varför ens engagera sej i en tråd som denna isåfall? Varför ens gå in på spicenordics hemsida och kolla in nya varor och priser? Varför sitta och pussla ihop ett långt jävla inlägg i syfte att debattera ett ämne du... inte bryr dej särskillt mycket om?
Öh, mitt engagemang är väl min ensak eller hur? Hade jag inte varit intresserad av ämnet hade jag väl aldrig kommenterat eller hur? Du verkar ju ha en annan åsikt varför jag skrev mitt förra inlägg, för vilken avsikt tror du jag skrev mitt förra inlägg?
Du får tycka, helt ärligt och från djupet av ditt hjärta, att Lunar Diamond genererade det skönaste ruset hittils, jag har väl inte sagt någonting annat?
Jag hoppas också att du förstog i mitt föregående inlägg att följande var menat till dig:
Citat:
Ursprungligen postat av Funderarmusen
Jag tycker inte att man är objektiv om man skriver sådär, jag uppfattar det mer som att marknadsföra och romantisera sextonåriga Jonas istället för en objektiv recension. Nu vet jag inte hur eran uppfattning av objektiv recension är, men att tacka sn för en grym produkt och helatiden påpeka hur bäst och perfekt produkten är ifråga är inte en objektiv syn, möjligtvis en personlig.
Resten får du givetvis yttra dig om också men det var det där jag jag ville påpeka på hur min uppfattning av din "objektiva" syn på din recension var.
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Nu har väl RMBKK fått så mycket skit för att han skrev en positiv rapport att det räcker? Visst, man kan ifrågasätta sanningshalten, och hävda att SN inte skulle publicera en dålig rapport, och visst kan det vara så. Men det är inte mycket RMBKK kan göra nu, han har skrivit sin bedömning, och om den är lögn kommer han knappast erkänna det ändå.
Är man osäker, som jag, får man väl vänta och se vad andra tycker.
Bara för att en rapport är bra behöver det inte per automatik innebära att den är lögn, det är ju fan på tiden att det kommer in lite kloka mixar nu, det är ju uppenbart att det inte är bra för SN´s affärer att sälja skit, även om det knappast går någon nöd på dom än så länge.
Jag håller med dig i det mesta, dock tycker inte jag att jag gav RMBKK "skit", jag gav han kritik för sin syn på "objektiv".
troll, säkert samma pajas som i lunar gold tråden som upplevde gold som värsta rökan,,,,sen ju mer folk beställde vare skit"!
Haha, gick du också på att köpa den skiten? Det gjorde jag med. Sämsta köpet i mitt liv. Hög i 15 minuter sen var man nykter.
Och eftersom att detta är uppföljaren så tvivlar jag starkt på att det är värt pengarna.
Senast redigerad av Teddy1 2009-10-29 kl. 19:56.
Jag passar på att leverera lite mer rapportering innan jag blir allt för rökt. Upplevelsen är att det intensiva ruset dalar efter 25minuter och det är ungefär som med andra mixar, inget konstigt. Därtill har man ett skönt mysigt rus som sitter i ytterligare ca 15 min. Men sedan är det slut på det roliga.
Jag saknar kicken/åkturen som Northern Heights gav, det kunde vara som att åka bergochdalbana. Detta rus är mera lugnt och harmoniskt med inslag av skrattattacker. Man mår helt klart bra, men inga överraskningar tycker jag. Inte heller tendenser till matfrosserier heller tyvärr.
LD är nog betydligt starkare än LG, men de är också lika med sitt lugna rus. Dock inget soffklister, snarare en ökad vakenhet och vilja till rörlighet. Uppåt med andra ord, men inget raketbränsle heller. Skulle säga att det ligger i styrka mellan NH och LG, men LG är ett skämt egentligen.
I jämförelse med NH (om 100%) kan jag tänka mig att detta är 60-70% i upplevelse och 50-60% i styrka (kanske svagt ändå). Angående den låga styrkan så kan det mycket väl istället handla om att jag har blivit en avtrubbad rökare med tiden. Därför skulle det också kunna vara lika starkt/koncentrerat som NH, men dock fel cannabidoider för mig tror jag.
Jag vet inte riktigt om detta ens är bättre än Ex-Ses och Yuacatan Fire, men minst lika bra åtminstone. Det tycks fungera att fylla på och vad som händer med tiden när man fyller på varje halvtimma får jag veta senare ikväll.
Jag har redan tröttnat på det enskilda ruset av LG, kanske det fungerar bättre i kombination med andra rökmixar? Jag drar i mej Ex-Ses och ser om det blir bättre.
För att nämna priset på Lunar G och Lunar D så borde båda direkt sänkas med en hundralapp vardera för att komma närmare rätt pris. Det här må vara den nya generationens rökmixar, men det är inte något bättre än vad vi sett tidigare.
Om man jämför rökmixar med bilar så skulle jag säga att NH är som en sportbil, LG som en lådbil och LD som en Volvo. LD fungerar ganska bra men är för tråkigt. Ungefär som en Volvo, troligen alldeles för försvenskad för att vara till riktig glädje.
Jag kan nog redan avlägga mitt slutbetyg på Lunar Diamond och det blir 7/10, men priset är helt galet högt för det mediokra ruset, men det tar jag inte hänsyn till i betyget. Skulle jag lägga till prisaspekten så skulle både LG och LD rasa 2 snäpp på skalan.
Det är tråkigt att köpa en så lam produkt till ett sådant överpris, för att sedan sitta där med ”låtsasknark” som det knappt är värt att belasta sin kropp med (då framförallt beträffande LG). Northern Heights är den klart mest prisvärda OCH potenta rökmix jag hittils provat, tråkigt att det bara blir sämre på marknaden sedan dess.
Spicenordic sköter sin handel mycket bra, det ska de ha en eloge för och jag tror att de verkligen försöker leverera bra trots att regelverken jävlas med dem. Men dessa produkter är enligt mej inte alls prisvärda, därmed riskerar de att förlora i anseende av att svika sina kunder med en undermålig produkt.
Man får hoppas att man framledes får möjlighet att köpa en potent och njutbar produkt till ett adekvat pris inom en snar framtid. Ge oss starkare, längre och billigare rus helt enkelt istället för det motsatta!
Det gör väl alla mixar?
Du skriver 7/10, enligt mig ett ganska högt betyg, men samtidigt kallar du ruset mediokert, hur menar du då? För ett mediokert rus är inte värt en sjua i mina ögon.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!