2009-11-04, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tittutiskogen
Om vi säger såhär då, om alla dvd spelare försvann och någon sen lanserade en dvd-spelare med reklamen att nu är den nya generationens dvd-spelare här, visst den kostar nästan det dubbla mot dvd-spelarna förr i tiden men det är samma kvalitet, till o med nästan blueray. Sen när du stoppar i din film visar det sig att den spelar upp i gammal VHS kvalitet. Skulle du inte bli arg och klaga? Skulle du inte bli ännu argare om återförsäljaren vägrade erkänna sitt svindleri och martyrade som fan? Ja vi använder hjärnan men man har också sitt rykte och företagets image att tänka på som företagare och då kopplas osökt girighet och griseri till SN i min hjärna iaf idag.

Falsk marknadsföring eller reklam är det faktiskt inte direkt. Löften finns ju, men villkoren är dolda, eftersom det står "starkare och med längre effekt" men det står inte vad man jämför med. En påse skit lär den ju klå (och vad är LG nu igen? ). Allt är väldigt subtilt och fintigt i den där världen. Det dom gör är fintar oss totalt, och det suger.

Jag hoppas inte folk blir aggro på mig. Vi är på samma sida. Men jag vill inte ge upp hoppet om SN även om sveket är stort.

Ska dock kolla in GS och se vad dom har för godbitar
Citera
2009-11-04, 05:27
Medlem
flykick666s avatar
Är det bara jag, men eftersom man hört så mycket kritik från alla över lunar diamond, låter det inte helt befängt med deras testare? Jag menar, bara lyssna vad han säger:
"83/100% känns på sätt och vis lite snålt, då jag lätt skulle välja detta över den riktiga varan om jag hade möjlighet att ta båda, men det får bli så."

What the hell. om man nu ska ljuga och skriva bra om sin egen mix så kan man väl för fan se till så det låter troligt.

Och lyssna bara va spelat detta låter:
"Har förresten kvar lite mer än hälften av påsen tror jag, och nu måste jag skynda mig att hämta pizzan! Hade helt glömt bort den, haha Tack SN för en grym produkt! Keep it up!"

Så han beställer en pizza och sen skriver en recension som säkert tog 20-40min att skriva. Jag känner mer och mer för varje dag att förtroendet sjunker för SN. Synd som fan, gillade dom på spice tiden
Citera
2009-11-04, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure

Det enda jag skulle kunna gnälla på är väl att SN länkar till en mycket oseriös kommentar i LG-tråden som en recension, å andra sidan publicerar man en relativt negativ recension på hemsidan och även länkar till tråden där den som läser innan de beställer kommer mötas av mycket negativ kritik.

Vi på SN vet att den länken var oseriös först efter att andra hade skrivit om produkten, detta var ju den första recensionen. Vi har ingen makt över hemsidan då vår PR-firma har kontrollen över denna. Jag kan ju ta bort länken genom att be dom, men det känns lite för sent nu.

/Fredrik
Citera
2009-11-04, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spicenordic
Ja, vinsten blir att ni inte får något alls i framtiden. Din hälsa vinner, inte Du.

Vanliga spice var ganska dyrt i början också, men när efterfrågan ökade och det blev lönsamt att massproducera mera så gick priserna ned för att bli bortskämt låga i slutet alldeles innan klassningen + att fler tillverkare hade börjat producera skiten vilket skapade konkurrens och prispress på marknaden. Den nya mixen har bara 1 tillverkare varpå vi inte har någon konkurrent att "hota med" när vi vill förhandla ned priserna.

Att bojkotta en produkt tills den blir billigare leder således till att den aldrig blir billigare eftersom ingen efterfrågan finns för att motivera en större massproduktion/kostnadssänkning.

Det är som med plasma-skärmar .. om ingen köper den där 20-tusenkronorsskärmen i början så kommer marknaden aldrig att få några 5-tusenkronorsskärmar eftersom man då tolkar det som om att efterfrågan på plasma i stort är noll. Om ingen vill ha en vara så är det ju ingen idé att producera mera och försöka trimma priserna.

Dock är det ju inte jag som säljare som skall sitta och säga sånt här eftersom risken för "jäv"/egenintresse är för stor vilket gör hela inlägget relativt "otrovärdigt", men om ingen här fattar marknadsdynamik och hur det går till när varor sjunker i pris, så blir jag ju tvungen.

Men som sagt, Junebug, du skjuter dig själv i foten med ditt argument.

Dock upphör vårt arbete aldrig med att hitta bättre och bättre produkter, så ni kan i alla fall vara säkra på att kritiken når fram. Dock är det märkligt att så få kunder hört av sig och klagat på rökat, och än mer märkligt är det att köparna kommer tillbaka. Om mixen är så dålig som vissa här på forumet vill påskina så är ju de många långa återkommande LD-kunderna ett stort jävla mysterium här.

Jag ogillar verkligen din stil Henke. Och du verkar komma med samma dumma resonemang som förra killen. Som jag sa tidigare så håller "Tv"-argumentet inte upp då du säljer en sämre vara till ett högre pris!
Tror du att exempelvis Sony skulle ha någon större framgång om dom kom ut med en ny TV som fungerade sämre men kostade dubbelt så mycket som den tidigare Tv'n gjorde?

Men visst, vill du driva det typ av företag som värderar vinst över allt annat och skiter fullständigt i att erbjuda sina kunder en bra produkt till en bra pris så för all del. Vill du ta in varor av låg kvalitet bara för att kunna ha något att sälja, var så god. Vissa värderar saker som att försöka hålla en bra standard på sina produkter, du är tydligen inte en av dom.

Men som sagt, fortsätt kränga dina grejer. Enligt dig själv så verkar det finnas folk som köper skiten. Mina pengar väljer jag nog att spendera hos dom mer "reko" nätbutikerna.
Citera
2009-11-04, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spicenordic
Så vad du säger är att det är ok för en shop att sälja dyrt skitröka så länge man kan påskina att bättre mixar är på väg in, varpå de förtjänar din respekt?

Hur skiljer sig det agerandet mot vårt, bortsett från att vårt röka utvecklades med "till synes bra tillsatser" från början?

Ok Henke! Då menar du alltså att du själv är fullt medveten om att du "säljer dyrt skitröka". Du visar än en gång vilken typ av människa du är.

I det stora hela så är GS dig överlägsna på alla sätt. Har haft lång erfarenhet av dom och har aldrig blivit besviken på något vis. Att dom haft en minor setback är lite synd, men deras priser är bättre än konkurrenterna om man ser till totala kostnaden.
Citera
2009-11-04, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JuneBug
Jag ogillar verkligen din stil Henke. Och du verkar komma med samma dumma resonemang som förra killen. Som jag sa tidigare så håller "Tv"-argumentet inte upp då du säljer en sämre vara till ett högre pris!
Tror du att exempelvis Sony skulle ha någon större framgång om dom kom ut med en ny TV som fungerade sämre men kostade dubbelt så mycket som den tidigare Tv'n gjorde?

Men visst, vill du driva det typ av företag som värderar vinst över allt annat och skiter fullständigt i att erbjuda sina kunder en bra produkt till en bra pris så för all del. Vill du ta in varor av låg kvalitet bara för att kunna ha något att sälja, var så god. Vissa värderar saker som att försöka hålla en bra standard på sina produkter, du är tydligen inte en av dom.

Men som sagt, fortsätt kränga dina grejer. Enligt dig själv så verkar det finnas folk som köper skiten. Mina pengar väljer jag nog att spendera hos dom mer "reko" nätbutikerna.

Jag tycker inte du ska hacka på Henke då jag köpte in denna produkt.
Ska du hacka på någon så är det mig, jag sätter priserna, tar in produkter och pratar med leverantörerna.
Du verkar ha missuppfattat vad han skrev.
Men jag tycker att du ska vända dig till dom där "reko"nätbutikerna.
Dom som kan upplysa dig om deras verksamhet, fixa ett bättre pris och ställa upp med advokat då du ertappas med deras produkter.
Citera
2009-11-04, 11:38
Medlem
Graspars avatar
Ni säger att priset är högt eftersom det kostar mycket att specialproducera röka för svenska marknaden. Men varför kostar era produkter mer än de hos era konkurrenter då? De bör ju rimligtvis stöta på samma problem men både K2 och WL kostar 329 kronor för tre gram, K2 blonde kostar 299 och har gjort så från starten. Dessutom finns alla varianterna i större paket med lägre pris per gram, ända ner till 249 för tre gram.

Visst, det är också dyrt skitröka jag inte skulle betala för, men det vore ändå intressant att få höra vari skillnaden ligger, om nu de höga priserna beror på yttre omständigheter och inte girighet.

Förövrigt håller jag med om att ni får lite väl mycket skit. Det är väl bara att inte köpa om man är missnöjd eller? Är man tveksam, vilket man bör vara med nya produkter, så kan man gott vänta ett par tre dagar och se vad folk tycker om det.
Senast redigerad av Graspar 2009-11-04 kl. 11:50.
Citera
2009-11-04, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Graspar
Ni säger att priset är högt eftersom det kostar mycket att specialproducera röka för svenska marknaden. Men varför kostar era produkter mer än de hos era konkurrenter då?

För att deras röka var färdigproducerad hos en annan tillverkare redan.
Vad vi gjorde var att beställa röka som inte var framställd.
WL och K2 har gjorts i mycket mycket större upplaga och säljs i andra länder också, vi är ensamma om vårt.
Vi har dessutom inga omtalade substanser i blandningen.
Våran produkt gjordes endast i 2000 exemplar, därutav priset.

Kram
Citera
2009-11-04, 12:29
Medlem
Graspars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
För att deras röka var färdigproducerad hos en annan tillverkare redan.
Vad vi gjorde var att beställa röka som inte var framställd.
WL och K2 har gjorts i mycket mycket större upplaga och säljs i andra länder också, vi är ensamma om vårt.
Vi har dessutom inga omtalade substanser i blandningen.
Våran produkt gjordes endast i 2000 exemplar, därutav priset.

Kram

Är du säker på det? Prylshoppen uppger ju t.ex. på sin sida att deras rökmixar är specialtillverkade för den svenska marknaden, att det alltså inte är samma produkt som säljs under samma namn i övriga världen. Lite samma setup som på Jah-rush ultra och andra saker på er sida med framtida produkter alltså.

Kommer ni ta in något röka baserade på andra substanser än den som är i lunar-serien? Oavsett om det är jwh-250 eller inte så är effekten för kort för min smak, finns det andra grejer som verkar längre i horisonten eller är rökmixmarknaden dömd till halvtimmesrus för en längre tid framöver?
Senast redigerad av Graspar 2009-11-04 kl. 12:49. Anledning: Onödigt att nämna andra produkter i lunartråden
Citera
2009-11-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuneBug
Ok Henke! Då menar du alltså att du själv är fullt medveten om att du "säljer dyrt skitröka".

Nej, jag utgick ifrån Din uppfattning om att vi säljer dyrt skiröka, och undrar således varför det är ok för de andra att göra det medan du är arg på oss för att vi gör det?

Jag testade lunar och tyckte den var bra och ville ha mer direkt så jag personligen tycker verkligen inte att rökat var skit. Hade jag inte fått bra effekt på den så hade vi aldrig tagit in den.

Om jag inte kan lita på hur jag själv upplever en produkt, vad kan jag då lita på?
Citera
2009-11-04, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Graspar
Är du säker på det? Prylshoppen uppger ju t.ex. på sin sida att deras rökmixar är specialtillverkade för den svenska marknaden, att det alltså inte är samma produkt som säljs under samma namn i övriga världen.

Kommer ni ta in något röka baserade på andra substanser än den som är i lunar-serien? Oavsett om det är jwh-250 eller inte så är effekten för kort för min smak, finns det andra grejer som verkar längre i horisonten eller är rökmixmarknaden dömd till halvtimmesrus för en längre tid framöver?

Ja du, den går att sälja i Tyskland och Lettland också, det gör inte vår produkt.
Vi har blivit erbjudna att köpa dessa men vi har tackat nej till det.

Håll ut, det kommer in nya mixar om ett litet tag som kommer motsvara den gamla standarden.
När?
Jag har inga exakta datum med tanke på att det är leveranstid på den typen av substanser.
Vi gör våt bästa för att skynda på dom, dock slutade det med en brand i labbet sist vi gjorde detta (ingen bra övning).

Vi har dock saker på väg som vi inte har påverkat själva som vi hoppas ska motsvara folks förväntningar, detta är inget jag kan lova.
Citera
2009-11-04, 12:58
Medlem
Graspars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
Ja du, den går att sälja i Tyskland och Lettland också, det gör inte vår produkt.
Vi har blivit erbjudna att köpa dessa men vi har tackat nej till det.

Håll ut, det kommer in nya mixar om ett litet tag som kommer motsvara den gamla standarden.
När?
Jag har inga exakta datum med tanke på att det är leveranstid på den typen av substanser.
Vi gör våt bästa för att skynda på dom, dock slutade det med en brand i labbet sist vi gjorde detta (ingen bra övning).

Vi har dock saker på väg som vi inte har påverkat själva som vi hoppas ska motsvara folks förväntningar, detta är inget jag kan lova.

Ok, man får väl helt enkelt vänta och se då. Modellen att avvakta en stund och se vad andra skriver har hittills inte svikit mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in