Folk som inte har gått i en invandrartät skola borde överhuvudtaget inte få uttala sig i ämnet. Årskurs 1-6 gick jag i en helt segregerad skola, inga blattar överhuvudtaget med andra ord. Och även om det förekom bråk, mobbning, och andra oegentligheter där, så går det inte ens att jämföra hur det blev sen. Det hann bara gå några dagar in på den invandrartäta skolan, förrän en av mina vänner hade blivit misshandlad, för att han hade hälsat på en tjej. Och i den andan skulle det fortsätta under hela högstadietiden. Och då var det ändå relativt mycket Svenskar som fortfarande befann sig på skolan. Hur det ser ut i en skola där man enbart finner invandrare, vill jag inte ens tänka på.
Jepp jag har liknande erfarenheter, blev faktiskt riktigt chockad när jag började mellanstadiet och stötte ihop med mångkulturen.
Det där är sån BS som jag hör PK-idoiter/invandrare köra med titt som tätt och argumentet håller inte. Varför? Därför att det inte är vårt fel att ni är missanpassade, uppfostras att hata andra och bära på kniv. Jag minns när det började komma rapporter om invandrarbarn som gick omkring med kniv och hotade både elever och lärare, kändes helt overkligt på den tiden att någon kunde göra något sånt. Vi har ingen skuld i varken er inavel eller er våldsbenägenhet den kommer från era egna inavlade skitkulturer och är inte svenska barns fel, våga aldrig skylla detta tattarbeteende på svenska barn i såna fall föreslår jag att du tar ditt pick och pack och drar härifrån fortare än kvickt, förstår du?
Tja, totalt bortslösad tid från din sida då jag aldrig skrev att det var min syn på saken. Det är faktiskt Donco du ska hacka på, som säger att svenskarna var väldigt bråkiga i skolan förr i tiden, och sen att bråkigt beteende smittar av sig på skolkamrater.
Sen skulle jag vilja föreslå att du tar något mot ditt otrevliga och aggressiva bemötande, innan det eskalerar och du blir våldsbenägen.
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Just det, även jag kan erkänna att jag inte hänger med... Det är en styrka att erkänna sina svagheter vet du.
Hur som haver. Om den svenska skolan hade fungerat efter en helsvensk modell så tror jag inte att det hade varit lika många problem i de invandrartäta skolorna.
Tyvärr så böjer sig skolväsendet sig lite för lätt för påtryckningar. Det vill säga att de ger efter för diverse icke-svensk kulturella och religiösa krav.
Vad tror du om den här teorin då?
Wow, jag måste säga att jag är mäkta förvånad faktiskt. Detta är nog det första vettiga inlägg jag sett från din sida Donco. Förut hann man bara läsa tills "dessa håriga jävla arabslyngel" innan man suckade och gick till en annan tråd.
Jag håller med om att den svenska skolan inte ska böja sig för påtryckningar (speciellt inte religiösa eller kulturella sådana), men bättra på undervisningen kan man alltid göra. Så det finns väl inte så mycket att diskutera då vi för en gångs skull står på samma sida.
När kostnader diskuteras, ska inte särskolan glömmas bort. Enligt Skolverket är den totala kostnaden för kommunerna 4,1 miljarder. Per elev blir det:
"År 2008 uppgick den totala kostnaden per elev, exklusive skolskjuts, till 320 100 kronor." Skolsjuts innebär i de här fallen fö ofta dagliga taxiresor.
Invandrarbarn är kraftigt överrepresenterade i särskolan, dels pga av inavel som medför överrepresentation av utvecklingsstörning, men tydligen gömmer man även undan en del som har allvarliga koncentrationssvårigheter, eller de som bara är ovanligt korkade.
Från Sydsvenskan:
"Ingela Bel Habib fann att de flesta svenska elever som placeras i särskolan har tydligt fastställda medicinska funktionshinder medan nästan bara invandrarelever återfinns i kategorin koncentrationssvårigheter eller med ospecifik svag begåvning. En kategorisering som strider mot skollagen.
I särskolan ska bara barn med en fastställd utvecklingsstörning gå, men Ingela Bel Habib menar att det inte fungerar så i praktiken - långt därifrån.
- Genom att föra över ett barn med problem till särskolan får man extra resurser för den eleven, säger Ingela Bel Habib."
"Ingela Bel Habib fann att de flesta svenska elever som placeras i särskolan har tydligt fastställda medicinska funktionshinder medan nästan bara invandrarelever återfinns i kategorin koncentrationssvårigheter eller med ospecifik svag begåvning. En kategorisering som strider mot skollagen.
I särskolan ska bara barn med en fastställd utvecklingsstörning gå, men Ingela Bel Habib menar att det inte fungerar så i praktiken - långt därifrån.
- Genom att föra över ett barn med problem till särskolan får man extra resurser för den eleven, säger Ingela Bel Habib."
Det är ju inte så förvånande när medelbegåvningen i deras hemländer ligger en bra bit under svensk snittbegåvning. En genomsnittlig somalier ligger på 2a percentilen jämfört med en svensk, dvs 98% av svenskarna är intelligentare än 50% av somalierna. När det gäller begåvningsskillnader hos mellan barn av olika ras så verkar det enligt vad jag läst vara så att skillnaden accelererar runt 10-11 år då de vita och kinesungarna drar ifrån medans bruna och svarta barn stagnerar mentalt. Sen är det ju inte så värst lyckat att dessa ungar går in i puberteten några år tidigare än svennebarnen och därmed utvecklar sin kroppsstorlek, agressivitet och sexdrift högst påtagligt.
Kort och gott. Det blir inte bättre än så här. Sverige har redan uppnått Maximal Integration. Det är helt enkelt fel på blattarna från början. Svenskar bygger Sverige. Tredjevärldenmänniskor bygger tredje världen, oavsett om de bor hemma eller i Sverige. I takt med att en allt större del av befolkningen består av sådana människor kommer detta faktum att bli plågsamt uppenbart även för den dummaste svensk. Då återstår bara frågan - har du tillräckligt med stål i själen för att göra vad som behövs svenne? Eller ska du fly i all evighet och låta dina barn och barnbarn ta stöten?
När kostnader diskuteras, ska inte särskolan glömmas bort. Enligt Skolverket är den totala kostnaden för kommunerna 4,1 miljarder. Per elev blir det:
"År 2008 uppgick den totala kostnaden per elev, exklusive skolskjuts, till 320 100 kronor." Skolsjuts innebär i de här fallen fö ofta dagliga taxiresor.
Invandrarbarn är kraftigt överrepresenterade i särskolan, dels pga av inavel som medför överrepresentation av utvecklingsstörning, men tydligen gömmer man även undan en del som har allvarliga koncentrationssvårigheter, eller de som bara är ovanligt korkade.
Från Sydsvenskan:
"Rapporten bygger på statistik från 1997-98. Då var andelen invandrare i Malmös särskolor 1,3 procent (113 av 8 713 elever) jämfört med 0,7 procent för svenska elever (103 av 14 560 elever).
Men Lars Lindeheim menar att det idag inte finns någon överrepresentation av invandrarbarn i Malmös särskolor. "
Sen är det ju inte så värst lyckat att dessa ungar går in i puberteten några år tidigare än svennebarnen och därmed utvecklar sin kroppsstorlek, agressivitet och sexdrift högst påtagligt.
Jag tror inte blatteungarna kommer in i puberteten tidigare. Det är nog bara föräldrarna som drar av några år så bidragen skall räcka lite längre.
Jag tror inte blatteungarna kommer in i puberteten tidigare. Det är nog bara föräldrarna som drar av några år så bidragen skall räcka lite längre.
Det är känt att primitiva arter tidigare blir könsmogna, samma med MENA-lösket. Att de är ett par år före de svenska barnen är olyckligt då det skapar en skev maktposition.
Hur många gånger har man inte läst om skäggiga, gråhåriga tandlösa ensamkomna barn som sökt asyl?
Jo puberteten inträffar senast hos vita och nordasiater och tidigast hos bruna och svarta. Kom ihåg att det finns statistik tillgänglig över sådant från mångrasliga länder som t.ex USA.
Det behövs inget geni för att begripa att det kostar mer att utbilda personer som saknar studiebakgrund och inte är integrerade i svenska samhället. Det krävs mer personal och extra insatser.
Sedan kan man alltid ifrågasätta hur effektivt dessa extra resurser används så att resultatet blir tillfredställande. Men att det kostar mer än att utbilda en välanpassad yngling som växt upp i Äppelviken med akademiker som föräldrar, ja det borde ingen bli förvånad över.
Vad är alternativet? Ska man säga till dessa barn att ni kostar för mycket och därför är ni dömda att för alltid leva i ett utanförskap?
Personer som du och andra mångkulturalister kan betala för den extra kostnad som varje somalier kostar.
Wow, jag måste säga att jag är mäkta förvånad faktiskt. Detta är nog det första vettiga inlägg jag sett från din sida Donco. Förut hann man bara läsa tills "dessa håriga jävla arabslyngel" innan man suckade och gick till en annan tråd.
Jag håller med om att den svenska skolan inte ska böja sig för påtryckningar (speciellt inte religiösa eller kulturella sådana), men bättra på undervisningen kan man alltid göra. Så det finns väl inte så mycket att diskutera då vi för en gångs skull står på samma sida.
Hur klarar sig då svenska skolan internationellt? Det ser tyvärr ut att gå utför. Från SR.s hemsida 2007:
"För fem år sedan var svenska elever bäst i världen på att läsa. Då syntes det att trenden var nedåtgående. I dag ligger Sverige på elfte plats i läsligan.."
"Två länder, England och Sverige, visar rejäla försämringar."
"Försämringen beror på att de duktigaste eleverna inte är lika duktiga längre."
Man mumlar lite om att försämringen beror på nya vanor som SMS, chat och att föräldrarna inte ger tillräckligt stöd. De som gjort undersökningen har som väntat inte funderat över om massinvandrarnas barn kan delförklara försämringen. Det vore annars fullt rimligt, enligt GP:s artikelserie om somalier, klarade endast 30 % av dessa som gick ut 9:e klass att bli godkända.
Att de duktigaste eleverna inte längre presterar bra resultat är oroväckande. Kan kanske förklaras med att det räcker med 1-2 lätt inavlade MENA-barn för att helt torpedera undervisning och arbetsro i en skolklass. De börjar nu dyka upp alltfler dysfunktionella elever från förorterna till grundskolorna i Stockholms innerstad. Det tar bara ett par månader innan den unge blatten har fått en klass att haverera. Det är som att släppa in ett djur från skogen till laboratorieuppfödda som levt avskilda och skyddade i hela sitt liv. Diverse krismöten blr resultatet, klassföreståndarna står och stammar om att alla i klassen är riktigt fina barn, men att det förekommer samarbetssvårigheter. Föräldrarna ger till slut upp - man försöker att byta till klasser där namnen ser helsvenska ut i skolkatalogen.
SD skulle rejält kunna öka sin andel av väljare i Stockholms innerstad, om än fler barn i grundskolan från Rinkeby etc sökte sig till skolorna i innerstan.
Senast redigerad av Batuta 2009-11-02 kl. 22:15.
Självklart beror en del av skolans försämrade resultat på att vi har barn från primitiva folkslag i svenska skolor. Naivt vore att tro annat.
Se t ex fotbollsspelare Martin Mutumbas (född 1985 i SOLNA SVERIGE) chat från idag. Mutumba är en normalbegåvad neger och skriver på en negers nivå. Förvånande med försämrade resultat?
-Stefan Stark säger: Vem är den bästa dribblern i laget efter dig?
Martin Kayongo-Mutumba säger: heheh, d nog Flavio han e mjuk i fötterna han har såm två kuddar å bållen såftar där sådär skönt. Å gabbe e tungi åkså å yousef Saleh han har kråppsfinter såm gizzar brukar göra på såmmaren,hehhe
Martin Kayongo-Mutumba säger: Schoo nu jag är härish
Thomas säger: Grattis till guldet. Vilka positioner tycker du att ni måste förstärka inför kvalet till Champions League?
Thomas säger: Grattis till guldet. Vilka positioner tycker du att ni måste förstärka inför kvalet till Champions League?
Martin Kayongo-Mutumba säger: Tack så muke mannen håppas du elskar aik åm inte BÖRJA! hehehe. Jag tycker faktis vi har ett kåmplett lag åm man kållar på vårt lag du ser vi har två skit bra spelare på varje position så jag vet att vi kan fixare lika muke såm jag visste att vi skulle vinna ;-D
Josef säger: Tja Martin,Grattis till SM-guldet, vilket lag skulle du helt spela för utanför Sverige
Josef säger: Tja Martin,Grattis till SM-guldet, vilket lag skulle du helt spela för utanför Sverige
Martin Kayongo-Mutumba säger: Schoo tack så muke! Jag har allti drömt åm å spela i aik all passion d finns i aik all kärlek å alla dramatik d för mej allt. När jag har sån muke kärlek såm jag har för en klubb då jag ger allt. Pengar e inte allt för mej för mej e allt kärlek. Så aik e den enda klubben för mej.
Melissa säger: Beskriv känslan när slutsignalen kom!
Melissa säger: Beskriv känslan när slutsignalen kom!
Martin Kayongo-Mutumba säger: SchOo! När slutsignalen gick jag ville gråta/skrika/skratta/bah chilla/ å krama åm varenda aikare i landet många sejer att jag spela för publiken, men d e fel jag spelar såm åm jag vore publiken så jag vet hur var enda en kände när vi vende machen å hur lenge alla ventat så jag ville bah AAAAAAHHHHHH YEAS!! VI e BEST!
N2 säger: Grattis till guldet! När inatt kom du hem till Rinkeby och firade? Hur firade du hemma i Rinkeby?
N2 säger: Grattis till guldet! När inatt kom du hem till Rinkeby och firade? Hur firade du hemma i Rinkeby?
Martin Kayongo-Mutumba säger: tack så muke! Jag hann aldrig kåmma hem till rinkeby i tid allt fålk hade gått å lagt sej, jag gjorde dåm lite besvikna, men endå så var jag på festen på stan med alla aik fäns å d va värt åm jag får seja så alla vah så glada i min stora aik familj. Vi i byn kåmmer fira nesta helg när vi vinner cupen. men när jag väl kåm till byn då jag bah tog några andetag å skrek d här e JAG!! å aik e best
calleyo säger: Vad hade du gjort med tattueringen om ni inte tagit guldet?
calleyo säger: Vad hade du gjort med tattueringen om ni inte tagit guldet?
Martin Kayongo-Mutumba säger: För mej d finns åm vi inte hade vunnit, jag visste att åm vi gav allt då vi skulle vinna å vi vann. d vah kanske lite kreeejzi, men jag e lite kreeejzi,hehehe
s20 säger: Fick ni skjuts hem av Dulle inatt?
s20 säger: Fick ni skjuts hem av Dulle inatt?
Martin Kayongo-Mutumba säger: hahahahaha,näh jag åkte hem med mitt fålk från byn, å Dulle åkte hem till sej utan pråblem,hehhe
Jörgen 30 säger: Du är en skön rackare Martin, stort grattis. Vem festade mest igår, var det Kenny Buther?
Jörgen 30 säger: Du är en skön rackare Martin, stort grattis. Vem festade mest igår, var det Kenny Buther?
Martin Kayongo-Mutumba säger: hehe,tack så muke mannen! Grattis sjelv! Jag tror alla festate lika muke, kanske att Kenny vah lite ekstra king tissamans med Jos å Dulle. Dulle agerade houst,hehhe
Ludde säger: Martin! Du är galet tung mannen. Jag har en fråga till dig: har du lagt din musikkarriär på is helt? Skulle du inte kunna spela in en guldlåt?
Ludde säger: Martin! Du är galet tung mannen. Jag har en fråga till dig: har du lagt din musikkarriär på is helt? Skulle du inte kunna spela in en guldlåt?
Martin Kayongo-Mutumba säger: Hheh,skön du e. HAhaha, a jag har lagt min musik karriär på is, d inte för mej just nu all fokus går till mitt aik å att vinna allt så vi e med i, å bli bättre än zlatan,hehe Guld låten får han såm var med åss igår fixa han var med i låten när vi gräver guld i usa. Han å dågge,hehhe
Oggie säger: Grattis m9, du förtjänar det här! Hur gör ni nu för att ladda om inför matchen mot ifk på lördag? Ses ikväll på Råsunda!
Oggie säger: Grattis m9, du förtjänar det här! Hur gör ni nu för att ladda om inför matchen mot ifk på lördag? Ses ikväll på Råsunda!
Martin Kayongo-Mutumba säger: Tack så muke mannen! Vi gör så att vi vi firar idag. Å sen kåncentrerar vi åss på machen på lördag från å med onsdag. D en vikti mach för åss för å visa åss sjelv å fäns å sverige att vi e best i Sverige å d inte med tur utan d e bah så d e när vi spelar. VInna Dubbeln så vi dubblish ;-D
SirAlexx säger: Tjena Martin Grattis till guldet, vad tycker du om att "Tjerna" fick avgöra?
SirAlexx säger: Tjena Martin Grattis till guldet, vad tycker du om att "Tjerna" fick avgöra?
Martin Kayongo-Mutumba säger: Tack så muke mannen! Jag e så stolt å tackar gud att han fick göra d för alla hans familj å dåm såm trott på hånåm, han e en stor person å har ett stort hjärta för klubben. Han har spelat här i 11år så d vah hans dag igår han förtjänar d. Tjerna till Landslaget :-D
Stefan Stark säger: Vem är den bästa dribblern i laget efter dig?
Stefan Stark säger: Vem är den bästa dribblern i laget efter dig?
Martin Kayongo-Mutumba säger: heheh, d nog Flavio han e mjuk i fötterna han har såm två kuddar å bållen såftar där sådär skönt. Å gabbe e tungi åkså å yousef Saleh han har kråppsfinter såm gizzar brukar göra på såmmaren,hehhe
glennigbg säger: vad tror du att du skulle syssla med om du inte varit fotbollsspelare? om du hade haft ett mer traditionellt yrke så att säga?
glennigbg säger: vad tror du att du skulle syssla med om du inte varit fotbollsspelare? om du hade haft ett mer traditionellt yrke så att säga?
Martin Kayongo-Mutumba säger: jag vet inte för d kenns såm att gud satte mej på Jorden för att jag skulle spela för aik å för att bli best med Aik. jag har inte så muke andra intressen d här e d enda jag kan, flåt åm jag vah tråki. Men d bah så d e mannen
peko säger: Är det stor skillnad på dig och Messi spelmässigt?
peko säger: Är det stor skillnad på dig och Messi spelmässigt?
Martin Kayongo-Mutumba säger: haahahaha,han e bettre. Han gör mer påäng han spelar mot bettre spelare. Men jag vet att han kållar på allsvenskan å snor mina triks,hehhe NÄh men jag håppas nån dag jag kan bli lika bra såm han med hjälp av mitt kära AIK å med AIk.
Marcus säger: Mannen, jag måste bara tacka för den här säsongen, speciellt igår! Jag har ALDRIG varit så lycklig! Jag har drömt, precis som om du, om det sin jag var liten! Tack för att du är såå jävla kung! Och HUR blir det ikväll? jag menar ni röjde i stan igår, vart blir det ikväll?
Marcus säger: Mannen, jag måste bara tacka för den här säsongen, speciellt igår! Jag har ALDRIG varit så lycklig! Jag har drömt, precis som om du, om det sin jag var liten! Tack för att du är såå jävla kung! Och HUR blir det ikväll? jag menar ni röjde i stan igår, vart blir det ikväll?
Martin Kayongo-Mutumba säger: SchOoo! Tack sjelv min aikbroder för allt stöd. Ikvell börjar vi på råsunda å är med hela aik Familjen såm dycker upp FULLT HUS,heheh näh men sen jag vet inte sen ere väl dåm eldre såm bestemmer åm vah såm händish :-D
Moderator säger: Då tar vi tre frågor till!
Tomas 123 säger: ey martin har du några tips du kan ge mej vill också bli en fotbollspelare vad ska jag göra ?
Tomas 123 säger: ey martin har du några tips du kan ge mej vill också bli en fotbollspelare vad ska jag göra ?
Martin Kayongo-Mutumba säger: D jag allti gjort e att berusa mej med så muke fotbålls kärlek hela tiden jag menar genåm at kålla på fotbåll hela tiden på triks på rörelse mönster på triks på skått teknik på passnings teknik, d inte stilbaxande d bah så du utveklarej å blir bettre sjelv. å sen triksa med bållen så muke du kan å brinn för d du gör.
Klinsman säger: Stort fett GRATTIS! men du...ska du tatuera in något innan lördagens match?
Klinsman säger: Stort fett GRATTIS! men du...ska du tatuera in något innan lördagens match?
Martin Kayongo-Mutumba säger: haahahahaha, vi får se. Men d roligt en gång inte kanske andra gången. Men vi vinner på lördag d vet jag för vi e sveriges besta lag!
Ivan säger: Tjena Martin grattis till segerna! hur känns det dagen efter?
Ivan säger: Tjena Martin grattis till segerna! hur känns det dagen efter?
Martin Kayongo-Mutumba säger: heehe,näh jag tror inte d d rolit en gång kanske inte två gånger,hehhe Men jag vet att vi vinner d inte så att jag e nåji nu elr nåt. vi e best å vi ska visare på lördag igen ;-D
Martin Kayongo-Mutumba säger: a
Martin Kayongo-Mutumba säger: tack allihop all KÄrlek. Aik 4 ever. Vi ska ta över Sverige!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!