Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-25, 12:49
  #1
Medlem
Det är så att jag funderar på att köpa Chelsea boots till vintern, eftersom jag tycker de är grymt snygga. Min fråga är dock om de klarar en lite kallare vinter. Jag bor i Umeå, men är ursprungligen från sydligare trakter, och där har jag klarat att gå med Converse året runt. Så kan jag köpa ett par och ha de i vinter och fortfarande ha fötterna i behåll? Eller ska jag satsa på ett par andra kängor istället?

Jag har funderat på det här paret:
http://www.ellos.se/DetailPages/Deta...earchBackLink=
Citera
2009-10-25, 14:40
  #2
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decibellen
Det är så att jag funderar på att köpa Chelsea boots till vintern, eftersom jag tycker de är grymt snygga. Min fråga är dock om de klarar en lite kallare vinter. Jag bor i Umeå, men är ursprungligen från sydligare trakter, och där har jag klarat att gå med Converse året runt. Så kan jag köpa ett par och ha de i vinter och fortfarande ha fötterna i behåll? Eller ska jag satsa på ett par andra kängor istället?

Jag har funderat på det här paret:
http://www.ellos.se/DetailPages/Deta...earchBackLink=

Ska också inhandla ett par chelseaboots! Har börjat älska dem!

Klart du kan ha dem på vintern. Vet inte hur det ser ut i Umeå men inte behöver ni väl åka snöskoter till jobbet/plugget varje morgon?

Att ha på sig så jävla varma kläder är överskattat i Sverige. En sak om man bor i nordöstra Ryssland eller nåt.
Citera
2009-10-25, 14:49
  #3
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Mitt tips är att du redan nu börjar leta efter en annan modell.
Citera
2009-10-25, 15:33
  #4
Medlem
nylndrs avatar
http://www.crockettandjones.se/skor/...ea-dbsuede.jpg

Mmmmmmm
Citera
2009-10-25, 15:45
  #5
Medlem
J-Sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decibellen
Det är så att jag funderar på att köpa Chelsea boots till vintern, eftersom jag tycker de är grymt snygga. Min fråga är dock om de klarar en lite kallare vinter. Jag bor i Umeå, men är ursprungligen från sydligare trakter, och där har jag klarat att gå med Converse året runt. Så kan jag köpa ett par och ha de i vinter och fortfarande ha fötterna i behåll? Eller ska jag satsa på ett par andra kängor istället?

Jag har funderat på det här paret:
http://www.ellos.se/DetailPages/Deta...earchBackLink=

Tycker att Chelsea Boots i vinter är helt rätt De värmer, är bra på att hålla vatten ute (så länge man inte gör någon arktis-expedition med dem) och dessutom SNYGGA
Citera
2009-10-25, 17:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Ska också inhandla ett par chelseaboots! Har börjat älska dem!

Klart du kan ha dem på vintern. Vet inte hur det ser ut i Umeå men inte behöver ni väl åka snöskoter till jobbet/plugget varje morgon?

Att ha på sig så jävla varma kläder är överskattat i Sverige. En sak om man bor i nordöstra Ryssland eller nåt.
Chelsea boots är grymt snygga.

Den här kommande vintern blir min första i Umeå, så vi får se om jag måste inhandla en skoter också.

Såklart så gör det ju inget om jag fryser lite, men det är ju skönt om fötterna inte blir till isbitar varje gång man varit ute.


Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Mitt tips är att du redan nu börjar leta efter en annan modell.
Okej, kan du föreslå nån annan modell då?
Eftersom jag trots allt är student så har jag tyvärr inte råd med de bästa, men förslag tas emot varmt.
__________________
Senast redigerad av Decibellen 2009-10-25 kl. 17:48.
Citera
2009-10-25, 18:13
  #7
Medlem
Lupeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Mitt tips är att du redan nu börjar leta efter en annan modell.

Håller tyvärr med, men kan inte heller komma med något konstruktivt eller hjälp.

Anledningen är att jag avskyr den formen på tån, jag hade personligen föredragit en spetsigare variant. Men nu finns det ju väldigt många som ogillar det också.

En smaksak helt enkelt, men något du kanske bör tänka på om du inte redan gjort det och själv tycker om den typen av tå.
Citera
2009-10-25, 18:46
  #8
Medlem
Jag tycker faktiskt mer om den rundare varianten än den spetsiga, på nåt sätt ser det väldigt konstigt ut när jag har för spetsiga skor. Men men, som sagt, förslag tas gärna emot.
Citera
2009-10-25, 19:06
  #9
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decibellen
Chelsea boots är grymt snygga.

Den här kommande vintern blir min första i Umeå, så vi får se om jag måste inhandla en skoter också.

Såklart så gör det ju inget om jag fryser lite, men det är ju skönt om fötterna inte blir till isbitar varje gång man varit ute.



Okej, kan du föreslå nån annan modell då?
Eftersom jag trots allt är student så har jag tyvärr inte råd med de bästa, men förslag tas emot varmt.


Titta på Loake's varianter i skinn, akta dig för alltför spetsig tå, myggjagar- och svennebananvarning.
Citera
2009-10-25, 19:12
  #10
Medlem
Chilirecs avatar
RM Williams från Australien är den absoluta klassikern i det här sammanhanget! Värt att lägga ner lite mer pengar då man i det här fallet får en produkt vars kvalité berättigar priset.
Citera
2009-10-25, 19:28
  #11
Medlem
Lupeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Titta på Loake's varianter i skinn, akta dig för alltför spetsig tå, myggjagar- och svennebananvarning.

Dissar du Beatles looken på chelsea boots pojk?

Hmm jag har då aldrig sett den Svenska majoriteten ha en förkärlek för spetsigare stövlar, hade du sagt turkigt så kanske jag hade hållt med lite mer, fast dom är vad jag märkt mer dragna till fula fyrkantiga tår som de trådskaparen länkade.
Citera
2009-10-26, 02:45
  #12
Medlem
Felix.Krulls avatar
Delar Chilirecs uppfattning om RM Willams. Mina yard boots är inne på åttonde säsongen och de mår alldeles utmärkt. Skovård minst en gång i veckan samt ett besök hos skomakaren en gång per år gör underverk.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback