Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-26, 22:40
  #13
Medlem
Synergys avatar
Jag hijackar tråden en stund!

Jag är ute efter mörkbruna/oxblodsfärgade chelsea boots. Jag har kommit underfund med att svarta skor är så opersonligt och trist på något jävla sätt.

Jag är inte ute efter mocka, utan snarare läder.

Hittade ett par perfekta ifrån D&G för 4500 spänn och så mycket lägger jag inte ner på ett par skor. Räkna med absolut högst 1500 spänn.

Tån bör vara spetsig, men jag kan överväga lite mer rundade också.

Ljusbrunt och mellanbrunt går bort såsom svarta.

EDIT: Märkt att många ogillar spetsiga då jag tidigare länkat till skor jag tyckt varit fett snygga.

Väldigt många har dissat dem och jag undrar vad "mainstream" säger om spetsiga tår egentligen. Varför hatas det? Är det helt enkelt älska eller hata?

Sägs att skorna gör mannen och att folk går efter skor så jävla mycket på män.
__________________
Senast redigerad av Synergy 2009-11-26 kl. 22:43.
Citera
2009-11-27, 02:01
  #14
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Väldigt många har dissat dem och jag undrar vad "mainstream" säger om spetsiga tår egentligen. Varför hatas det? Är det helt enkelt älska eller hata?

Jag tycker att spetsiga tår signalerar ruskigt mycket "svennebanan", varför vet jag inte.
Citera
2009-11-27, 10:28
  #15
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Jag tycker att spetsiga tår signalerar ruskigt mycket "svennebanan", varför vet jag inte.

Svennebanan?

Jag orkar inte skämmas för att jag är svensk som många andra svenskar och vad kännetecknar egentligen en svennebanan?

Det är ett uttryck som få verkar ha en definition av.

Menar du att spetsiga tår är så mainstream i Sverige och att man ser det överallt? Själv ser jag spetsiga tår relativt sällan.

Lust att ge lite mer synpunkter?
Citera
2009-11-29, 17:40
  #16
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Svennebanan?

Jag orkar inte skämmas för att jag är svensk som många andra svenskar och vad kännetecknar egentligen en svennebanan?

Det är ett uttryck som få verkar ha en definition av.

Menar du att spetsiga tår är så mainstream i Sverige och att man ser det överallt? Själv ser jag spetsiga tår relativt sällan.

Lust att ge lite mer synpunkter?

Jag upplever att när de flesta 20-åringar ska klä upp sig eller köpa ett par "finare" skor så väljer de alltid att köpa några som för dem har en ungdomlig touch. Inte alltför sällan innebär det just spetsiga tår eller tom myggjagarutseende.
Jag tycker inte att man ska försöka få det att se ungdomligt ut när det kommer till skorna, tycker man att man ser gubbig ut i ett par brogues så har man kanske misslyckats i övrigt?

Nu vet jag självklart inte om du vill ge ett mer ungdomligare intryck men rent allmänt så kan jag rekommendera skor med rundare avslutning vid tårna.
Citera
2009-11-29, 18:48
  #17
Medlem
http://www.herringshoes.co.uk/produc...tID=&seconds=0

Dom tycker jag är sjukt snygga. Ska testa ett par snart.
Citera
2009-12-05, 01:16
  #18
Medlem
Prostatas avatar
Är också sugen på ett par chelsea boots nu när mina ökenkängor gått sina sista steg. De jag varit mest inne på är dessa från Refined by Bobbie Burns http://www.brandos.se/refined-by-bob...ta-black/a1863

Vet inte hur insatta alla som läser den här tråden är men en värd sak att veta är att lädersula inte är en bra idé med det klimat som Sverige har ( http://manolo.se/2008/08/26/ladersula-i-sverige/ ). En liten notis då jag själv upptäckte detta rätt så nyligen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback