2010-09-23, 14:05
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Ja, för Sverigedemokraterna och dess väljare är detta en oerhörd framgång (rätt ord?). Nu lyckades skribenten dock få med ord som främlingsfientlig och rasist, men vi får hoppas att läsaren får sig en tankeställare av artikeln.

Ja jag fick mig en tankeställare (igen)
Sådan här artiklar ser man sällan av folk är Svenska.
Oftast är det väldigt vanligt att en svensk som uttrycker sig kritiskt (ej att förväxla med fientligt hat), om invandrarpolitiken och integrationspolitiken blir stämplade som rasister av pk-maffian.
Oftast en svensk som lyfter fram problemen i multikulturella områden blir stämplad som rasist av pk-maffian.

Integrationen mellan oss svenskar och invandrar har misslyckats, men behöver fan inte vara en SD anhängare för att fatta detta.
Det räcker att man är en vanlig sketen svenne som vågar vägra PolitiskKorrekt...
Det räcker att man vågar vara politisk inkorrekt.
Och det är så jävla fel att enbart lägga skulden på oss svenskar över misslyckad integration som det görs från politikers och pk-maffians håll.

Tråkigt att artikeln är skriven av en med utländsk härkomst, då det är okey för dem med utländsk härkomst att kritisera..

Citat:
Ursprungligen postat av sivispacem
Nej, du läste inte fel.. Mycket bra och sakligt skrivet:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article7834728.ab

Håller vinden på att vända?

Titta på namnet på skribenten av artikeln.
Hon är av utländsk härkomst, folk av utländsk härkomst har alltid fått lov att vara kritiska mot integrationspolitiken , medan vi svennar som är det blir alltid stämplade som rasister av pk-maffian.

Så nej jag tror inte vinden håller på att vändas ännu men man kan ju ändå hoppas att Aftonblandet tar intryck av denna kvinna och lägger med sin tröttsamma kampanj "Vi gillar olika".

Senast redigerad av Empress 2010-09-23 kl. 14:13.
2010-09-23, 14:06
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Och vad den organiserade judenheten verkligen hatar är naturligtvis den del av det svenska folket som vaknat och som exempelvis finner det fullständigt groteskt att den stora majoriteten av etablissemangsmedia ägs av några få judisk-sionistiska marknadsaktörer, som har en uppenbart svenskfientlig agenda:

http://www.mosaisk.com/Torben-Lund/Bonnier-Hjorne-Klein-Jewish-Media-Scandinavia.php

SD:are: Det är inte muslimer som bestämmer vad som sägs i det som slarvigt kallas "svensk media". Det är inte somalier, zigenare, araber, albaner, kurder, turkar etc. som äger och styr svenska tidningar, TV-kanaler och myriader av andra opinionsbildande och lukrativa medie-och kulturfenomen.
Det är i mycket stor utsträckning judar som äger dessa företag och sedan många decennier gjort och fortsätter göra precis vad som helst för att idiotförklara och ondskestämpla varje etniskt svenskt
initiativ, oavsett hur fredligt och civiliserat detta varit. Nu driver judarna hetskampanjen mot SD:s väljare, som påstås vara "antisemitiska brunskjortor och nynazister". Varför ska en svensk individ tåligt uthärda judarnas lögner och hat? Jag finner det extremt omanligt att inte säga åt de hätskt giftiga svenskfientliga hatspridarjudarna att de bör hålla käften och se över sina egna monstruösa, "israeliska", zionazistiska svinpolitikers verksamhet, och kritisera den. Media i Sverige ska till övervägande del ägas och styras av etniska svenskar.
Nu är vi inte så dumma som ni nazistiska islamälskare tror, i så fall hade inte SD kommit in i riksdagen.

Men mörda du alla judar så får vi se om det hade hjälp, annars så hoppa in i konspirationsforumet, där du hör hemma.
2010-09-23, 14:06
Medlem
BobbyChengers avatar
Blev förvånad av att läsa något som inte var "jävla rasister, ni vill slänga ut alla invandrare." för en gångs skull.
2010-09-23, 14:07
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Nästa judeledare att förklara sitt hat mot SD är Lisa Abramowicz.
Hur många såna där "utvalda" skitsnackare finns egentligen innanför rikets gränser?
Och varför?
2010-09-23, 14:11
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Nu är vi inte så dumma som ni nazistiska islamälskare tror, i så fall hade inte SD kommit in i riksdagen.

Men mörda du alla judar så får vi se om det hade hjälp, annars så hoppa in i konspirationsforumet, där du hör hemma.

Käften, zionazimupp, jag är varken "nazist" eller "islamälskare". Håll dig till ämnet, SD i media, och besvara sakfrågorna om de judiska talesmännen och taleskvinnorna i Sverige, församlingsledare och ledare för Judiska centralrådet, som i "israeliska" Haaretz hetsar mot SD:s väljare och inför en internationell judepublik kallar hundratusentals svenskar och en del invandrare för "mycket farliga brunskjortor och nynazister".
2010-09-23, 14:11
Bannlyst
Folkvald Sverigedemokrat lämnar partiet

Citat:
Gällivare Sverigedemokraterna har drabbats av ett avhopp i Gällivare. Redan innan kommunrösterna i Gällivare är färdigräknade har Sverigedemokraten Eric Gerhardsson valt att lämna partiet. Enligt Dagens Nyheter beror det på att han kom på att han inte kan ställa upp på partiets idéer om att minska invandringen genom att bland annat stoppa anhöriginvandringen.

Längre in i artikeln framträder dock en annan bild som mer sannolikt är anledningen, behandlingen av omgivningen.

– Jag har fått ett väldigt dåligt bemötande. En socialdemokrat ville inte ta mig i handen och sa att det är risk att man får smutsiga händer, säger han.

Citat:
Eric Gerhardsson säger till NSD att han efter valet studerat Sverigedemokraternas partiprogram och kommit fram till att han inte kan ställa upp på att stoppa anhöriginvandringen. Anledningen är att han inte vill splittra familjer. Argumentet känns igen från mångkulturförespråkare som menar att familjer inte kan enas på andra platser i världen utan splittras om inte alla får bo i Sverige.

Eric Gerhardsson säger vidare att han inte är någon rasist, men hyllar sedan en speciell folkgrupp.

- Jag är ingen judehatare, det är ett intelligent och duktigt folk. Jag försvarar judarna och tycker att nazismen, Hitler och judeutrotningen var rena ondskan. Jag är ingen ond människa, säger han.

http://www.realisten.se/2010/09/23/folkvald-sverigedemokrat-lamnar-partiet/
2010-09-23, 14:12
Medlem
darktriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Herregud alltså. Det är helt sjukt hur laddad den här frågan är i Sverige, hur f-n har det blivit så här? Vad hände?

Kort svar: En naturlig följd av sekulärisering

Långt som jag skrev i en annan tråd:
"Jag tror att de bakomliggande orsakerna är att svennebanan känner rädsla/obehag för saker som
Ojämlikhet
Determinism
Nihilism
Etc

Implikationerna av begreppen ovan kan leda till rätt så skrämmande tankar och vilket skulle kunna rasera individens världsbild, nu säger jag inte att det gäller alla.
Kanske är det då lättare att reagera känslomässigt och skjuta bort dessa obehagliga begrepp genom att säga saker som "allas lika värde", utan att reflektera över vad detta egentligen innebär och om det gäller i alla fall.

Kan detta bero på något slags vakuum som har blivit pga vi mer eller mindre har befriat vårat samhälle från religion?
En mycket religiös människa skulle säga att det råder ojämlikhet för att gud vill ha det så, sen är det slutdiskuterat.
Medlem
Finns en tråd i "Köpråd och klädförslag" om brandos.se: https://www.flashback.org/t853962

Här kan man posta sina erfarenheter av att handla med företaget.
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Jag förstår ärligt talat inte vad SD sysslar med den senaste tiden när de ger sken av att inte vilja ta emot färre "flyktingar". Nu har man backat till att bara prata om anhöriga.

Enligt SOM-institutet svarar varje år 45-50 procent av de tillfrågade att de tycker föreslaget att "ta emot färre flyktingar" är bra. Men hör man på SD så kan man tro att det knappt finns flyktingar i Sverige och att det inte är ett problem.

Och apropå moskéer så är det väl bara att säga att man inte bygger moskéer inom kristendomen utan islam och att de inte anser att minareten är en symbol som passar in i det svenska samhället.

Nej, det här riksdagsinträdet börjar kännas svalare.
Har du någon källa till det där?
2010-09-23, 14:13
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delta-F
SD har tidigare i hög grad brytt sig om FrP. Både du och jag vet att man alltid har talat om Danmark och Norge som föregångsländer utvecklingsmässigt vad gäller invandringsdebatten. Vilket parti var det man syftade på i Norge tror du? Arbeiderpartiet?

SD har länge sett FrP som en allierad, så jag förstår chocken av att bli kallade nazister av denne.

Nu: Back to work.

Är du mentalt efterbliven? Det är fan bara i Grön Ungdom som man kan vara så jävla korkad att man tror och tycker att ALLT som andra partier gör är dåligt.

Sverigedemokraterna är i mångt och mycket "gamla socialdemokrater", men de har på samma gång sagt att de aldrig kan stödja Mona Sahlin som statsminister.

Det är väl klart som fan att man kan tycka att vissa länder är föregångsländer utan att för den sakens skull ingå i något slags förbannat samarbete!

Vad har du för jävla jobb egentligen? Vem anställer någon som är så enfaldigt dum och enkelspårig som du verkar vara? Samhall?
2010-09-23, 14:13
Medlem
Wen.af.Ordninghs avatar
aldrig hört talas om brandos
2010-09-23, 14:14
Medlem
Wen.af.Ordninghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda

inte? https://www.flashback.org/sp25678413

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in