2009-11-11, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krossster
Precis! För varje gång man ser den inställsamme och falske Jimmie Åkesson i TV-rutan ifrågasätter man hans och SDs lämplighet som riksdagsparti.

Falsk. Det säger du. Allt det han har sagt så har han haft källor på det.
Du behöver inte länka AB's artikel för Jimmie har redan belägg på det.

Vad fan har Jimmie Åkesson gjort dej? Vad är det han är falsk i?
Senast redigerad av persson121 2009-11-11 kl. 19:08.
2009-11-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Falsk. Det säger du. Allt det han har sagt så har han haft källor på det.
Du behöver inte länka AB's artikel för Jimmie har redan belägg på det.

Vad fan har Jimmie Åkesson gjort dej? Vad är det han är falsk i?

När jag skriver "falsk" avser jag detta att mena att hans personlighet och karisma ger sken av att han döljer sina riktiga avsikter. I svenskt språkbruk kallar man människor som påvisar sådana attribut för falska.
2009-11-11, 19:35
Medlem
Halalslakts avatar
Citat:
När jag skriver "falsk" avser jag detta att mena att hans personlighet och karisma ger sken av att han döljer sina riktiga avsikter. I svenskt språkbruk kallar man människor som påvisar sådana attribut för falska.
Vad har du för belägg för hans så kallade riktiga åsikter?
2009-11-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halalslakt
Vad har du för belägg för hans så kallade riktiga åsikter?

Till exempel, genom att undvika att ge direkta svar på svåra frågor ger han intrycket av att vilja dölja svaret, dvs. han ger sken av att dölja sina riktiga avsikter (inte åsikter).
2009-11-11, 19:41
Medlem
Halalslakts avatar
Citat:
Till exempel, genom att undvika att ge direkta svar på svåra frågor ger han intrycket av att vilja dölja svaret, dvs. han ger sken av att dölja sina riktiga avsikter (inte åsikter).
så gör alla politiker.
2009-11-11, 19:41
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Var har han inte gett nått direkt svar? Kan du länka till nått exempel?
2009-11-11, 19:44
Bannlyst
Citat:

Alltså. Jimmie måste vara den bästa politikern på att svara på invandrarfrågor.
Tror inte Mona Sahlin eller Lars Ohly skulle klara det om dom var i samma situation.

Men ge tre exempel. Men källa och text. Gärna youtube.
2009-11-11, 19:59
Medlem
L0darens avatar
Citat:

Men jösses gosse...inte för att nedvärdera dig men hur gammal är du?
Att inte ge direkta svar på frågor är politikers specialitet, hur i helskotta har du kunnat undgå detta?

2009-11-11, 20:02
Medlem
volvo 240s avatar
Det har blossat upp rejält här i Sjuhärad nu sedan en folkparrtist Stig Strandberg tror jag och William Petzäll från SD skrivit ett debattinlägg tillsammans.

Det handlar om att de kräver ett rejält avståndstagande mot politiskt våld och tar upp endel exempel.

Folkpartiets starkeman i Borås Mrogan Johansson förfasar sig ochStrandberg (?) kommer trloigen uteslutas ur folkpartiet.

Trots att han på intet sätt förespr¨kade nån sverigedemokratisk politik.
2009-11-11, 20:11
Bannlyst
Citat:

"....ger sken av....", vilken djup analys du presenterar.
2009-11-11, 20:46
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det har blossat upp rejält här i Sjuhärad nu sedan en folkparrtist Stig Strandberg tror jag och William Petzäll från SD skrivit ett debattinlägg tillsammans.

Det handlar om att de kräver ett rejält avståndstagande mot politiskt våld och tar upp endel exempel.

Folkpartiets starkeman i Borås Mrogan Johansson förfasar sig ochStrandberg (?) kommer trloigen uteslutas ur folkpartiet.

Trots att han på intet sätt förespr¨kade nån sverigedemokratisk politik.

Stig Strandberg kan börja fundera över ett partibyte. Fp minskar och Sd ökar så det passar fint för dem som vill vara kvar i politiken
2009-11-11, 20:47
Bannlyst
Åkesson i Parlemantet hade förmodligen höjt kvaliten en smula, men det har ju inte heller varit så hög de senaste 10 åren ungefär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in