2010-09-16, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ayestfu
Borde inte allting handla om det? Poängen var väl att han ville besvara Eriks inlägg och lägga upp belägg, istället smutskastar han allt som kommer upp i hans tankar. Hörde jag även att han hånar sin egna mor?

2.41 av klippet består av saker som inte har med saken att göra och 12+ minuter består av prat om händelsen?Att han sedan väljer att smutkasta sd samtidigt är ju rätt logiskt eftersom att han är en invandrare och ni inte vill ha han här och att han anser att Erik o company har ljugit och att Erik har smutskastat soran,inte för att jag tycker att det är "ok" men ändå på ett sätt förståeligt från hans sida.
Senast redigerad av ryskspion 2010-09-16 kl. 17:02.
2010-09-16, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Lyssna igenom hela. Han tar upp allt och svarar på allt. Han berättar om andra saker med som mer eller mindre hör ihop med saken.

Jag tycker Soran lyckades vinna.

Han får väl berätta hur han vill? Eller finns det mallar för hur man ska försvara sig i sin egen video-blogg?

Han ger svar på tal.

Det är ingen jävla tävling om vem som vinner. Soran är en lögnare, och det har han tydligt bevisat.
Ja, det borde finnas mallar hur jävla korkad man får lov att vara. Det enda han gör är att lyfta fram vilken kass "komiker" han är. Det enda han kan spela på är torr humor eftersom han inte kan bevisa något annat. Sparken var ägnad åt burken, där egentligen Soran borde ligga, och det ser man tydligt på filmen. Hör och häpna, även dina runkidoler kan ha fel.
2010-09-16, 17:00
Medlem
HC47s avatar
Gillar hur Soran markerar "känd komiker" och "ta till våld" och vinklar det till att Almqvist påstår att Soran varit våldsam. Kanske ska läsa hela meningen nästa gång.
2010-09-16, 17:02
Medlem
AlexJrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Lyssna igenom hela. Han tar upp allt och svarar på allt. Han berättar om andra saker med som mer eller mindre hör ihop med saken.

Jag tycker Soran lyckades vinna.

Om du tycker att Soran lyckades vinna är du antingen ganska obegåvad eller saknar de mest grundläggande kunskaperna inom argumentationsanalys. Soran är i motsats till dig rätt smart och skicklig i att argumentera. Han tar upp en massa ovidkommande faktorer för att plantera en bild av att det allt var de "aggressiva" SD:arnas fel. Han ljuger och snedvinklar om allt som du inte kan kontrollera (det var minsann inte alls några vänner till honom, bara folk som inte gillar SD etc.). De två springande punkterna är dock:

1. Han ljuger om att klippet på ett par sekunder som visar sparken är det enda materialet som finns (yeah, right!) - det finns ingen mer upptagning vare sig före eller efter
2. Han nämner inte ett ord om att SD:arna försvarade sig mot en påtänd och våldsam brottsling som antastade och hotade dem, vilket Eriks video med all önskvärd tydlighet visar
2010-09-16, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ryskspion
2.41 av klippet består av saker som inte har med saken att göra och 12+ minuter består av prat om händelsen?Att han sedan väljer att smutkasta sd samtidigt är ju rätt logiskt eftersom att han är en invandrare och ni inte vill ha han här,inte för att jag tycker att det är "ok" men ändå på ett sätt förståeligt från hans sida.
Fan vad fördomfull du är. Vadå ni? Och vad fan har invandrare med saken att göra? Jag är inte född i Sverige så knip snattran.

Jag sympatiserar inte med SD, och jag sympatiserar inte med lögnare.
Är så jävla trött på att NI(!) (!) (!) Lyssna; NI(!)(!)(!) idioter kallar alla rasister som motsäger er. Har ni inga jävla argument eller? Så fort man inte tycker som er, då är man per automatik SD:are och rasist.
Dumma jävla påfågel.
2010-09-16, 17:04
Medlem
Månsans avatar
Jimmie Åkesson intervjuas på P1 just nu.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ayestfu
Fan vad fördomfull du är. Vadå ni? Och vad fan har invandrare med saken att göra? Jag är inte född i Sverige så knip snattran.

Jag sympatiserar inte med SD, och jag sympatiserar inte med lögnare.
Är så jävla trött på att NI(!) (!) (!) Lyssna; NI(!)(!)(!) idioter kallar alla rasister som motsäger er. Har ni inga jävla argument eller? Så fort man inte tycker som er, då är man per automatik SD:are och rasist.
Dumma jävla påfågel.

Har jag kallat dig rasist?
Ska du snacka om "ni och dom"?
Sverigedemokraternas politik går ut på "vi och dom"
Säger som du sa: ER?!
Vissa inlägg där jag påstått att alla som motsäger mig är rasister?seriöst,show me?
Medlem
Citat:
2.41 av klippet består av saker som inte har med saken att göra och 12+ minuter består av prat om händelsen?Att han sedan väljer att smutkasta sd samtidigt är ju rätt logiskt eftersom att han är en invandrare och ni inte vill ha han här,inte för att jag tycker att det är "ok" men ändå på ett sätt förståeligt från hans sida?

Det är klipp från en dokumentär på TV4, sen ett rapportinslagg från lokaltv om någon SD anhängare. Så det är kanske 6 min om annat och 6 min om händelsen. Och de 6 min som han pratar om händelsen så är det ALLT ANNAT som händer innan, runtomkring och efter som han pratar om. Att han pratar om att det inte ser så bra ut för SD har inget med saken att göra.

Det är några få sekunder på slutet som han faktiskt pratar om själva attacken där han ifrågasätter själva sparken. Men det faktum att han använde ett hårt modifierat och editerat videoklipp i ett försök att svartmåla SD pratar han inte om.
2010-09-16, 17:06
Medlem
StuGs avatar
Åkesson i Studio Ett i SR P1 just nu.
Bannlyst
Citat:
Har jag kallat dig rasist?
Ska du snacka om "ni och dom"?
Sverigedemokraternas politik går ut på "vi och dom"
Säger som du sa: ER?!
Vissa inlägg där jag påstått att alla som motsäger mig är rasister?seriöst,show me?

"2.41 av klippet består av saker som inte har med saken att göra och 12+ minuter består av prat om händelsen?Att han sedan väljer att smutkasta sd samtidigt är ju rätt logiskt eftersom att han är en invandrare och ni inte vill ha han här,inte för att jag tycker att det är "ok" men ändå på ett sätt förståeligt från hans sida."

Gör om gör rätt.
Bannlyst
Vilka jävla lögner P1 i STudio Ett kör just nu om SD i samband med en utfrågning av Åkesson.

Att SD skulle haft slagord som "Jude Svin" och "Seig Heil". Man kan tydligen dra till med vad fan som helst för att stoppa SD.

*Pinsamt*
2010-09-16, 17:07
Medlem
AlexJrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Sorans svar är mycket trovärdigt och utförligt. T ex förnekar han lögnerna att den om SDarna sparkar mot skulle vara Sorans "vän", han förnekar också påståendena om att Soran skulle varit våldsam eller börjat grälet dem emellan. Såvitt jag ser så finns det inga tveksamheter i det Soran berättar.

Sen har han ju rätt i att det är olämpligt beteende av en pressekreterare att gå omkring berusade på stan, börja mucka gräl med meningsmotståndare, och sen inte kunna ha självbehärskning nog att gå därifrån istället för att börja sparka mot folk man är förbannade på.

Erik Almqvist värjde sig mot en hotfull påtänd brottsling. Jag har förstått av dina tidigare poster att du har grava ideologiska problem att ta in och bearbeta objektiva fakta, vilket tyvärr är vanligt hos postmodernistiska tomtar / kulturmarxister, men gör ett ärligt försök iallafall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in