Citat:
Gammelmedia intervjuar ju Åkesson var och varannan dag och han åker skytteltrafik mellan SR, SVT och TV4. Om det är en förvisning till YouTube så vet jag inte varför YouTube-inslagen jag ser med Åkesson har SVT- och TV4-loggor i hörnen.
Ursprungligen postat av moderatswing
Jo, filmen överraskade mig också.
Okej, "samma villkor" kanske är bättre ordval än "rumsrena" även om jag anser att de till viss del tangerar varandra. Men SD:s mål är helt klart ett samhälle där man kan föra fram sådana här budskap i gammelmedia (normaliseringen). Ett samhälle där man förvisas till Politiskt inkorrekt och Youtube är vad vi redan har idag.
Okej, "samma villkor" kanske är bättre ordval än "rumsrena" även om jag anser att de till viss del tangerar varandra. Men SD:s mål är helt klart ett samhälle där man kan föra fram sådana här budskap i gammelmedia (normaliseringen). Ett samhälle där man förvisas till Politiskt inkorrekt och Youtube är vad vi redan har idag.
Vad SD har gjort under de senaste 5 åren är att flytta Overton-fönstret åt sitt håll.
Otänkbart > radikalt > acceptabelt > vettigt > populärt > implementerad policy.
Gammelmedia tävlar om att fördöma SD men märker inte att de samtidigt börjar mjukas upp, prata om integrationsproblem, byta "främlingsfientliga" mot "invandringskritiska" etc. Det går förstås inte särskilt snabbt eftersom fönstret flyttats åt andra hållet av flumliberaler och vänsterpatrask under decennier, but we're getting there...
Naturligtvis hävdas det att Sverige är så himla duktiga på att stå emot detta tryck men som Ian Wachtmeister påpekat så implementerade S sedermera många av punkterna på NyD:s program.
Reklamfilmen höjde ribban och vissa är chockade, men när chocken lagt sig så låter allt som SD sa innan filmen släpptes som ganska försynt och icke-kontroversiellt.