Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Men då borde ju du som DO-sympatisör tycka att SD´s reklam inte ska stoppas, med den logiken?
När det gäller diskrimineringslagen så omfattar inte den politiska åsikter som sådana så där
är ju min logik ganska enkel. Ett kommersiellt mediaföretag som inte vill sända SD´s reklam
begår alltså inget brott mot den lagen.
Så hur du fick till att att min logik brister?
Men om SD vill behålla DO och utöka lagstiftningen till att även omfatta politiska åsikter
och politiska partier och att det skulle delas ut skadestånd mot mediaföretag i dylika
fall så skulle ju saken vara en annan såklart.
Men nu är det ju inte på det sättet.