2010-08-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Tjänar man 7-siffrigt per år är man inte amatör. Det är du som är amatören och självklart
ligger filmen i den s k gråzonen när det gäller HMF. Att yttrandefrifiheten vidgas i olika
sammanhang är väl känt så du är en idiot om du inte tror att hänsyn till detta har tagits.

Dessutom har man gjort tolkningen att reklamfilmen omfattas och strider mot den nya
radio- och tv-lagen.

TROLLA INTE TROLLIS TROLLMAN!!
2010-08-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Tjänar man 7-siffrigt per år är man inte amatör. Det är du som är amatören och självklart
ligger filmen i den s k gråzonen när det gäller HMF. Att yttrandefrifiheten vidgas i olika
sammanhang är väl känt så du är en idiot om du inte tror att hänsyn till detta har tagits.

Dessutom har man gjort tolkningen att reklamfilmen omfattas och strider mot den nya
radio- och tv-lagen.

Tjänar du bara 7-siffrigt per år? Det var inte mycket.

Jag är en idiot om filmen fälls enligt lagen om hets mot folkgrupp. Du är en idiot om den inte fälls. Låt oss vänta och se vem som är idioten.

Edit: Nej förresten, med tanke på att du som anonym skribent tar upp inkomst i en debatt på Internet är de flesta nog överens om att du är idioten...
Senast redigerad av Petronius 2010-08-27 kl. 17:27.
2010-08-27, 17:30
Medlem
FidoDidos avatar
Tämligen värdelös film som inte alls gått hem i stugorna bland vanliga Svenssons. Gynnar SD att den inte visas.
2010-08-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Nu ljuger de om innehållet för att smutskasta SD.

Vart någonstans ljuger Svenska dagbladet i artikeln.
2010-08-27, 17:34
Medlem
volvo 240s avatar
Helt jävla otroligt att att de helt plötsligt inte tänker visa den.

Man spyr ju.
2010-08-27, 17:34
Medlem
MoogBeats avatar
Som sagt så tycker ju inte jag att filmen är rasistisk, men ju mer jag tänker på det hela i ett större perspektiv, ju mer orolig blir jag. Kommer filmen att skrämma bort väljare? Kommer den att skrämma bort de väljare som kanske funderar på att rösta på SD men inte har bestämt sig? De väljare som redan är övertygade kommer med all säkerhet fortfarande att rösta SD, men hur blir det med den orolige och tafatte PK-Svensson som så när hade fått upp ögonen och tagit sig ur etablissemangets indoktrinering och hjärntvätt? Kommer han att stänga igen ögonen igen? Kan filmen stjälpa SD:s segertåg in i riksdagen?
2010-08-27, 17:36
Medlem
Freedom Fighters avatar
OMG... lyssna på Fredrik Malm på P1 nu.. han är helt sinnessjuk!
2010-08-27, 17:39
Medlem
MrQkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Äckligt att höra på vad han säger.
2010-08-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter

Det var väll Jimmy dom var sinnessjuk i det här fallet?
2010-08-27, 17:46
Avslutad
http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article2462659.ece

Reklamen är inte hets mot folkgrupp enligt en jurist på Tidningsutgivarna. Att Jan Scherman inte ens kunde specificera vilken lag filmen bryter mot stärker denna uppfattning. Hoppas SD stämmer TV4 för kontraktsbrott.
2010-08-27, 17:47
Medlem
Citat:
Den nu aktuella filmen strider både mot radio- och tv-lagens demokratiparagraf och mot YGL:s förbud mot hets mot folkgrupp.
Och hur kan "TV4-gruppen" veta att filmen skulle vara HMF?
2010-08-27, 17:47
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Tjänar du bara 7-siffrigt per år? Det var inte mycket.

Det är tillräckligt mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag är en idiot om filmen fälls enligt lagen om hets mot folkgrupp. Du är en idiot om den inte fälls. Låt oss vänta och se vem som är idioten.

Du är en idiot som saknar läsförståelse. Jag sa för i helvete ovan att jag INTE delar Shermans
åsikt om att reklamfilmen strider mot HMF utan att den bara ligger i gråzonen vilket givetvis
innebär att något ansvar mot HMF inte inträder. Dessutom är det inte filmen som fälls utan
den ansvarige utgivaren.

När flimen dessutom strider mot Radio- och tv-lagen så har ju naturligtvis den ansvarige
utgivaren rätt att vägra sända sådant material.

Gå nu ut i ladan och drick hembränt istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in