2009-10-25, 22:00
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanBateman
Det är ofattbart att Expo får hålla på att sprida sin paranoida vänsterpropaganda år efter år.
Japp, så är det så länge det är skattefinansierat. Annars vore det helt OK för mig.
2009-10-25, 22:00
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Det lär ju nästan som om att killen från Expo försvarade SD. Bra! Han kanske har insett att de riktat sina anti-rasistiska styrkor år fel håll? Islamisterna är ju rasistiska på riktigt.

Sen hörde man lite senare att det som håller Mona Sahlin vaken om nätterna är hur alla dessa nyinvandrare skall klara sig... Är det då läge att ta in ännu fler? Då får hon ju aldrig sova.
Jag tror snarare att herr Pohl är pragmatisk och inser att om etablissemanget går alltför hårt åt SD kommer SD att vinna på det.. Av just denna anledning var han lite nedtonad.
2009-10-25, 22:01
Medlem
SwiftDeletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Maudan ger verkligen punchigheten ett ansikte.

Det tar emot att säga det men mona ger faktiskt ett mer intelligent intryck.

Ranking över debattens sämsta debattörer:
1. Maud (Blir till och med dissad och fick troligen inte hålla hand med de andra.)
2. Aftonbladets gamla griskärring. (Vafan gjorde hon där?)
3. Mona Muslim (Ovanstående fick henne att framstå som normal, men det gör ju Maud på ett studiebesök på Samhall också.)
4. Expo killen (Han var saklig och objektiv, troligen för att han glömt sin fusklapp över olika böjelser på ordet rasist och därmed förblev ganska åsiktslös.)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Sen har väl Jimmy tydligt uppvisat åsikter om att vissa människor
och deras åsikter skall anses som mindre värda..

Vad menar du med det? Han säger väl bara att det är svenskarna som ska bestämma i sitt eget land. Kan knappast vara detsamma som att anse att andras åsikter är mindre värda, utom kanske som analogi tex att sossarna tycker att man ska lyssna mindre på "de rika", dvs handlar om vanlig politk och prioriteringar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Jag tror snarare att herr Pohl är pragmatisk och inser att om etablissemanget går alltför hårt åt SD kommer SD att vinna på det.. Av just denna anledning var han lite nedtonad.

Håller med dig. Han tillhör väl annars den extremistiska nyliberala HBT eliten?
2009-10-25, 22:04
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Jo jag inser det. Vissa skulle dock säkert hävda att man inte skall ge SD legitimitet genom att prata om dem som ett vanligt parti men jag antar att de kommit fram till att den taktiken inte fungerar. Jag tycker det var ett gäng förlorare man såg i Agenda, de vet att de håller på att tappa greppet om folket.
Medlem
Citat:

Det tar emot att säga det men mona ger faktiskt ett mer intelligent intryck.
För ett otränat öga, visst. Tur att det inte är intrycket som styr utan vad som sägs och hur mycket man verkligen menar det som betyder nåt när det gäller politiken här i Sverige.
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Det lär ju nästan som om att killen från Expo försvarade SD. Bra! Han kanske har insett att de riktat sina anti-rasistiska styrkor år fel håll?

Pöööööhl har ju arbetat med det här ett tag nu och har insett att det inte längre går att använda den taktiken som man gjort. Han läser säkerligen t.ex. här, hos de nationella partierna och bloggar och förstår att de nationella skrattar åt etablissemangets patetiska argument.

Den nya taktiken kommer vara: "ja, ni har rätt det har blivit fel här men det löser vi inte genom ert x utan vårt y och ja där har blivit fel där men det löser vi inte genom ert a utan vårt b".

Hans jobb är att fila på strategier mot de nationella.
2009-10-25, 22:06
Medlem
Suryas avatar
Mona Sahlin hävdade i debatten att etablissemanget för några år sedan, då SD var ett betydligt mindre parti, hade kommit överens om att utestänga Sverigedemokraterna från debatter; att man helt enkelt skulle tysta dem, undvika dem, inte tilldela dem något tongivande utrymme i massmedia. Det är märkligt, kan man tycka, att man antar sådana strategier gentemot politiska motståndare i ett land som ska vara demokratiskt.

Dock kan det vara förståeligt, med tanke på antalet medlemmar och sympatisörer, att man inte ger dem mer utrymme än vad de förtjänar, men jag minns när Fi kom - ett parti som så vitt jag vet alltid har varit mindre än SD - och vilket jävla ståhej det blev kring detta nybildande. Första feministiska partiet! - vissa frågor verkar vara viktigare än antalet anhängare, såsom mångkultur, feminism, HBT, o s v.

Utgångspunkten för de flesta debatter, då SD dryftas, förefaller att vara att de är dumma och saknar legitimitet. Riksdagspolitikerna kommer aldrig att samarbeta med dem, säger de i a f (vilket inte verkar otroligt), och allt det egentligen visar, det vill säga debatterna, det politiska klimatet överhuvud, är hur jävla konform svensk politik är; hur man gemensamt stänger ute växande maktfaktorer för att de inte överensstämmer med ens egna politiska uppfattningar och ståndpunkter.

SD växer för att invandringen för med sig problem. Svårare än så är det inte. Egentligen är partiet irrelevant i sig. För att få bukt med Sverigedemokraterna, måste man få bukt med massinvandringsproblemen. Det är svenskarnas obevekliga och tilltagande invandringskritik (som är en följd av de faktiska missförhållandena i samhället) och riksdagspartiernas enstämmiga åsikter i denna för folket så essentiella fråga som möjliggör SD:s framgångar. Och Mona Sahlin har mage att säga, att man inte får erkänna att det existerar några problem, att SD har rätt. Vad hon säger är att folket inte kan tänka rätt, att riksdagspartierna och etablissemanget, den politiskt korrekta klassen, måste hjälpa folket att tänka rätt - precis som de har gjort de senaste decennierna.
Senast redigerad av Surya 2009-10-25 kl. 22:08.
2009-10-25, 22:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---

Vänta du bara tills tramsvalet i september 2010, när Maud sitter där på valvakan med lite drygt 2% av rösterna...då ska du få se något riktigt jävla läskigt. Efter att hon avgått tror jag att Alzheimern slår till, hårt, inom några månader.

Citat:
Ursprungligen postat av SwiftDelete
"Expo killen påstod att integrationsfrågan var den fråga som hade diskuterats och bearbetats mest i svensk politik. Själv måste jag missat detta helt om han inte menar att den svenska politiken diskuteras vid mitt köksbord."

Poohl menade att alla mesiga typer i detta ruttna och fega politiska system har bjudit över varandra vad gäller överspända och gråtmilda batikhäxefunderingar om hur vi på alla sätt ska försöka behaga de khattuggande somaliska klanerna, att vi inte kan ställa några krav på dem, att vi måste ha förståelse för deras kriminalitet och våldtäkter osv., därför att de haft det så svårt och är hudfärgshandikappade.
Det är det som kallas "integration".
2009-10-25, 22:09
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surya
Mona Sahlin hävdade i debatten att etablissemanget för några år sedan, då SD var ett betydligt mindre parti, hade kommit överens om att utestänga Sverigedemokraterna från debatter; att man helt enkelt skulle tysta dem, undvika dem, inte tilldela dem något tongivande utrymme i massmedia. Det är märkligt, kan man tycka, att man antar sådana strategier gentemot politiska motståndare i ett land som ska vara demokratiskt.

Dock kan det vara förståeligt, med tanke på antalet medlemmar och sympatisörer, att man inte ger dem mer utrymme än vad de förtjänar, men jag minns när Fi kom - ett parti som så vitt jag vet alltid har varit mindre än SD - och vilket jävla ståhej det blev kring detta nybildande. Första feministiska partiet! - vissa frågor verkar vara viktigare än antalet anhängare, såsom mångkultur, feminism, HBT, o s v.

Utgångspunkten för de flesta debatter, då SD dryftas, förefaller att vara att de är dumma och saknar legitimitet. Riksdagspolitikerna kommer aldrig att samarbeta med dem, säger de i a f (vilket inte verkar otroligt), och allt det egentligen visar, det vill säga debatterna, det politiska klimatet överhuvud, är hur jävla konform svensk politik är; hur man gemensamt stänger ute växande maktfaktorer för att de inte överensstämmer med ens egna politiska uppfattningar och ståndpunkter.

SD växer för att invandringen för med sig problem. Svårare än så är det inte. Egentligen är partiet irrelevant i sig. För att få bukt med Sverigedemokraterna, måste man få bukt med massinvandringsproblemen. Det är svenskarnas obevekliga och tilltagande invandringskritik (som är en följd av de faktiska missförhållandena i samhället) och riksdagspartiernas enstämmiga åsikter i denna för folket så essentiella fråga som möjliggör SD:s framgångar. Och Mona Sahlin har mage att säga, att man inte får erkänna att det existerar några problem, att SD har rätt. Vad hon säger är att folket inte kan tänka rätt, att riksdagspartierna och etablissemanget, den politiskt korrekta klassen, måste hjälpa folket att tänka rätt - precis som de har gjort de senaste decennierna.

Nailed it.
2009-10-25, 22:11
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money2spend

Pöööööhl har ju arbetat med det här ett tag nu och har insett att det inte längre går att använda den taktiken som man gjort. Han läser säkerligen t.ex. här, hos de nationella partierna och bloggar och förstår att de nationella skrattar åt etablissemangets patetiska argument.

Den nya taktiken kommer vara: "ja, ni har rätt det har blivit fel här men det löser vi inte genom ert x utan vårt y och ja där har blivit fel där men det löser vi inte genom ert a utan vårt b".

Hans jobb är att fila på strategier mot de nationella.
Jojo men samtidigt är ju hans jobb att bekämpa rasism så då kunde det ju vara en idé att vända blicken mot islamisterna istället och att motarbeta den svenskfientliga debatten. Då kunde de göra lite nytta för en gångs skull istället för att jaga fantasifoster från förr i form av Hitler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in