2010-08-18, 11:36
  #6025
Medlem
Lantbruks avatar
En lite simpel fråga kanske, men på en viss Hampus Eckermans blogg läste jag följande (angående demonstrationerna mot Israel för nu ett och ett halvt år sedan):

“…Vi känner igen det från Sverige där Sverigedemokrater sprang runt och skrek antisemitiska slogans vid en demonstration mot Israels bombningar av Gaza och sedan la upp filmen på youtube…”

Stämmer detta? Har aldrig hört talas om det förr nämligen.

Var SD:arna verkligen så ohederliga att de faktiskt gjorde en sådan svinig grej?
Eller ljuger Hampus (och ironiskt nog själv blir den som förtalar)?

Skulle inte förvåna mig över något av alternativen, men vilket stämmer?

//Rickard Melkersson
2010-08-18, 11:48
  #6026
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
En lite simpel fråga kanske, men på en viss Hampus Eckermans blogg läste jag följande (angående demonstrationerna mot Israel för nu ett och ett halvt år sedan):

“…Vi känner igen det från Sverige där Sverigedemokrater sprang runt och skrek antisemitiska slogans vid en demonstration mot Israels bombningar av Gaza och sedan la upp filmen på youtube…”

Stämmer detta? Har aldrig hört talas om det förr nämligen.

Var SD:arna verkligen så ohederliga att de faktiskt gjorde en sådan svinig grej?
Eller ljuger Hampus (och ironiskt nog själv blir den som förtalar)?

Skulle inte förvåna mig över något av alternativen, men vilket stämmer?

//Rickard Melkersson

Nej, det är bara påhitt av Hampus - det är så extremister som han argumenterar.
2010-08-18, 11:53
  #6027
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
Nej, det är bara påhitt av Hampus - det är så extremister som han argumenterar.

Det var väl Hampus Eckerman själv och hans meningsfränder som skrek antisemitiska slagord.
Det är tvärt emot vad någon Sverigedemokrat skulle göra. Annars blev personen väldigt kortlivat som partimedlem.
2010-08-18, 11:59
  #6028
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det var väl Hampus Eckerman själv och hans meningsfränder som skrek antisemitiska slagord.
Det är tvärt emot vad någon Sverigedemokrat skulle göra. Annars blev personen väldigt kortlivat som partimedlem.

Precis, och samma öde hade uppstått tom för 20 år sedan om det hänt.
2010-08-18, 12:01
  #6029
Medlem
Jimmie Åkesson fick ett omnämnande i förbifarten på retorikexperten Elaine Bergqvists blogg (i kommentarsfältet som svar på en läsarkommentar):

"Ja det är synd att folk inte kan skilja på politik och retorik. Men det kommer väl med tiden. Jimmie Åkesson är också en bra talare. Kliver han in i debatten så kommer folk förmodligen kalla mig för SD-anhängare."
2010-08-18, 12:05
  #6030
Medlem
Qwertyzs avatar
http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.2100808/thomas-mattsson-hit-ar-du-valkommen

Läs och bli förbannade. Hur kommer journalistiken från expressens håll se ut när SD sitter i riksdagen?
2010-08-18, 12:14
  #6031
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyz
http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.2100808/thomas-mattsson-hit-ar-du-valkommen

Läs och bli förbannade. Hur kommer journalistiken från expressens håll se ut när SD sitter i riksdagen?

Mycket seriös och objektiv journalistik i deras valsatsning...
2010-08-18, 12:58
  #6032
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyz
http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.2100808/thomas-mattsson-hit-ar-du-valkommen

Läs och bli förbannade. Hur kommer journalistiken från expressens håll se ut när SD sitter i riksdagen?

Billigt trick att klumpa ihop SD med det obskyra lilla tokpartiet Nationaldemokraterna. Alltid kanske det lurar någon.

Citat:
"Men i en demokrati har man rätt att göra sina val, och Expressens val är att inte låta Sverigedemokraterna (SD) och Nationaldemokraterna (ND) sprida sin propaganda i Expressens valstuga."

Citat:
"I vår journalistik granskar vi SD och ND..."

Citat:
"Därför är inte SD och ND inbjudna till valstugan."
2010-08-18, 13:12
  #6033
Medlem
Jimmie Åkesson i debatt emot Gudrun Schyman, SVT Agenda 21.00 på söndag. Om jämnställdhet.
2010-08-18, 13:13
  #6034
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LillkillenK
Jimmie Åkesson i debatt emot Gudrun Schyman, SVT Agenda 21.00 på söndag. Om jämnställdhet.

Jaså, blir kul att se. Hoppas Jimmie tvålar till häxan ordentligt. Gillade vad han sa om feminismen i Sölvesborg.
2010-08-18, 13:37
  #6035
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Jaså, blir kul att se. Hoppas Jimmie tvålar till häxan ordentligt. Gillade vad han sa om feminismen i Sölvesborg.
Ja, jag ser fram emot att höra fyll-Gudrun försvara muslimernas rätt att spöka ut sina kvinnor i heltäckande textil.
2010-08-18, 14:09
  #6036
Medlem
Rammsbergs avatar
SD blir inte inbjudna till Expressens valstuga

Expressens chefredaktör Thomas Mattsson förklarar i sin blogg varför Sverigedemokraterna inte blir inbjudna till deras valstuga. Ett stort antal andra politiker från övriga "blivande" riksdagspartier har dock blivit inbjudna.

http://blogg.expressen.se/thomasmattsson/entry.jsp?messid=615956

Rätt eller fel beslut av Mattsson och Expressen? vad tycker ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in