En lite simpel fråga kanske, men på en viss Hampus Eckermans blogg läste jag
följande (angående demonstrationerna mot Israel för nu ett och ett halvt år sedan):
“…
Vi känner igen det från Sverige där Sverigedemokrater sprang runt och skrek antisemitiska slogans vid en demonstration mot Israels bombningar av Gaza och sedan la upp filmen på youtube…”
Stämmer detta? Har aldrig hört talas om det förr nämligen.
Var SD:arna verkligen så ohederliga att de faktiskt gjorde en sådan svinig grej?
Eller ljuger Hampus (och ironiskt nog själv blir den som förtalar)?
Skulle inte förvåna mig över något av alternativen, men vilket stämmer?
//Rickard Melkersson