2009-08-21, 06:18
Bannlyst
I hur många sakfrågor ska man skylla på sverigedemokraterna att någon annan går ärende?

Tidigare skyller man på Marita Ulvskog går SD ärenden mot hennes anklagelser om lönedumpning mot lettiska byggarbetare inte får samma lön

Nu drar man in sd i kärnkraftverken?

Oavsett vilket syfte man gnäller på sd kommer det bli intressant 2010
2009-08-21, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
För tre år sen var Forsmark 14 min från en härdsmälta. Myndighetrna hade påbörjat en total evakuering av Uppland och stor-Stockholm. Hade dom inte fått stopp på det hade man inte kunnat flytta tillbaka och landet hade troligvis havererat.

Nej, det är ingen roman eller tv-serie. Det är sanning. Jag har en 100% sann uppgiftlämnare. Regeringen tystade ner det hela för annars hade det blivit panik.

Svenska kärnkraftverk är i så dåligt skick att det bara är en tidsfråga...
Det var ingenting som tystades ner, det skrevs massor om det i massmedia.
OnT.
Både (v) och (sd) vill att Sverige går ur EU. Författaren tycks mena att Vänsterpartiet måste bli positiv till EU för att undvika att kopplas ihop med Sverigedemokraterna.

Det som är mest förvånande är att Aftonbladet har tagit in en sådan här artikel på sin debattsida. Jag har aldrig haft några höga tankar om Aftonbladet, men det här är ett nytt bottenrekord.
2009-08-21, 09:56
Medlem
Luposs avatar
Citat:
Olofsson och de övriga centerpartisterna är väl medvetna om att en kärnkraftsolycka säkerligen skulle bidra till att 3 000 000 människor dör i onödan.

Det här tycks inte den nu sittande borgerliga alliansregeringen ta på allvar eftersom den betraktar miljöpolitiken som en lekstuga för rikemansklubben inom EU. Det gör också Sverigedemokraterna.
Att Alliansen inte tar denna förvirrade idiot på allvar visar på sunt föruft. Hans uttalande stärker regeringen då man absolut inte ska ta sådana uttalanden på allvar.
2009-08-21, 10:00
Medlem
Luposs avatar
Citat:
För tre år sen var Forsmark 14 min från en härdsmälta. Myndighetrna hade påbörjat en total evakuering av Uppland och stor-Stockholm. Hade dom inte fått stopp på det hade man inte kunnat flytta tillbaka och landet hade troligvis havererat.

Nej, det är ingen roman eller tv-serie. Det är sanning. Jag har en 100% sann uppgiftlämnare. Regeringen tystade ner det hela för annars hade det blivit panik.

Svenska kärnkraftverk är i så dåligt skick att det bara är en tidsfråga...
Livlig fantasi i alla fall! Men faktum är att svensk kärnkraft har hamnat på efterkälken p.g.a. socialdemokraternas avveckling men framförallt svartmålning av kärnkraften. Vi kommer tyvärr att behöva köpa all kompetens utifrån när vi ska bygga våra nya kärnkraftverk.
2009-08-21, 21:20
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Livlig fantasi i alla fall! Men faktum är att svensk kärnkraft har hamnat på efterkälken p.g.a. socialdemokraternas avveckling men framförallt svartmålning av kärnkraften. Vi kommer tyvärr att behöva köpa all kompetens utifrån när vi ska bygga våra nya kärnkraftverk.
Inte min fantasi. Han som berättade om det är utsedd av regeringen att granska våra kärnkraftverk. Han har stor erfarenhet och är till 100% trovärdig. Enligt han så tystade regeringen ner allvaret i det hela. Sverige var 14 minuter från en härdsmälta.
2009-08-21, 22:45
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Inte min fantasi. Han som berättade om det är utsedd av regeringen att granska våra kärnkraftverk. Han har stor erfarenhet och är till 100% trovärdig. Enligt han så tystade regeringen ner allvaret i det hela. Sverige var 14 minuter från en härdsmälta.

Inte 13 och en halv minut ifrån då?
2009-08-21, 22:49
Medlem
miklons avatar
Citat:

En härdsmälta som sannolikt inte skulle inneburit några radioaktiva utsläpp.

Däremot kan man ju anta, utan att vara särskilt insatt i det tekniska, att saneringen och rivningen av reaktorhärden hade blivit en oerhört dyr historia.
2009-10-20, 16:14
Awaiting Email Confirmation
Sverigedemokraterna i media (sammanfogade trådar)/mod

Enligt dagens aftonbladet så är det Mehmet Kaplan som ska med sin gråtfärdiga röst "ta debatten" med SD när han nu blir MP nye integrations politiske talman.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5986713.ab
Jag tål inte den mannen. Hans enda syfte med sitt politiska engagemang är att öka muslimernas inflytande. Han väljer alltså MP som plattform då de är perfekta nyttiga idioter åt honom. Han skiter ju fullständigt i miljöfrågorna även om han pliktskyldigt då och då slänger iväg en motion om någon miljöfråga.

Han påminner mig om den ökända Yvonne Ruwaida som också enbart använder MP för att föra fram sina Palestinaåsikter (jag tar ingen ställning i den frågan kan för lite) hon skiter totalt i miljön har rekord i att åka mycket taxi för skattebetalarnas pengar trots att hon bodde(bor?) 200 meter från t-banan och var väldigt anonym på den tiden. Hon skiter totalt i miljön utan utnyttjar den "goodwill" och "godhet" som vanligt folk faktiskt associerar med MP.

Först lite fakta som jag tagit från siten politiskt inkorrekt:
Citat:
Han är sedan 2003 ledamot i miljöpartiets partistyrelse och blev invald i riksdagen vid riksdagsvalet 2006.

Mehmet Kaplan har tidigare varit bland annat presstalesman för Sveriges muslimska råd (2005–2006) och ordförande i Sveriges Unga Muslimer (SUM) (2000–2002) samt dess sekreterare (1996–2000).

Kaplan var även aktiv i debatten kring Muhammedbilderna i Jyllands-Posten 2006.

DN-artikel:

Miljöpartisten Mehmet Kaplan är den som är ”mest” muslim av de två. För honom är islam en naturlig del av vardagen. Han vill att alla religioner ska få vara en del av det svenska samhället, och arbetar för att människor fritt ska få utöva sin religion.

- Om någon ville förbjuda ett visst klädesplagg, till exempel sjalen, så tror jag att det skulle skapa ett stort utanförskap. Det skulle jag som muslim ha väldigt svårt att acceptera, säger han.

Kopplingar – Alla känner alla..
Mahmoud Aldebe är nära vän till Kaplan sedan tiden i Sveriges muslimska råd. Aldebe var den som skrev ihop brevet 2006 som ställde krav på särlagsstiftning för muslimer. Nu driver Albede muslimska vårdcentraler i Tensta och Rinkeby. Inga manliga doktorer till kvinnliga patienter och vice versa.

Den feta slöjan och konveriten som nu är ordförande i SMR, Helena Benaouda, har en dotter. Det var hon som höggravid 17-åring åkte på semester och följde med flera islamistiska kompisar till Somalia, där de blev gripna och satt i häkte några veckor. Massmedia vägrade fråga ut hennes samröre via kompisarna med militanta jihadrörelsen Al Shaabab men som däremot körde gråtvalser om hennes häktning. Hon släpptes sedan och massmedia visste inte till sig av lycka på löpsedlarna.

Vidare,

Kaplan var som nämnt ovan tidigare ordförande och sekreterade i Sveriges Unga Muslimer (SUM).

Sveriges Unga Muslimer är bl a medlemmar i Sveriges Muslimska Råd och Ibn Rushd studieförbund. Kassören i SMR är även vice ordförande för IBn Rushd.

IBn Rushd samlar ett antal under sin flagg. En av dem är Islamiska Kulturföreningen i Malmö.

Känns namnet igen? Det är radikala avhysta källarmoskén på Rosengård med Ammar Daoud och Basem Mahmoud i spetsen.

När det stormade som värst ryckte IBn Rushd ut och höll presskonferens med Ammar Daoud och 20 st från källarmoskén. Kvinnorna i slöja fick inte sitta med männen, de fick vara längst bak i den tillfälliga salen (Värner Rydén-skolan, Malmö)

Sensmoral
Om oppositionen vinner valet 2010 är det inte omöjligt att Sverige får sin första muslimska minister.

Tänk sålunda på alla kopplingar. Det får inte hända.

Han är ju fan beviset på att SD-Jimmie har rätt i sin debattartikel!
Att han nu ska ta debatten kommer ju inte gynna SD.s motståndare. Han är väldigt överlägsen i sitt söt och blir lätt väldigt upprörd och förorättad i debatter. Folk kommer inte känna sympati för honom gentemot Jimmie Åkesson. Hur mycket aftonbladet än försöker höja honom till skyarna och kalla honom "dalmas" med mera.

Frågeställning:
Är jag helt ute och cyklar? Tror ni detta var ett smart val av MP?
Hur tror ni en debatt mellan Mehmet Kaplan och Åkesson kommer se ut?
2009-10-20, 16:17
Medlem
Montbarss avatar
Mehmet Kaplan är en ljusskygg person. Inte för han är troende muslim, utan för han har hyllat islamisternas framgångar i Turkiet och menar att politisk islam (dvs där islam genomsyrar det offentliga samhällslivet) går att kombinera med en demokrati, vilket i mina öron låter mycket konstigt. Jag förstår inte vad MP tänker när dom låter en person med starkt antidemokratiska värderingar låta ta plats och få viktiga förtroendeuppdrag inom partiet. Möjligen ser MP det som ett strategiskt val, då MP är starka i Stockholmsområdet och det bor många med muslimsk bakgrund där som kan tänkas att lätt identifiera sig med Kaplan och rösta på MP. MP kan därmed bli en stark konkurrent till S om väljarna från muslimska länder.
Senast redigerad av Montbars 2009-10-20 kl. 16:22.
2009-10-20, 16:27
Medlem
Brookuss avatar
Hehe festligt värre. Kaplan är en islamist modell jihad som förmodligen innerst inne inget hellre önskar än att skära halsen av otrogna svenskar.

Skrev ett inlägg om honom tidigare...

Ska rösta på MP såklart. Min favvopolitiker Mehmet Kaplan finns där. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Mehmet_Kaplan.jpgBild

Vem kan inte älska en folkförankrad riksdagspolitiker som står för följande:

Citat:
För honom är islam en naturlig del av vardagen. Han vill att alla religioner ska få vara en del av det svenska samhället, och arbetar för att människor fritt ska få utöva sin religion.
Citat:
Islam spelar en stor roll i Mehmet Kaplans liv. Han ber fem gånger om dagen, varav två böner i riksdagshuset: en mitt på dagen, och en på eftermiddagen. Då går han till sitt rum där han har egen dusch och toalett. Där tvagar han sig före bönen: armar, öron, ansikte och fötter tvättas. I ett skåp på rummet förvarar han sin bönematta och Meckakompass.
Citat:
Han tycker att det går bra att anpassa religionen till vardagen. Islam är ingen totalitär religion, enligt honom. Han känner sig hemma i miljöpartiet, som skapar utrymme för personlig tro.

Citat:
Om "pusslet stämmer" kan han tänka sig att bli minister i en rödgrön regering. I så fall blir Mehmet Kaplan det första muslimska statsrådet. Och trots att Koranen säger en annan sak stöder han partiets syn på könsneutrala äktenskap.
Och det klassiska Kaplan-citatet:

Citat:
Vi talar om religionens återkomst i politiken. Han välkomnar den förändring som innebär att man inte behöver dölja sin religiositet.

Axplock ur riksdagsmotioner...

* En human kriminalvård
* Alkoholfri representation
* Rösträtt för utländska medborgare i nationella val i Sverige
* Papperslösas rätt till hälso- och sjukvård
* Guantánamobasen (gissa vad...)
* Palestina
* Svensk vapenexport (nej inte pro)

------

Vem vill inte ha in en sådan käck kille i regeringen?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=14448167&postcount=15
2009-10-20, 16:28
Medlem
BeachHunterNs avatar
Ska bli en kul debatt, när kommer detta hända tro?

Skulle vara bra om den debatten var typ 1timme eller något så man verkligen hinner att snacka..

Human kriminalvård? Räcker det inte med det fria dem har? Dvs tillgång till dator och egen plattv på rummet? Eller att polisen inte ska få vara i närheten av Malmö för att det kränker blattarna?

Rösträtt fick icke svenskar.. Jomen vad bra, jag kan gärna rösta på internet i alla världens länder..

Sjukvård till ickesvenskar? Som vanligt altså..
Senast redigerad av BeachHunterN 2009-10-20 kl. 16:32.
2009-10-20, 16:32
Medlem
Montbarss avatar
Citat:
Han vill att alla religioner ska få vara en del av det svenska samhället, och arbetar för att människor fritt ska få utöva sin religion.

Vi har full religionsfrihet idag. Man får tro på vilken Gud/gudar man vill, och ändå vara en del av det svenska samhället. Det går idag alldeles utmärkt att vara muslim och bo i Sverige och utöva sin religion, precis som för alla andra religioner.

Vad däremot Kaplan vill är att religionen ska stå över andra saker, att människors religiösa behov, eller rättare sagt hans version av islams behov ska komma före svenska normer och regler.

Man kan bara vara mycket bekymrad över att renodlade islamister som miljöpartisten Kaplan och shariaförespråkaren och centerpartisen Aldebe kommer in på viktiga poster som påverkar politiska beslut. Detta är det stora hotet mot demokratin och religionsfriheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in