Enligt dagens aftonbladet så är det
Mehmet Kaplan som ska med sin gråtfärdiga röst "ta debatten" med SD när han nu blir MP nye integrations politiske talman.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5986713.ab
Jag tål inte den mannen. Hans enda syfte med sitt politiska engagemang är att öka muslimernas inflytande. Han väljer alltså MP som plattform då de är perfekta nyttiga idioter åt honom. Han skiter ju fullständigt i miljöfrågorna även om han pliktskyldigt då och då slänger iväg en motion om någon miljöfråga.
Han påminner mig om den ökända Yvonne Ruwaida som också enbart använder MP för att föra fram sina Palestinaåsikter (jag tar ingen ställning i den frågan kan för lite) hon skiter totalt i miljön har rekord i att åka mycket taxi för skattebetalarnas pengar trots att hon bodde(bor?) 200 meter från t-banan och var väldigt anonym på den tiden. Hon skiter totalt i miljön utan utnyttjar den "goodwill" och "godhet" som vanligt folk faktiskt associerar med MP.
Först lite fakta som jag tagit från siten politiskt inkorrekt:
Citat:
Han är sedan 2003 ledamot i miljöpartiets partistyrelse och blev invald i riksdagen vid riksdagsvalet 2006.
Mehmet Kaplan har tidigare varit bland annat presstalesman för Sveriges muslimska råd (2005–2006) och ordförande i Sveriges Unga Muslimer (SUM) (2000–2002) samt dess sekreterare (1996–2000).
Kaplan var även aktiv i debatten kring Muhammedbilderna i Jyllands-Posten 2006.
DN-artikel:
Miljöpartisten Mehmet Kaplan är den som är ”mest” muslim av de två. För honom är islam en naturlig del av vardagen. Han vill att alla religioner ska få vara en del av det svenska samhället, och arbetar för att människor fritt ska få utöva sin religion.
- Om någon ville förbjuda ett visst klädesplagg, till exempel sjalen, så tror jag att det skulle skapa ett stort utanförskap. Det skulle jag som muslim ha väldigt svårt att acceptera, säger han.
Kopplingar – Alla känner alla..
Mahmoud Aldebe är nära vän till Kaplan sedan tiden i Sveriges muslimska råd. Aldebe var den som skrev ihop brevet 2006 som ställde krav på särlagsstiftning för muslimer. Nu driver Albede muslimska vårdcentraler i Tensta och Rinkeby. Inga manliga doktorer till kvinnliga patienter och vice versa.
Den feta slöjan och konveriten som nu är ordförande i SMR, Helena Benaouda, har en dotter. Det var hon som höggravid 17-åring åkte på semester och följde med flera islamistiska kompisar till Somalia, där de blev gripna och satt i häkte några veckor. Massmedia vägrade fråga ut hennes samröre via kompisarna med militanta jihadrörelsen Al Shaabab men som däremot körde gråtvalser om hennes häktning. Hon släpptes sedan och massmedia visste inte till sig av lycka på löpsedlarna.
Vidare,
Kaplan var som nämnt ovan tidigare ordförande och sekreterade i Sveriges Unga Muslimer (SUM).
Sveriges Unga Muslimer är bl a medlemmar i Sveriges Muslimska Råd och Ibn Rushd studieförbund. Kassören i SMR är även vice ordförande för IBn Rushd.
IBn Rushd samlar ett antal under sin flagg. En av dem är Islamiska Kulturföreningen i Malmö.
Känns namnet igen? Det är radikala avhysta källarmoskén på Rosengård med Ammar Daoud och Basem Mahmoud i spetsen.
När det stormade som värst ryckte IBn Rushd ut och höll presskonferens med Ammar Daoud och 20 st från källarmoskén. Kvinnorna i slöja fick inte sitta med männen, de fick vara längst bak i den tillfälliga salen (Värner Rydén-skolan, Malmö)
Sensmoral
Om oppositionen vinner valet 2010 är det inte omöjligt att Sverige får sin första muslimska minister.
Tänk sålunda på alla kopplingar. Det får inte hända.
Han är ju fan beviset på att SD-Jimmie har rätt i sin debattartikel!
Att han nu ska ta debatten kommer ju inte gynna SD.s motståndare. Han är väldigt överlägsen i sitt söt och blir lätt väldigt upprörd och förorättad i debatter. Folk kommer inte känna sympati för honom gentemot Jimmie Åkesson. Hur mycket aftonbladet än försöker höja honom till skyarna och kalla honom "dalmas" med mera.
Frågeställning:
Är jag helt ute och cyklar? Tror ni detta var ett smart val av MP?
Hur tror ni en debatt mellan
Mehmet Kaplan och
Åkesson kommer se ut?