2010-07-21, 14:46
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
...Men det spelar ingen roll. De nazianstuckna Sverigedemokraterna och deras vidriga åsikter är marginaliserade och hatade av en solklar majoritet av svenska folket...

"There is no such thing as public opinion. Only published opinion"

- Winston Churchill
2010-07-21, 14:58
Medlem
Det är fullständigt skandalöst att Åkesson inte tar avstånd från eller åtminstone förklarar mingelbilden med den otäcka ultraliberala rasblandningsbögen. SD skäms tydligen inte för nånting längre.
2010-07-21, 16:05
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackelina
Här får vi innerligt hoppas att hövdingen har förväxlat miljarder med miljoner.

Ja. 85 miljarder på tolkar låter lite väl högt. Men samtidigt så är 85 miljoner alldeles för lågt. Enbart Stockholms Läns Landsting betalar ca 100 miljoner/år på tolkar:

http://www.sll.se/sll/templates/PressReleasePage.aspx?id=51991

Så ingen av siffrorna lär ju stämma. Undras var han fått sina siffror ifrån?

Men å andra sidan, ser jag nu, att det bara är ett vanligt kommentators-inlägg, och i sådana kan man ju läsa vad som helst och de kan skrivas av vem som helst.
2010-07-21, 16:06
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Sd:s förslag på kostnaden för invandring skenar iväg. Den är numera uppe i 400 miljarder.

Läs fler kommentarer på http://www.sn.se/asikter/ordetfritt/1.758108

Stefan Jacobsson står som nummer 1 i Strängnäs och kandiderar även till Södermanlands landsting.
Jag läste första meningen där du begick det första felet att låta en SD'are representera hela SD. Jag förstår inte varför jag eller någon annan ska läsa resten efter ett sådant idiotiskt felsteg och försök till förta. Det är, om du inte förstås det själv, skillnad på en mans gissning och vilken kostnad partiet i helhet talar om.

Vill man se mer av Kingen Kings dumheter kan man kolla min signatur.
Senast redigerad av Norpheus 2010-07-21 kl. 16:08.
2010-07-21, 21:49
Medlem
jackelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ligator
Det börjar skapas en vilja att gå på djupet i kampanjen mot Sverigedemokraterna. Veckans bloggdebatt i Sagor från Livbåten var riktigt bra!

http://fridholm.net/2010/07/14/veckans-bloggdebatt-sverigedemokraterna/

Hej Ligator,

Bra att du engagerar dig. Beträffande den generiska vänsterpropaganda som du länkar till så avbröt jag min läsning vid detta stycke, med följande motiveringar;

Citat:
Att koncentrera hopplöshet på en plats, en plats där de boende också kan samlas kring ett utanförskap, riskerar skapa en krutdurk.

Även om man rättar sig en aning i efterhand, vilket vänstertroll sällan gör, så kan det vara värt att poängtera att inte ens jag—som är en rasist från helvetet—har en så unken syn på invandrare som kommit med orientexpressen, för inte är väl samtliga helt hopplösa?

Citat:
Bland betongen och asfalten samlades människor som hade kommit till Sverige fyllda av hopp, men som inte fick jobb som motsvarade deras utbildning eller kompetens. De fick aldrig den möjlighet att på allvar bli en del av Sverige som sina föregångare på 60-talet. I ghettofieringen av de invandrartäta delarna av miljonprogrammet ser man den svenska invandringspolitikens ultimata misslyckande.

Det finns inga egentliga likheter mellan rådande och 60-talets invandring, annat än att de både var experimentella och beviljade av ett fåtal snarare än sanktionerade av folket.

Att "erkänna" den "svenska invandringspolitikens ultimata misslyckande" är en av de få utgångspunkter som vänstern och högern har gemensamt. Just det budskapet har kommit att bli något av en självuppfyllande profetia då högern basunerat ut det budskapet så ihärdigt och utdraget att vänstern till sist tvingats anpassa sin retorik därefter. Det skulle man naturligtvis aldrig ha gjort, för påståendet är ju inte sant; Sverige har världens bästa integrationspolitik, alla kategorier!

Citat:
Utanförskapets barn har inte Sverige att tacka för så mycket. De är inte sällan barn till driftiga människor och akademiker som i flykten från sina hemländer förlorat sin status och sin plats i samhället. Med föräldrar som inte uppskattas i det nya hemlandet, uppstår tvivlet på de egna möjligheterna (såvida man inte heter Zlatan och kan kicka boll). Och varför ska den som inte släpps in uppskatta Sverige och svensk kultur?

Vänstern måste rycka upp sig och komma in i matchen. Det här tröttsamma tugget om utanförskap, stängda dörrar och höga trösklar är bara svepande nonsens och ett uttryck för att man retirerat inför hopen av alla inbillade problem. Sverige är världens bästa land och här får man ett bemötande präglat därefter. Misslyckas man, trots närmast obegränsade möjligheter, att göra något av sitt liv i Sverige, ja då beror det i allra högsta grad på enskilda individers gränslösa oduglighet.

Tack för ordet.
2010-07-21, 22:23
Medlem
VonLidls avatar
Ja det kunde man väl räkna ut att det var bland annat Lena Sundström som ligger bakom sånt trams. Hon anställdes på tv4 som objektiv samhällskommentator, lagom till valet och allt. Med objektivitet menas i detta fallet att allt tolkas ur ett vänsterperspektiv...

Håller med det Ingerö skriver:

Citat:
Låt oss först slå fast att den här diskussionen är behäftad med några uppenbart dubbla måttstockar. Den vänsterpartistiska riksdagskandidaten Dror Feiler kan utan problem umgås med den colombianska FARC-gerillan i dess träningsläger utan att någon går i taket. Samma partis förre programchef Ali Esbati kan skriva att det alltmer auktoritära Venezuela genomgår en "imponerande demokratiseringsprocess" utan att det ger upphov till några rubriker.

Men låt mig vara tydlig här: jag motsätter mig inte alls något umgänge med Feiler eller Esbati (varav den senare för övrigt är god vän med just Isobel Hadley-Kamptz). Jag tycker tvärtom att kontakter med radikalt oliksinnade personer har ett visst egenvärde, och i sina bästa stunder motverkar både sekterism och group think. Det är bra med öppna sinnen, helt enkelt.

Men om vi nu ska rangordna restriktiv flyktingpolitik respektive förföljelser av oppositionella (Venezuela) eller kidnappningar och mord riktade mot civila (FARC) så tycker jag nog att restriktiv flyktingpolitik är den minsta synden. Faktiskt.
http://blogg.aftonbladet.se/proffstyckarna/2010/07/ar-sd-verkligen-varre-an-farc
2010-07-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders_judge
För varje gång personer som ovanstående uttrycker sin avsky för SD blir jag alltmer SD-vänlig.
Det var verkligen otippat. Jag som alltid trott att det var intelligenta människor som sökte sig till partier jag uttrycker avsky för. Tror du inte att jag vet att alla låg-iq-svenne-svin drar sig ännu mer till låg-iq-svenne-svin-partier när hög-iq-genier som jag uttrycker min avsky för dem? Så fungerar liksom världen. Idioter älskar idioter men hatar överintelligenta.
Senast redigerad av IvanLendl 2010-07-21 kl. 22:46.
2010-07-21, 23:59
Medlem
Mehrs avatar
Taget ur bloggen.

Citat:
Min syn
Jag står för en konservativ-liberal politisk agenda nära de danska och nederländska liberalerna. I min kamp mot kulturrelativism, HBT-hat (jag har en bakgrund i styrelserna för HBT-Liberaler, RFSL riks och Stockholm Pride samt som observatör vid FN:s världskonferens mot rasism och relaterad intolerans) och islamism har jag funnit en i mina ögon bra väg mellan exkluderande nationalism och rasistisk kulturrelativism. För mig är islamkritik inte rasism. Jag står upp för mina åsikter och tar debatten öppet. Jag har uppmanat Fp-ledningen till en mer restriktiv invandring och kamp mot islamism så vi får rätsida på integrationens misslyckande. Mina åsikter är inte extrema utan bedrivs av anständiga liberaler runt om i Europa. Den som tar sig tid att läsa och försöka förstå – kommer nog inse skillnaderna mellan mig och SD. De är hyfsat stora.

Låter kul men känns rätt så tomt faktiskt. I flera år har man snackat och sen inte gjort ett skit, språktester blev det inget av, Rojas kritisera partierna kring kultufrågan

http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859

Och honom kasta man ut.

Sen har vi Nyamko som har gjort sitt bästa för att slåss mot diverse Taliban-troll utan någon som helst stöd ifrån partiet. Ja, jag vete fan. Antingen är inte den yngre generationen lika sosse-indoktrinerad som den äldre, antingen börjar det ringa i klockan hos en och annan i partierna eller så är det bara tomma floskler.

När Abdirizak Waberi fortfarande kan stå bland diverse Alliansmedlemmar utan någon seriös kritik ifrån de andra Allianspartierna, när KD söker sig till diverse islamist-föreningar och försöker bilda kontakter där (likt sossarna), när C släppte in denna donna i sitt parti.

http://www.youtube.com/watch?v=mGafY8CScmA

Och därefter hennes make

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/aldebe-hoppar-av-riksdagskandidatur-1.990132

Ja, då får man verkligen fråga sig om detta är seriöst eller tomma floskler på beställning av partiet för att locka till sig unga SD-väljare till FP istället. Jag vete fan, jag får ingen "Wow-känsla" i alla fall.
Senast redigerad av Mehr 2010-07-22 kl. 00:02.
2010-07-22, 01:57
Medlem
deTremouillacs avatar
Philip Wendahl låter som en kandidat jag kan tänka mig rösta på 2010. Ska hålla ett öga på hans blogg, en pragmatisk liberal tycker jag låter lysande.
2010-07-22, 11:14
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Jag läste första meningen där du begick det första felet att låta en SD'are representera hela SD. Jag förstår inte varför jag eller någon annan ska läsa resten efter ett sådant idiotiskt felsteg och försök till förta. Det är, om du inte förstås det själv, skillnad på en mans gissning och vilken kostnad partiet i helhet talar om.

Vill man se mer av Kingen Kings dumheter kan man kolla min signatur.
Nu är det inte jag som står på första plats i Strängnäs och 17:e plats till Södermanlands Landsting och skriver kommentarer i tidningar.

Har ett parti toppnamn som skriver dylikt så ska det givetvis lyftas fram. Att det svider både här och där på dej visar ändå vikten av att föra fram toppkandidaternas tillkortakommanden. Gissninger är således inte min, utan gjord av en officiell företrädare för ett parti som bankar på riksdagsdörren.

Istället för att göra dej till åtlöje och lägga skulden på mej, så borde du inse att det finns stolpskott som hamnar på första plats.
2010-07-22, 13:44
Bannlyst
Chang Frick (SD) uppmanar folk att rösta på Kommunistiska Partiet!

Chang Frick skrev tidigare i veckan en insändare http://politisktinkorrekt.info/2010/07/20/sd-ger-svar-pa-tal/ där han gjorde klart sin och Sverigedemokraternas mångkulturella vision på samhället.

Citat:
Min och även Sverigedemokraternas vision
om framtiden i Sverige är ett tryggt och harmoniskt samhälle där alla människor känner sig som svenskar och hjälper varandra. Vi bryr oss inte om du tycker om pojkar eller flickor, om du är mörk eller ljus, lång eller kort. Det viktiga är att du och alla andra i Sverige ska kunna känna sig trygg och ha friheten att göra vad man vill utan att det skadar någon annan!

På sin blogg uppmanar han även folk att rösta på Kommunistiska Partiet
http://changfrick.blogspot.com/2010/07/kryssa-erik-tell-kp-till-regionen.html

Hela inlägget går att läsa här också:

Så vad säger ni.. är ni nöjda med Sverigedemokraternas utveckling? Tror folk fortfarande på fullaste allvar att SD kommer rädda Sverige? Och vad tycker ni om Chang Fricks uttalanden?
2010-07-22, 13:47
Bannlyst
Varför skulle en som inte är svensk veta och vilja det bästa för Sverige?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in