I händelse av att detta verkligen är skrivet av strängnäs hövding—vilket det finns all anledning att betvivla—så kan jag inte avstå från att lämna några kommentarer.
Citat:
Tack för at den viktigaste debatten i Sveriges nuvarande historia åtminstonde får kommenteras.
Två stavfel i första meningen, ajdå. Sedan kan man inte låta bli att störa sig på framför allt ordvalet 'nuvarande' som efterföljs av 'historia'. Det låter en smula förvirrat att prata om Sveriges historia som någonting rådande eller aktuellt. Även om jag förstår vad han vill ha sagt och delar hans uppfattning så kunde han inte fört fram det på ett mindre smickrande sätt—alltför tillgjort, pretentiöst och snudd på infantilt, om du frågar mig.
Citat:
SD kommer gissningsvis att få runt 10 % i valet utan att fått tillåtelse att komma in på en enda debatt någonstans.
Nu var det väl slutdebatten och inte samtliga debatter som partiet eventuellt kommer att förbjudas tillträde? Den lokala förmågans gissningslek känns överflödig att kommentera.
Citat:
Den känsliga frågan Invandring vågar ingen tala om.
Förutom ett fåtal politiker så är det nog väldigt få som aldrig att uttalat en åsikt beträffande invandringsexperimentet med stort "I".
Citat:
Hur vansinnigt är det inta att vi lade ut runt 85 miljarder kr förra året bara på tolkar i Sverige??Lika mycket som att vi hade slopat skatten för alla Sveriges pensionärer.
Här får vi innerligt hoppas att hövdingen har förväxlat miljarder med miljoner.
Citat:
Det första SD kommer att göra när de kommit in är att begära en analys av kostnaden vad invandring faktiskt kostar samhället.
Det fetmarkerade ordet får tjänstgöra som trollvarning nummer ett.
Citat:
Gissar runt 400 miljarder kr om året eller mer.Blir kul att se. Hoppas att den grå massan lyfter blicken från tv och läser in sig på kunskap själv på internet. MVH Stefan Jacobsson
Skall den "grå massan" förädlas, formas och uppgå i folkhemstanken genom att läsa på internet exakt hur många miljarder invandringen kostar?