2010-06-21, 14:23
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somnium
Jag önskar att ett icke bakåtsträvande parti lyfter fram invandringsfrågan. Det är en viktig fråga men jag vägrar rösta på SD och deras hyllning till den kristna kärnfamiljen och abortmotstånd.

http://www.youtube.com/watch?v=TCM4gTt1P6w

efter 2 min
2010-06-21, 14:23
Medlem
somniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Du kan ju önska. Lär aldrig hända. För mig själv finns det mycket jag ogillar hos SD men jag tycker att många av deras frågor och åsikter är så viktiga att de får min röst iaf.
Jag förstår inte hur man kan stödja ett parti bara för att de tar upp en viktig fråga. Ja, de är det enda partiet som lyfter fram det på det sättet det behövs men man får en massa biprodukter på köpet. Jag som kvinna skulle aldrig kunna rösta på SD.
2010-06-21, 14:26
Bannlyst
Citat:
Enligt mig är det fel att säga att invandrarna är problemet. Invandringspolitiken är problemet. Jag får ingen renässans bara för SD kommer in i riksdagen, det gäller att det de vill går igenom också. Men om folk kan lyssna på deras åsikter någon jävla gång istället för att skrika "rasist!" så kanske det finns hopp för det här landet och då skulle jag må lite bättre.

Och vad ville du ha sagt med det? Invandrare är överrepresenterade eller hur? Sen att många invandrare kommer hit och lever på våra skattepengar utan att göra ett skit för att hjälpa landet (finns dock massvis med invandrare som gör Sverige till ett bättre land) osv. verkar folk ignorera, för det är bara brottsstatistiken som man kan visa undersökningar på osv.

Nej att dina påstående om att dom skulle va det är körd i botten min vän.
Jag tycker att du själv ska ta och läsa igenom BRÅs rapporter,innan och utantill så kommer du förstå att du blivit lite vilseledd.
Ja precis det finns undersökningar,läs då igenom hela dom undersökningarna om dom undersökningar du pratar om är säkra källor.
BRÅs är ju en väldigt säker källa.
2010-06-21, 14:26
Medlem
somniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniperJackal
http://www.youtube.com/watch?v=TCM4gTt1P6w

efter 2 min
Fint att han använder andra länder som måttstock för hur vi bör ändra vår lagstiftning kring abort. Sverige är ofta i spetsen när det kommer till utveckling, bör vi inskränka det bara för att andra länder gör någonting annat?

Inga barn har räddats vid 18 veckors ålder. Punkt.
2010-06-21, 14:29
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Jag förstår inte hur man kan stödja ett parti bara för att de tar upp en viktig fråga. Ja, de är det enda partiet som lyfter fram det på det sättet det behövs men man får en massa biprodukter på köpet. Jag som kvinna skulle aldrig kunna rösta på SD.
Ang. abort så har du en länk ovan.

Jag stödjer inte SD pga en fråga. Men enligt mig är invandringspolitiken en av våra viktigaste frågor i det här landet och där ligger SD-politiken närmast vad jag tycker. Men det finns saker jag inte håller med om i deras politik. Men det finns inget parti som stämmer 100% överens med mina åsikter inte ens i närheten.
2010-06-21, 14:31
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryskspion
Nej att dina påstående om att dom skulle va det är körd i botten min vän.
Jag tycker att du själv ska ta och läsa igenom BRÅs rapporter,innan och utantill så kommer du förstå att du blivit lite vilseledd.
Ja precis det finns undersökningar,läs då igenom hela dom undersökningarna om dom undersökningar du pratar om är säkra källor.
BRÅs är ju en väldigt säker källa.
Så enligt dig är inte invandrare överrepresenterade? Det är inget påstående från min sida, det är fakta. Jag har läst igenom BRÅs rapporter många gånger

Du är den första någonsin som jag sett skrivit det. Tom. de värsta PK-isterna vet om detta. Men du verkar ju ha svaret som ingen annan har. Bevisa att de inte är överrepresenterade tack!
2010-06-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Poängen är att du ska visa att de -eftersom du påstår att de har så lågt IQ- går i särskola, för i Sverige tar vi hand om elever på det viset -lågt IQ = särskola. Slutsatsen som du antagligen inte har IQ nog att kunna dra (), är att uppgifterna om IQt för somalier inte kan stämma. Du har inte visat någonting som visar att det är korrekt IQ för somlaier som presenteras.Du klarar uppenbarligen inte av att läsa innantill, är det främmande språk som är ditt problem? Den stora kritiken mot dem består av att de dragit till med IQ för hela folk utifrån mycket små grupper, ibland barn
Utanförskapet är mäktigt för somalier, jag känner till det från min egen hemstad -sen har jag jobbat med två somalier... Konstigt va? Märkte inte av nåt lågt IQ.

Det finns fortfarande inga belägg för att det är korrekta siffror i deras IQ-uppgifter, flera länder har de också tagit snitt av grannländerna för när de räknat -snitt på små grupper, ibland barn som sagt.

http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations Läs om kritiken för statistisk manipulation mm

Notera att deras böcker inte har någon kvalitetsgranskning alls, såsom sk pier review. Bok två accepterades inte för publicering i akademisk press.

I Sverige är vi politiskt korrekta framförallt. Att skapa flera särskoleklasser fulla med svarta elever där man sätter mer än varannan somalier och öppet redovisar att de har under 70 i IQ vore politiskt självmord för de som gör det. Därför så skiter man i att somalierna inte klarar skolan och skyller språk, kort tid i Sverige etc och blundar för det faktum att andra grupper klarar sig avsevärt bättre. Jämför man med IQ tabeller för varje land så stämmer det jävligt bra. Somalier sämst, araber i mitten, östasiater på topp.

Det vetenskapliga förlag som publicerade första boken gjorde en granskning och godkände boken. Sedan fick de kritik för att de publicerade "rasistisk litteratur" och tappade andra författare och omsättning. Tror fan att andra aktar sig för att publicera. Fakta spelar ingen roll i det fallet. Ungefär som att t ex lärare med öppna SD sympatier får kicken från jobbet. Rena McCarthyismen. Knappast värdigt en demokrati.
2010-06-21, 14:35
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Fint att han använder andra länder som måttstock för hur vi bör ändra vår lagstiftning kring abort. Sverige är ofta i spetsen när det kommer till utveckling, bör vi inskränka det bara för att andra länder gör någonting annat?

Inga barn har räddats vid 18 veckors ålder. Punkt.

Det du inte verkar fatta är att det är vi; Sverige som är extrema.
Det är endast vi svenskar som anser att vi är "spetsen när det kommer till utveckling" som om de andra länderna ser upp till oss när dom i själva verket ser oss som tokiga extremister. (givetvis inte bara om abort)

Och som Jimmie sa själv så är det ju främst kvinnor själva som vill sänka abortgränsen, inte män.

vår abortlagstiftning är från 74, utdaterad. själv tycker jag det är hemskt med abort så sent som 18+veckor fostret har väl fått "alla kroppsdelar" och hjärtslag m.m. vid det laget?

http://www.jatilllivet.se/viewNavMenu.do?menuID=295

Citat:
Bland kvinnor är andelen som vill se en sänkt abortgräns dubbelt så hög som bland männen.
Citat:
Var fjärde kvinna kritisk mot abortlagen
Senast redigerad av SniperJackal 2010-06-21 kl. 14:39.
2010-06-21, 14:38
Bannlyst
Citat:
Så enligt dig är inte invandrare överrepresenterade? Det är inget påstående från min sida, det är fakta. Jag har läst igenom BRÅs rapporter många gånger

Du är den första någonsin som jag sett skrivit det. Tom. de värsta PK-isterna vet om detta. Men du verkar ju ha svaret som ingen annan har. Bevisa att de inte är överrepresenterade tack!

Men om du nu gjort det och läste dom orden före och efter ordet invandrare också så skulle du inte säga som du säger nu?
Så nej jag tror inte på att du gjort det många gånger såvidare inte du blundat för resten av rapporten.
2010-06-21, 14:40
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
I Sverige är vi politiskt korrekta framförallt. Att skapa flera särskoleklasser fulla med svarta elever där man sätter mer än varannan somalier och öppet redovisar att de har under 70 i IQ vore politiskt självmord för de som gör det. Därför så skiter man i att somalierna inte klarar skolan och skyller språk, kort tid i Sverige etc och blundar för det faktum att andra grupper klarar sig avsevärt bättre. Jämför man med IQ tabeller för varje land så stämmer det jävligt bra. Somalier sämst, araber i mitten, östasiater på topp.

Det vetenskapliga förlag som publicerade första boken gjorde en granskning och godkände boken. Sedan fick de kritik för att de publicerade "rasistisk litteratur" och tappade andra författare och omsättning. Tror fan att andra aktar sig för att publicera. Fakta spelar ingen roll i det fallet. Ungefär som att t ex lärare med öppna SD sympatier får kicken från jobbet. Rena McCarthyismen. Knappast värdigt en demokrati.
Du har fortfarande inte redovisat något bevis på att somalier har 68 i IQ i snitt, jävla nolla.

"Rasistisk litteratur" säger du, hmm

Pier review har du antagligen ingen aning om vad det är.
2010-06-21, 14:41
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryskspion
Men om du nu gjort det och läste dom orden före och efter ordet invandrare också så skulle du inte säga som du säger nu?
Så nej jag tror inte på att du gjort det många gånger såvidare inte du blundat för resten av rapporten.
Haha men är du dum i huvudet. Invandrare är överrepresenterade det står i varenda jävla BRÅ-rapport där de fört sådan statistik. Bevisa att jag har fel? Vet du vad "överrepresenterad" betyder?
Senast redigerad av Kessler 2010-06-21 kl. 14:43.
2010-06-21, 14:41
Medlem
Jag inser att SD är långt ifrån kompetenta att bilda regering och att politiken i många avseenden inte är till 100 genomtänkt. De är också för mycket bidragsorienterade för min smak.

Det jag däremot tror att de fixar mycket bra är att ställa de rätta frågorna och dra fram fakta, kostnader och misslyckanden i ljuset. Idag vägrar riksdagen att se problemen och då kan de heller inte lösa dem. SD kommer kanske på sin höjd nå 10% och deras politik kan bara nå genomslag genom att väljarna får upp ögonen för hur det ligger till och tvinga de andra partierna att ta tag i frågan istället för att skönmåla.

Görs ingen kommer socialförsäkringssystemen att kollapsa pga mångfaldigandet av socialbidragstagarna och dropouts från grundskolan som bara ökar kriminalitet och elände.

Därför ska jag rösta på SD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in