2010-08-18, 15:36
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Alla aktioner från mainstream/PK-kretsar som särbehandlar SD gynnar SD. Detta fattar inte PK-mupparna, vilka tycks vara ännu mer korkade än de xenofobiska tandlösa skånska bönder som Lena Sundström och diverse SSU:are på Flashback ondgör sig över.

Dessa pajaser lever tydligen fortfarande i föreställningen att de har någon sorts moralisk överlägsenhet, vilken ska ersätta såväl högre kognitiva funktioner som vanligt sunt förnuft.

Dum, dummare, PK-mupp... vilket förstås återigen gynnar Jimmie & co.

Aftonhoran körde i diket med sin väldigt osmarta publicering av SD:s anti-muslimska debattartikel i vintras. Tydligen trodde de trötta gamla vänsterskäggen och batikhäxorna att "svenska folket" skulle bli oerhört upprörda när SD "avslöjade" vilka åsikter man "egentligen" står för. Svenska folket visade sig emellertid inte bli särskilt upprörda alls över dessa tämligen beska åsikter om muslimer och långväga invandrare, utan ryckte på axlarna och gav SD lite mer support än tidigare.

Så kan det gå när man är ointelligent PK-journalist på vänsterkanten med noll känsla för vad folk ute i verkligheten tycker. Dags att mura in sig i elfenbenstornet för mainstream-media -- så slipper vi känna stanken av era gamla Olof Palme-lögner?

Instämmer i att Aftonhoran visat viss självbevarelsedrift genom att hålla käften om SD sedan man gjorde bort sig enligt ovanstående. Träckspressen är inte lika smarta, trots att deras egna läsare gav dem en rejäl käftsmäll angående tidningens skönmålning/mörkläggning av kulturberikarnas grasserande kriminalitet (över 40% av Träckspressens läsare uppgav att de inte litade på tidningens rapportering kring invandrares brottslighet -- en makalöst hög siffra).

Ja ja, snart är SD i riksdagen och tidningarna kan inte längre behandla dem som en irrelevant paria. Det ska bli festligt värre att se.

-F.G

Med risk att bli tillsagd för OT, men du är kung FG! Välformulerad, väl insatt i ämnet och rolig! Jag skrattade så jag fick en tår i ögat och min arbetsdags vedermödor skingrades i ett nafs, när jag läste ditt inlägg. Tack!
2010-08-18, 15:38
Medlem
Bengrots avatar
Skitblaska. Först ondgör dig sig över att någon har jämfört Islam med nazism, vilket är högst relevant med tanke på de beröringspunkter de har med varandra, och sedan går de själva ut och kallar folk för främlingsfientliga utan att ens ge något exempel.

Hyckelblaska!
2010-08-18, 15:41
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Med risk att bli tillsagd för OT, men du är kung FG! Välformulerad, väl insatt i ämnet och rolig! Jag skrattade så jag fick en tår i ögat och min arbetsdags vedermödor skingrades i ett nafs, när jag läste ditt inlägg. Tack!

När Sören Holmberg putsat skägget & Fula Gubben vässat sina osunda höger-reaktionära åsikter, då, gott folk -- då är valrörelsen igång på riktigt!
2010-08-18, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Var är dom? Jag har aldrig stött på en rejäl PK-ist med någon som helst välartikulerad, logisk argumentationsförmåga här på FB. Om mångkulturarna här på FB kommer från etablerade media, är politiker etc, då blir jag riktigt rädd. Är det dessa som styr Sverige? Då är det verkligen dags att agera föra att ta makten från dessa illitterata idioter.

Finns många som har gjort krönikor om flashback och SD i dom kända medierna. Det betyder att dom är här.
2010-08-18, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Träck

Citat:
Avföring
Från Wikipedia
(Omdirigerad från Träck)

Orden skit, spillning och bajs omdirigerar hit. För andra betydelser, se Skit (olika betydelser) och Bajs (olika betydelser). Avföring, är den substans som återstår av födan efter att den passerat genom en organism som absorberat delar av dess näringsinnehåll. Även utsöndrandet av denna substans kallas avföring.

Tack! Visste ju faktiskt, nu när jag tänker efter, vad ordet betydde..
2010-08-18, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandlord
era dumma idioter expressen får väl göra vad fan dom vill eller!?

Alla som säger sig stödja demokratin har ett ansvar. Det kan man inte ifrånsäga sig. Politiska partier är en sådan stark grund för demokratin i Sverige och att välja bort ett parti som är i vågmästarställning i opinionsmätningar och kan hamna i regeringsställning efter valet är odemokratiskt. Det är ofrånkomligt.

Även om man är privatägda så har man sitt demokratiska ansvar kvar om man vill ha trovärdighet, något annat är ett svagt argument.

Oerhört fel med andra ord. Det är direkt antidemokratiskt och ett försök att påverka valutgången. Dom verkar mena att dom är privatägda och därmed kan frånsäga sig att bjuda in på lika villkor, men jag vill hävda att man har sitt demokratiska ansvar ändå och att man annars får avsäga sig strävan efter demokrati.

Notera att han försöker försvara sig med att dra in ND. Ett promilleparti som, till skillnad från SD, inte har resultat för att vara på plats. Det är bara för att försöka klumpa ihop SD med partier SD tar avstånd ifrån.

Det är stor skandal och ytterligare ett bevis på att Sverige idag är långt ifrån demokratiskt, stora tidningar har ett demokratiskt ansvar. Att bjuda in andra mycket mindre partier förstärker bilden av antidemokraten Thomas Mattsson.
Senast redigerad av Mjukisen 2010-08-18 kl. 16:18.
2010-08-18, 16:18
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan33
men uppenbarligen går det bra med folkmördande kommunister, manshatande feminister och snåla snorungar som inte vill betala för film & musik.

Kan riktigt se dom köra in en busslass parasiter från närmsta asylmottagning, fatta varandras händer och sjunga we shall overcome....

Det kommer bli så vackert såååå. Femtio år senare utrotas eller tvångsinterneras det sista motståndet och PUTopiska Muslimska arabemiraten blir Svea rikes nya namn...

Fail!
Bara det att SD också har sina rötter i en totalitär rörelse.

Fail kan du vara själv.
2010-08-18, 16:19
Medlem
http://vitycker.nu/
2010-08-18, 16:25
Medlem
wienerfritzls avatar
De har ju egentligen all rätt i världen att utesluta SD från sin "valstuga" att däremot göra det och försvara det i en lång utläggning om att man värnar om demokrati och ett öppet samhälle är det dock inte.
2010-08-18, 16:31
Medlem
För att citera K-G Bergström: Hade Fi nått 4% i mätningarna hade partiet varit välkommet överallt.
2010-08-18, 16:38
Medlem
Peer2Peers avatar
Enligt Facebook ska flest rösta på SD

http://vitycker.nu/ så kan man rösta på de partiet man ska rösta på i valet. Flest har röstat på Sverigedemokraterna, hur kommer det sig?

Just nu:
162 Sverigedemokraterna.
73 Moderaterna.
70 Socialdemokraterna.
39 Miljöpartiet.
21 Piratpartiet.
18 Folkpartiet.
13 Vänsterpartiet.
6 Kristdemokraterna.
2 Centerpartiet.
2 Feministisk Initiativ.

Visst är det inte den bästa undersökningen men hur kommer det sig att Sverigedemokraterna. Har ett sådan övertag?
2010-08-18, 16:40
Medlem
lelucys avatar
Kanske ligger upp på någon SDsajt och därför är det många som röstat SD...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in