Citat:
Ursprungligen postat av baller08
Varför är det så många lågliv som är SD anhängare?
Finns det även framgångsrika svenskar som som röstar på partiet?
Jag har följt partiets utveckling de senaste åren men uppever att anhängarna är mest "bottenskrap" samt bittra och misslyckade människor som letar efter syndabockar.
Partiledaren Jimmie verkar vara ett undantag dock, han verkar mycker mer bildad och duktig än de andra i ledningen? Kompetensen kan iofs öka med åren efterhand som partiet växer men...
För övrigt tycker jag det är bra att partiet tar upp problematiken med flyktingar och invandrare.
Lågliv? Anser mig nog vara en "framgångsrik svensk" själv och SD får min röst. Senast idag uppstod faktiskt en spontan diskussion runt kaffebordet och flera uttryckte saker som definitivt kan härröras till SD-sympatier. Och jag jobbar inte på en bilverkstad direkt om man säger så....
Sen att man inte direkt skyltar med det är klart, eftersom det fortfarande kan leda till social utfysning och påverkan på karriärmöjligheter osv. Men detta ändras snabbt. Idag får nog knappast någon längre sparken för att den är SD'are.
Och saker sägs som hade varit otänkbart bara för några år sedan.
Faktum är att det börjar bli lite "töntstämpel" på de som fortfarande går runt och hävdar att SD är rasister och fascister osv. Man hör aldrig någon officiell Medieföreträdare säga det längre t.ex. Idag hajade jag till när jag hörde biskopen Koskinen säga detta, det hade jag inte gjort för några år sedan.