2009-10-24, 22:44
Medlem
1:aHjälpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven35
Förstår du ens själv det du skriver? om mina övriga frågor var för svåra att svara på så behöver du bara säga det. Jag har redan förstått att du inte är överbegåvad. Det gör inget, tycker mest bara synd om dig och hoppas att du använder skydd den dag du blir gammal nog att fortplanta dig. Du vet jag är ju rasist och väldigt mån om vår fina intelligenta ariska ras!
Då kommer du inte ha några problem med att jag fortplantar mig.. tro mig.
2009-10-24, 22:45
Medlem
Albrierss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1:aHjälpen
Helt rätt. S"D" sitter inte i riksdagen och har dessutom en väldigt tveksam värdegrund där människors lika värde inte erkänns. Det är bra om de kan diskuteras utan att de ska komma med en massa påhitt i direktsändning och förstöra en mer högstående diskussion. Ni vet rena lögner som Jimmy Åkesson hittade på i en debattartikel han skickade in till Aftonbladet. Förstår om de inte vill ha med en sådan.

Om vi nu ska prata om människors lika värde kan vi ta upp dagens skeva politik.

Man har tagit in över 1 miljon invandrare sen 1980. 5% av dessa har varit flyktingar enligt FN-konventionen och FN:s UNCHR.

Nettokostnaden för detta var 40-60 miljarder 2006. För samma pengar hade man kunnat försörja 200 miljoner människor med mat. Det dör 30 miljoner människor av svält varje år, så gissa själv hur många liv man kunnat rädda...

Om Sverige endast hade tagit in dem som verkligen var flyktingar hade man samtidigt kunnat rädda tiotals miljoner liv. Istället har man prioriterat icke behövande människors lyx, samtidigt påstår man att alla människor har lika värde..

Källorna med mera hittar du här:https://www.flashback.org/showthread.php?t=1035779
2009-10-24, 22:49
Medlem
SwiftDeletes avatar
Citat:
Helt rätt. S"D" sitter inte i riksdagen och har dessutom en väldigt tveksam värdegrund där människors lika värde inte erkänns.

Stämmer ju inte, håll dig till fakta.

Citat:
Det är bra om de kan diskuteras utan att de ska komma med en massa påhitt i direktsändning och förstöra en mer högstående diskussion.

Smaken är som baken, själv tror jag att morgondagens program kommer hålla än lägre nivå än Glocalnet.

Citat:
Ni vet rena lögner som Jimmy Åkesson hittade på i en debattartikel han skickade in till Aftonbladet. Förstår om de inte vill ha med en sådan.

Jag gissar att de menar att vi känner till och nej, det gör jag inte. Kan du beskriva dessa lögner i detalj och bifoga källor till dina bevis? För själv läste jag artiklen och en hel del runt om denna utan att hitta belägg på att det inte skulle vara sant som en del från vänstern påstår.
2009-10-24, 22:49
Medlem
Raven35s avatar
Citat:
Då kommer du inte ha några problem med att fortplantar mig.. tro mig.
Så frågorna var för svåra? ok men spy inte ur dej mer du inte har belägg för, du är ju bara pinsam.

(och jag är relativt säker på att jag kommer gråta som satan om du förökar dig!,men det är föga relevant.)
2009-10-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albriers
Om vi nu ska prata om människors lika värde kan vi ta upp dagens skeva politik.

Man har tagit in över 1 miljon invandrare sen 1980. 20% av dessa har varit flyktingar enligt FN-konventionen och FN:s UNCHR.
20% är en alldeles för låg siffra. Oftast har familjen som också är flyktingar hängt med men de slipper göra flyktingtestet pga anhöriginvandring. Så vi kan säga 40% om vi slänger med mamma. Då ska vi ta med i beräkningen att migrationsverket tolkar UNHCR:s handbok strikt. Det är inte lätt att komma in. Majoriteten invandrare är inom-nordisk invandring.

Citat:
Nettokostnaden för detta var 40-60 miljarder 2006. För samma pengar hade man kunnat försörja 200 miljoner människor med mat. Det dör 30 miljoner människor av svält varje år, så gissa själv hur många liv man kunnat rädda...
Men det du gör är att jämföra äpplen med päron. Vi har inte rätt att neka flyktingar uppehållstillstånd i Sverige. Dessutom vill S"D" sänka bidraget vi betalar!

Citat:
Om Sverige endast hade tagit in dem som verkligen var flyktingar hade man samtidigt kunnat rädda tiotals miljoner liv. Istället har man prioriterat icke behövande människors lyx, samtidigt påstår man att alla människor har lika värde..
Lögn.
2009-10-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven35
Så frågorna var för svåra? ok men spy inte ur dej mer du inte har belägg för, du är ju bara pinsam.

(och jag är relativt säker på att jag kommer gråta som satan om du förökar dig!,men det är föga relevant.)
Inte för att jag kränker dina kriterier iaf Sedan är det lite trött av dig, du känner ju inte mig förutom vad jag skriver här på fb.
2009-10-24, 22:54
Medlem
Babsies avatar
Citat:
Malm - Åkesson. Olofsson - Åkesson.

Skillnaden var att Malm och Olofsson hade chansen att säga emot Åkessons åsikter, den här gången är alla inblandade av samma åsikt och det kommer inte finnas någon som försvarar den kritik som SD kommer få i programmet.
2009-10-24, 22:56
Medlem
Albrierss avatar
Citat:
20% är en alldeles för låg siffra. Oftast har familjen som också är flyktingar hängt med men de slipper göra flyktingtestet pga anhöriginvandring. Så vi kan säga 40% om vi slänger med mamma. Då ska vi ta med i beräkningen att migrationsverket tolkar UNHCR:s handbok strikt. Det är inte lätt att komma in. Majoriteten invandrare är inom-nordisk invandring.

Nej, jag skrev för hög siffra. Det är 5%.

Citat:
Men det du gör är att jämföra äpplen med päron. Vi har inte rätt att neka flyktingar uppehållstillstånd i Sverige. Dessutom vill S"D" sänka bidraget vi betalar!

Vi skulle kunna ta in alla som är verkliga flyktingar, och samtidigt rädda flera miljoner liv.
2009-10-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babsie
Skillnaden var att Malm och Olofsson hade chansen att säga emot Åkessons åsikter, den här gången är alla inblandade av samma åsikt och det kommer inte finnas någon som försvarar den kritik som SD kommer få i programmet.
Vare sig Olofsson eller Malm är muslim. Pohl har chansen att säga emot om någon ljuger om S"D".
2009-10-24, 22:58
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Dom måste ju kunna prata om SD utan att behöva bjuda in dom? Om det skulle handla om fotbollshuliganer skulle dom vara tvungna att ta dit en huligan då också? Skärpning
2009-10-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albriers
Nej, jag skrev för hög siffra. Det är 5%.

Vi skulle kunna ta in alla som är verkliga flyktingar, och samtidigt rädda flera miljoner liv.

Ska vi ta in alla som är verkliga flyktingar så får vi öppna gränserna mer.
2009-10-24, 23:02
Medlem
Raven35s avatar
Citat:
Inte för att jag kränker dina kriterier iaf Sedan är det lite trött av dig, du känner ju inte mig förutom vad jag skriver här på fb.
Jo, du kränker mina kriterier! Du är helt enkelt för dum och naiv. Jag var givetvis ironisk när jag sa att jag var rasist och värnade om den ariska rasen. Däremot värnar jag om Sverige, och ja jag baserar givetvis min åsikt om dig efter vad du skrivr hör på fb och efter allt trams du hasplat ur dig kan jag bara dra slutsatsen att inget som kommer från dig kan tillföra Sverige ett skit. Så min slutsats blir alltså, snälla yngla inte av dig!

Vill du fortsätta diskussionen får du börja ägna dig åt att diskutera. Det gör man med att komma med argument och belägg för det man lägger fram. Du hasplar ur dig anklägelser mot SD i tid och otid. När sen nån ställer dig mot väggen och ber dig motivera dina åsikter piper du antingen iväg från diskussionen eller också börjar du tramsa som en fjortis. Troll är ett för snällt namn att ge dig, fjant är närmare! Fast just jag, han var ju också ett troll. Nu får du ingen mer mat av mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in