2009-10-24, 19:25
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sverigedemokraterna/pressrelease/view/svt-bryter-mot-de-pressetiska-reglerna-utestaenger-sd-fraan-program-om-sd-333753
Helt rätt. Det som är synd dock, är att granskningsnämnden i stort sett är ett skämt. som dels spelar etablissemanget i händerna, och om det trots allt blir en fällande "dom", så får SVT ändå inga represalier värda namnet. De är väl tvungna att läsa upp domen, vilket brukar ske lite diskret under dålig sändningstid och sen blir det inga ringar på vattnet i övrig mainstream-media heller eftersom de alla håller varandra om ryggen, de svinen.
2009-10-24, 19:26
Medlem
Raven35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Kan det vara Mona som inte vågar möta någon från SD igen när det gick så dåligt sist gång.

Hon kanske vägrar ställa upp om SD får komma.

Mycket möjligt att det är så, gick ju inte så lysande för Olofsson heller. Men enda chansen för nån av dem att vinna en "debatt" är väl att inte motståndaren är där. Sen är det ju vidrigt av SVT och Agenda att kalla detta för en debatt...måtte folk vakna och reagera nån gång. Börjar fan bli orolig på allvar!
2009-10-24, 21:25
Medlem
GrundMakarns avatar
Det här är ju faktiskt rent vidrigt!
Att folk betalar för sådan här opartisk sörja är otroligt!
Är det hos granskningsnämnden man ska skicka in anmälan eller till agenda redaktionen?
2009-10-24, 21:25
Medlem
Svinteballstens avatar
Svt's Agenda diskuterar SD, utan SD

På Söndag blir det "debatt" om SD i svt's agenda.
Gäster som deltar i debatten är Mona Sahlin (S),Maud Olofsson (C),
Lena Mellin, Aftonbladet och Daniel Poohl, tidningen Expo.
Vad tycker ni om detta?
Ska inte svt vara en fri och obunden television?
Själv har jag mailat redaktionen å berättat vad jag tycker samt sagt upp min TV-licens.Finns det nån här som kan förstå detta, asså som försvarar det!

Kopia på skickade mail:
Hej Agenda

Ni kan väl inte mena allvar med att Mona Sahlin, Maud Olofsson, Lena Melin och Daniel Pohl (alla SD-motståndare) får debattera SD i ert program utan någon från SD får vara med att bemöta?

Om detta nu är sant kan ni förvänta att bli anmäld då detta strider mot SvTs uppdrag om opartiskhet som public servicekanal.-

Jag kommer att anmäla SVT för granskningsnämnden om tablån håller vatten.
SVT som public service får inte åsidosätta allsidighetskravet, objektivitet och politisk oavhängighet.

SVT/Agenda kommer att åka dit på detta då hela konceptet är skapad med ett tydligt underliggande syfte i förhållande till SD och de politiska och mediala reaktioner, smutskasta SD där inte ens ges tillträde att bemöta argumenten.

Detta är inget mindre än en demokratisk skandal i den högre skolan och om SVT kommer att skicka programmet som

Hej Tittarservice!

‘Om Sverigedemokraterna i Agenda’
a) Varför är inte SD inbjudna till Agenda den 25 oktober? Programmet handlar ju om dessa och bör således få en chans att yttra sig och försvara sig i diskussionen.
b) Hur är det med fri och obunden television? Är det på allvar detta jag betalar licens för? Seriöst?
c) Vill ni att jag ska betala Tv-Licens? Varför (förutom den biten att det är tvingande enligt lag)?

Tack på förhand för utförliga svar på frågorna.
2009-10-24, 21:34
Medlem
Mejla på. Det här ska de fan inte få komma undan med!
2009-10-24, 21:34
Medlem
Raven35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrundMakarn
Det här är ju faktiskt rent vidrigt!
Att folk betalar för sådan här opartisk sörja är otroligt!
Är det hos granskningsnämnden man ska skicka in anmälan eller till agenda redaktionen?

Man kan ju alltid anmäla skiten till granskningsnämnden, dock brukar ju det sällan innebära något alls, så jag tror att det ger mer att maila till agenda direkt och ifrågasätta vad fan de håller på med. Men man kan ju göra båda, själv är jag så in i helvete less och förbannad på detta griseri så jag skulle allvarligt talat behöva avreagera mig på nått.
2009-10-24, 21:39
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Bra initiativ.
2009-10-24, 21:57
Medlem
bernad_laws avatar
Drog iväg ett jag med:

Hej Agenda,

nu måste jag faktiskt säga att jag blir upprörd. Hur kan ni på allvar endast bjuda in personer med starkt SD-fientliga åsikter för att diskutera detta part? Er partiskhet blir så löjligt uppenbar att det nästan gör ont; varför behandlas inte SD på samma villkor som alla andra partier? Personligen skulle jag aldrig ha kunnat tänka mig att rösta på Åkesson och gänget innan, men efter den senaste veckans helt uppenbart vinklade och hatiska kampanj om dem måste jag säga att jag börjar sympatisera med dem. Det är skrämmande att hela medielandskapet tycks anse att man kan skriva vad man vill om dem, utan någon som helst täckning. I vilket annat ämne som helst skulle ni ha haft olika åsikter som hade fått mötas i studion, men i detta fall finns inte ens någon som är neutral i frågan.

Det bär mig emot att ta sådant språkbruk som "PK-elitens sammansvärjning" i munnen, då det smakar allt för mycket konspirationsteorier, men vad jag ser så tycks ju detta stämma. Problemet är bara att ni lockar fler väljare till SD med era kampanjer; medlemstalet tycks ju bara öka för dem som resultat av er senaste kampanj. Blir lite ledsen i ögat när jag ser hur det ärevördiga SVT uppträder så uppenbart osakligt och vinklat....

bernad_law
2009-10-24, 21:59
Medlem
Porryhatters avatar
Bra jobbat, dock lär det bli lite tight med tid om någon SD'are får vara med. Bra att någon reagerar i alla fall (du). Uppdatera gärna om SVT svarar.
2009-10-24, 22:06
Medlem
jommas avatar
mailade själv agenda så här.

jaha så nu ska det vara en debatt
Om Sverigedemokraterna i Agenda

och SD har inte ens blivit inbjudna.

dessa är inbjudna.
Mona Sahlin (S) - Massivandringsförespråkare och islamkramare.
Maud Olofsson (C) - Förvirrad massivandringsförespråkare
Lena Mellin, Aftonbladet - Förvirrad PK anti-SD
Daniel Poohl, Expo - Extremvänster massivandringsförespråkare

Ni har alltså inte ens bjudit in SD.

denna debatt kommer hålla på så här.
-SD är rasister!, Mona Sahlin
-Nej, de är nazister!, Maud Olofsson.
Senast redigerad av jomma 2009-10-24 kl. 22:22.
2009-10-24, 22:12
Awaiting Email Confirmation
Detta är så sinnesjukt.

Maud Olofsson: Talar helt i egen sak. Centern kan få stora problem med att klara 4% till valet. Klart som fan hon kommer snacka sjukt mycket skit om SD som nog kan plocka många röster just från centern.

Mona Sahlin: Om man ska tro experterna har sossarna stor risk att tappa väldigt många röster till just SD

Lena Melin: Innerstadsjournalist, jobbar på en tidning som indirekt ägs av Sossarna, självklart har hon egenintresse i att sänka SD

Daniel "fittan" Pohl: Journalist på expo som till stora delar finansieras direkt från sossarna. Bland annat genom att de köper annonser till helt sjukt höga annons priser med mera. Minst hälften av denna tidnings intäkter kommer från Sossarna, förmodligen mycket mer men det finns det säkert många inlägg om här på FB om man söker.

Vad är detta??
Helt sanslöst. värre än värsta sovjetstaten! Och då är jag inte ironisk. Sprid detta till alla ni känner nu är det dags att ta lite civilt ansvar. Annars kan ni fan inte se er själva i spegeln.
2009-10-24, 22:18
Medlem
GrundMakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1:aHjälpen
Helt rätt. S"D" sitter inte i riksdagen och har dessutom en väldigt tveksam värdegrund där människors lika värde inte erkänns. Det är bra om de kan diskuteras utan att de ska komma med en massa påhitt i direktsändning och förstöra en mer högstående diskussion. Ni vet rena lögner som Jimmy Åkesson hittade på i en debattartikel han skickade in till Aftonbladet. Förstår om de inte vill ha med en sådan.

Du har inget problem med detta? Tänk ifall Åkesson satt i agenda och pratade skit om muslimer utan att de får säga nått tillbaka? Hade du skrivit likadant då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in