Citat:
Ursprungligen postat av Pandemic
Så en 'utläning' som kommer till Sverige av giltig anledning (låt oss säga att det är krig i dennes hemland etc etc) får inte utöva sin kultur/religion här? Utan vi ska forma dem till etniska svenskar? Kan man känna sig svensk utan att anpassa sig efter svenska traditioner/kultur, eller är det helt omöjligt?
Varför ska de ha rätt att uttöva sin religion/kultur här? Vi har lagstiftning för att skydda medborgarna från hedersmord och liknande men du tycker det är viktigare att de får hålla på sitt än att anpassa sig? Då anser jag att de passar bättre in i något av de grannländer som de ursprungligen flytt ifrån där religionen och kulturen är densamma och vi slipper det här.
Är du däremot en sådan som tar seden dit du kommer och anpassar dig så är chansen att du blir väl mottagen vart än du kommer. Ingen vill bekosta en parasit som dessutom bryter mog lagen på daglig basis oavsett i vilket land du än må ha kommit till.
Vill du hjälpa på något vis så åk till oroshärdarna i världen och jobba för det du anser vara rätt men förvänta dig inte att jag vill att mina skattepengar ska gå till detta, jag ser hellre att svenska skolor är trygga och ger våra barn en bra utbildning och samma sak med äldreomsorgen, sjukhus och ja vad än du hittar för serviceområden i sverige.
Edit: stavfel