Citat:
Ursprungligen postat av SniperJackal
Detta är en sån där sak jag personligen inte bryr mig om. Men SD har ju kristna värderingar, det är ingen hemlighet. Det går emot kristendomen att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan.SD har dock inget emot att homosexuella registrerar partnerskap, vilket är som giftermål (lagmässigt m.m.), dock inte kyrkan.
Men om en kristen kyrka vill viga homosexuella då varför skall man förbjuda dem att göra det?
Citat:
Är man? Kan du vara lite mer specifik?
Sverigedemokraterna är emot avskaffandet av alla tullar och en helt fri handel med omvärlden.
Citat:
Dessa två frågor låter jag andra svara på. Jag kan inte påstå att jag är så insatt i just dom frågorna.
Får se om någon annan sverigedemokrat vill ta sig an dem då.
Citat:
Man vill inte sänka kvinnors rätt till abort. Man vill helt enkelt sänken gränsen för abort till 3 månader (som är en rätt normal gräns i andra länder) av olika anledningar.
Jag kan nämna 3 st;
1. Man kan idag rädda foster mycket tidigare än vad man kunde för 30 år sen. (Den nuvarande lagstiftningen är från år 74, utdaterad)
2. SD vill självklart inte hindra kvinnor från att göra abort men de föredrar om färre gör det. Eftersom över 30 000 gör abort varje år i Sverige.
3. Det dör fler än vad det föds.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Abort
Men som sagt SD vill inte förbjuda abort på något vis. Det SD vill göra är att ge extra hjälp till mammor som vill ha det. Man ska inte tvingas att göra abort pga studier eller ekonomin tex, enligt SD.
De flesta abort görs ju för att det är oönskade barn helt enkelt, och det har ju SD förståelse för.
Men en viss del av abortfallen har andra orsaker som nämnt ovan, det är dom SD vill hjälpa.
Att sänka abortgränsen till 3 månader är som sagt rätt standard i andra länder.
Bara för att andra har en större inskränkning av vad vi har gör det ju knappast rätt? Kvinnoförtryck är också standard i många länder skall vi ta efter det med?
1 Det ger dig rätt att inskränka kvinnors rätt till sin kropp hur?
2 De vill ju inskränka kvinnors rätt till att göra abort då vill man ju hindra kvinnor från att göra abort annars vet jag inte varför man vill inskränka rätten till det mer än idag.
3 Vi behöver fler invandrare
Citat:
SD vill såklart inte sänka kvinnors/människor rättigheter. Det är enbart en fördom från din sida.
De vill begränsa kvinnors rätt till abort och öka vårdnadsbidraget det jag sa må vara en fördom men den är knappast utan grund.
En intressant personlig reflektion är att sverigedemokraterna ofta är arga när de kallas enfrågeparti och menar att de har åsikter inom flera områden. Men när man väll diskuterar dessa områden är de flesta sverigedemokrater antingen 1, Okunniga inom frågan eller 2 Bryr sig inte om frågan. De enda man ofta bryr sig om är just invandring och brott och här är de flesta sverigedemokrater duktiga på att rabbla statistik. Sverigedemokraterna må inte vara ett enfrågeparti men däremot är de flesta sverigedemokrater som jag träffat åtminstone en-två frågepersoner.