2010-07-09, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
När skall du ta och sluta med den här dåliga vanan att göra bort dig hela tiden.

Nej, sifforna visar ju på att det inte är alls några stora grupper yrkesbrottslingar det är frågan.

Haru inte gått ut grundskolan? Ditt resonemang om att politikerna medvetet importerar brottlingar
liknar ju en tre-årings mentala slutledningsförmåga.

Nu spelar du bara dum? Eller du kanske inte spelar?
2010-07-09, 01:17
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ibland dyker detta roliga argument upp. Fast vad ni glömmer är att (de svenska) männen behövs i samhället medan de utomeuropeiska invandrarna, från exempelvis Afrika, är totalt onödiga.

Vi kan jämföra detta med biltrafiken. Bilarna dödar flera hundra personer varje år i Sverige. Men vi accepterar detta. Varför då? Jo, för bilen innebär nytta också. Men tror du att svenska folket och myndigheterna skulle acceptera att man ställde ut lådor slumpmässigt på gatan som exploderade då och då och dödade flera hundra per år? Nä. Och varför det? Jo, för lådorna gör ingen som helst nytta utan enbart skada.

Vi behöver ingen invandring från exempelvis Afrika eller Mellanöstern. Men om vi nu ändå ska ha den så är det minsta man kan begära att den inte skadar oss.
Jösses vilket resonemang, det finns gott om svenska män som är waste of space. Liksom många av annan börd gör goda samhällsinsatser. Även folk från afrika och mellanöstern. T ex ser folk från mellanöstern till att SD inte blir sittande med tomma stolar i Södertälje i höst, bara det
2010-07-09, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ibland dyker detta roliga argument upp. Fast vad ni glömmer är att (de svenska) männen behövs i samhället medan de utomeuropeiska invandrarna, från exempelvis Afrika, är totalt onödiga.

Vi kan jämföra detta med biltrafiken. Bilarna dödar flera hundra personer varje år i Sverige. Men vi accepterar detta. Varför då? Jo, för bilen innebär nytta också. Men tror du att svenska folket och myndigheterna skulle acceptera att man ställde ut lådor slumpmässigt på gatan som exploderade då och då och dödade flera hundra per år? Nä. Och varför det? Jo, för lådorna gör ingen som helst nytta utan enbart skada.

Vi behöver ingen invandring från exempelvis Afrika eller Mellanöstern. Men om vi nu ändå ska ha den så är det minsta man kan begära att den inte skadar oss.

Väldigt bra jämförelse, men jag tror inte att det räcker för att dessa extremister skall förstå.
2010-07-09, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Jösses vilket resonemang, det finns gott om svenska män som är waste of space. Liksom många av annan börd gör goda samhällsinsatser. Även folk från afrika och mellanöstern. T ex ser folk från mellanöstern till att SD inte blir sittande med tomma stolar i Södertälje i höst, bara det

Men SVerige är ju svenskarnas land, ja det finns dålig svenskar men dessa är ju vårt ansvar - afrikanska kvinnomisslandlande analfabeter utan jobb är inte vårt ansvar.
2010-07-09, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leagacy
Men SVerige är ju svenskarnas land, ja det finns dålig svenskar men dessa är ju vårt ansvar - afrikanska kvinnomisslandlande analfabeter utan jobb är inte vårt ansvar.
Instämmer helt.
Vi bär inget ansvar för människor utanför Svea Rikes gränser, så vida dem inte är svenskar förstås.
Aja, nu ger jag upp den här diskussionen. Orkar inte slösa mer tid på vänstervridna galningar. Vi ses på valdagen.
Senast redigerad av The Butcher82 2010-07-09 kl. 01:28.
2010-07-09, 01:28
Bannlyst
Jag fick tipset av rejdar och tänkte lägga till nedanstående i min signatur, men det får inte plats, man får inte ha så många rader.
Tycker ni att jag ska byta signatur till nedanstående?

Citat:
Invandrare har medfört en ökning av brotten i Sverige med 69.8% Källa BRÅ sidan 61

Så här har jag räknat:
I Brås rapport på sidan 61 så står det att 58.9% av alla brottsmisstänkta i Sverige är svenskar (har två svenska föräldrar). Ökningen från 58,9% till 100% är 69,8% (58.9 * 1.698 = 100). Ganska skrämmande och talande siffror tycker jag.

Om någon annan vill använda någon av signaturerna så blir jag naturligtvis enbart stolt. Jag har fått mycket beröm för min nuvarande
2010-07-09, 01:40
Moderator
-Info-s avatar
Megaballen, detta tycker jag är ett intressant citat:

Citat:
Hur tycker du att Sverige ska prioritera hjälp till människor i nöd?
Genom att förbättra tillvaron för 1 flykting eller genom att till exempel rädda 69 350 människor per år från en plågsam död i kolera?

Källhänvisningar:
Migrationsverket, 1 st. "flykting" = 693 500 Kr per år. Läkare utan gränser, rädda livet på 69 350 st. medmänniskor = 693 500 Kr

Har du någonsin fått svar på detta av någon som förespråkar hög flyktinginvandring?
2010-07-09, 01:51
Bannlyst
Citat:
Megaballen, detta tycker jag är ett intressant citat:

Har du någonsin fått svar på detta av någon som förespråkar hög flyktinginvandring?
Nej, det finns inga svar. Utom möjligen "Hyckleri".

Billström var som en hal ål när han utfrågades av SD.
http://www.youtube.com/watch?v=pPz1A0eVI6I
2010-07-09, 02:03
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leagacy
Hur många gånger har man inte sett detta på FB? Fördomsfulla sverigedemokrater som leker allan ballan men fintar bort sig själv istället för att bidra med något vettigt till denna diskussion.
2010-07-09, 02:07
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher82
Instämmer helt.
Vi bär inget ansvar för människor utanför Svea Rikes gränser, så vida dem inte är svenskar förstås.
Aja, nu ger jag upp den här diskussionen. Orkar inte slösa mer tid på vänstervridna galningar. Vi ses på valdagen.
Återigen. Hur kommer det sig att alla sverigedemokrater ser folk som kritiserar Sverigedemokraternas politik och ideologi för kommunister/vänstersympatisörer? Känns lite 30-tals stuk att sätta en lapp på alla människor som vänstersympatisörer enbart för att de inte håller med er ideologi.

Vill ni att folk ska ta Sverigedemokraterna seriöst så får ni sluta upp med att sätta en epitet på folk för det börjar bli riktigt jävla tjatigt.
2010-07-09, 02:08
Medlem
Orzions avatar
Varför är sverigedemokraterna emot att obehöriga lärare skall kunna få fast anställning?

67. Ska obehöriga lärare få fastanställas?
- Nej.

http://sverigedemokraterna.se/2010/06/23/sverigedemokraterna-svarar-pa-alliansens-100-fragor/

Borde det inte vara verklig kompetens och inte mängden utbildning som är relevant? Du kan vara en duktig och bra lärare även utan ”rätt” utbildning och vara en dålig lärare med ”rätt” utbildning. Är det inte bättre att se till elevernas bästa istället för att stirra sig blinda på formella kompetenser. Om en obehörig lärare gör ett utmärkt jobb och eleverna får utmärkta resultat på de nationella proven borde inte denna lärare då kunna få fast anställning? I min värld är det relevanta ”verklig” kompetens och inte enbart ”formel” kompetens. Speciellt om läraren är på väg att vidareutbilda sig för att få formel kompetens. Att förbjuda skolorna från att ge dessa lärare fast anställning är för mig obegripligt. Ett samhälle som bara stirrar sig blint på att man har rätt form av papper är inte positivet i min mening, det borde vara upp till arbetsgivaren att i varje enskild fall bedöma en lärares kompetens och kunskap och göra en helhetsbedömning och utifrån detta besluta om personen skall få fast anställning eller inte.
2010-07-09, 02:13
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher82
Hur kan vi då ha 1 miljon invandrare i Sverige?
du kan väl gå in på migrationsverket.se t ex (sök på statistik) och läsa på om hur många som är flyktingar och hur många som är arbetskraftsinvandrare mm.

Fast jag kan tala om för dej det snittat 10 000 de senaste tio åren så det blivit ETT hundratusental dessa tio år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in