Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Men om en kristen kyrka vill viga homosexuella då varför skall man förbjuda dem att göra det?
Ja alltså jag är personligen inte emot att homosexuella gifter sig i kyrkan. Jag är själv inte kristen.
Citat:
Sverigedemokraterna är emot avskaffandet av alla tullar och en helt fri handel med omvärlden.
Detta är jag inte tillräckligt insatt i. Det jag vet är att SD vill förbättra "tull-kontrollringarna". Göra det svårare för kriminella.
Citat:
Bara för att andra har en större inskränkning av vad vi har gör det ju knappast rätt? Kvinnoförtryck är också standard i många länder skall vi ta efter det med?
1 Det ger dig rätt att inskränka kvinnors rätt till sin kropp hur?
2 De vill ju inskränka kvinnors rätt till att göra abort då vill man ju hindra kvinnor från att göra abort annars vet jag inte varför man vill inskränka rätten till det mer än idag.
3 Vi behöver fler invandrare
Det där har jag redan svarat på ovan.
3. Vi tar idag in fler invandrare än vad vi har kapacitet att ta hand om. Så håller inte med dig där direkt. Vi behöver en mer kontrollerad invandring dock. En mer ansvarig invandringspolitik.
Citat:
En intressant personlig reflektion är att sverigedemokraterna ofta är arga när de kallas enfrågeparti och menar att de har åsikter inom flera områden. Men när man väll diskuterar dessa områden är de flesta sverigedemokrater antingen 1, Okunniga inom frågan eller 2 Bryr sig inte om frågan. De enda man ofta bryr sig om är just invandring och brott och här är de flesta sverigedemokrater duktiga på att rabbla statistik. Sverigedemokraterna må inte vara ett enfrågeparti men däremot är de flesta sverigedemokrater som jag träffat åtminstone en-två frågepersoner.
Ja det kan jag hålla med om. SD är inte ett enfrågeparti men det är inte så många jätte kunniga. Anledningen till det är att folk prioriterar olika frågor olika mycket.
Majoriteten av de som sympatiserar med SD gör ju det trots allt för deras 3 huvudfrågor; invandringspolitik, brottspolitik, äldreomsorg.
Jag är själv inte insatt i alla av SDs frågor. Dock en del.
Men detta tror jag inte är nåt jätte unikt med SD. Det är så för alla partier, mer eller mindre.
Många röstar ju på rikspartier utan att ens har nån aning alls. Enbart för att "det är så dom alltid har röstat" eller för att andra gör det etc.