Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Problemet är att övriga partier gärna samarbetar för att hålla SD ute, SD blir inte någon fantastisk vågmästare.
Så länge inte tredje världskriget bryter ut pekar inget för att högern och vänstern skulle slå sig ihop för att göra något tillsammans allra minst rösta ut SD.
Unionen är väldigt emot och har sagt att det inte kommer ha något som ens likar ett samarbete med SD, men jag tror att det är mest för att SD tar väljare ifrån Sossarna och i princip er deras nemesis.
När unionen trycker på alliansen och säger i stil med "Vi har nu tagit ställning emot detta främlingsfientliga parti och nu väntar vi på att ni också ska göra det" då svarar alltid alliansen väldigt osäkert och jag tyder att de på det sättet inte stänger dörren för SD, tyvärr.
Jag står verkligen inte för att Mona Sahlin ska styra landet - hon verkar inte ha alla x:en i ekvationen, så att säga -, så en del av mig tycker det är bra att SD ökar chanserna för att det inte händer. Men jag skulle verkligen vilja se ett annat parti som vågmästaren...
Med vänlig hälsning
Barngu
EDIT: Stavfel