Citat:
Tack, trevligt att höra. Alltid glad att hjälpa folk att skratta.
Ursprungligen postat av Svithjod
Du är ett puckat skämt!

Citat:
Ja, det är mitt livs kall att verka smart inför dig, visste du inte det?
Ena stunder tjatar du om siffror i din iver att verka "smart".
Citat:
Du kanske borde lära dig skillnaden mellan tolkning och ifrågasättning? Om du tar och läser det jag skrev igen så kommer du (förhoppningsvis) att se att jag bad om mer detaljerade siffror, som jag fick och hade inga problem att acceptera. Däremot så uttryckte jag min känsla av att kostnaderna var orimligt höga.
När siffror presenteras så börjar du komma med egna tolkningar om vad skäggbarnen "egentligen" kostar.
Vidare vill du ha det till att ditt eget påhittade överskott kommer alla barn till del.
Vidare vill du ha det till att ditt eget påhittade överskott kommer alla barn till del.
Citat:
Vänta lite, var det kostnaderna eller överskottet som jag hade fantiserat ihop? Ta en kopp kaffe, lugna ner dig, läs igen och försök argumentera konkret, utan att riskera få en blodpropp. Vi vill inte att samhället ska bära kostnaderna av din sjukvård, de pengarna ska gå till skäggbarnen.
Till dina ihopfantiserade kostnader får du lägga personalens lön+ pension, kostnader för lokaler, transporter, skolpersonal. skolmat, skolans lokaler, sjukvård.

Citat:
Då kanske man främst ska kika på hur resurser allokeras för att ta hand om skäggbarnen som redan är här, innan man kan få en förändring med att ta emot dem överhuvudtaget? Jag vet inte, det låter rimligare för mig att främst ta itu med redan befintliga problem. Men jag är övertygad att du kan erbjuda mig andra alternativ att betänka. Och jag är även övertygad om du kan göra det på ett sakligt och civiliserat sätt, trots att du hittills gjort ditt bästa för att bevisa motsatsen.
I fallet Hofors har du 30 st anställda att räkna in i kostnadsbilden.
drygt 19 milj kronor per år är en rimlig uppskattning av kostnaden för samhället.
Det hade varit sjukt mycket billigare att ge de 30 st "anställda" dubbel a-kassa och låta skäggbarnen stanna i Afrika.
drygt 19 milj kronor per år är en rimlig uppskattning av kostnaden för samhället.
Det hade varit sjukt mycket billigare att ge de 30 st "anställda" dubbel a-kassa och låta skäggbarnen stanna i Afrika.
?