2010-06-30, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Du är ett puckat skämt!
Tack, trevligt att höra. Alltid glad att hjälpa folk att skratta.
Citat:
Ena stunder tjatar du om siffror i din iver att verka "smart".
Ja, det är mitt livs kall att verka smart inför dig, visste du inte det?
Citat:
När siffror presenteras så börjar du komma med egna tolkningar om vad skäggbarnen "egentligen" kostar.
Vidare vill du ha det till att ditt eget påhittade överskott kommer alla barn till del.
Du kanske borde lära dig skillnaden mellan tolkning och ifrågasättning? Om du tar och läser det jag skrev igen så kommer du (förhoppningsvis) att se att jag bad om mer detaljerade siffror, som jag fick och hade inga problem att acceptera. Däremot så uttryckte jag min känsla av att kostnaderna var orimligt höga.
Citat:
Till dina ihopfantiserade kostnader får du lägga personalens lön+ pension, kostnader för lokaler, transporter, skolpersonal. skolmat, skolans lokaler, sjukvård.
Vänta lite, var det kostnaderna eller överskottet som jag hade fantiserat ihop? Ta en kopp kaffe, lugna ner dig, läs igen och försök argumentera konkret, utan att riskera få en blodpropp. Vi vill inte att samhället ska bära kostnaderna av din sjukvård, de pengarna ska gå till skäggbarnen.
Citat:
I fallet Hofors har du 30 st anställda att räkna in i kostnadsbilden.
drygt 19 milj kronor per år är en rimlig uppskattning av kostnaden för samhället.
Det hade varit sjukt mycket billigare att ge de 30 st "anställda" dubbel a-kassa och låta skäggbarnen stanna i Afrika.
Då kanske man främst ska kika på hur resurser allokeras för att ta hand om skäggbarnen som redan är här, innan man kan få en förändring med att ta emot dem överhuvudtaget? Jag vet inte, det låter rimligare för mig att främst ta itu med redan befintliga problem. Men jag är övertygad att du kan erbjuda mig andra alternativ att betänka. Och jag är även övertygad om du kan göra det på ett sakligt och civiliserat sätt, trots att du hittills gjort ditt bästa för att bevisa motsatsen.
2010-06-30, 23:23
Medlem
Orzions avatar
Ämnet diskuterades i tråden "Magnus Betner sågar av benen på SD" men där raderas det korrekt som OT och därför för jag över diskussionen hit istället för den inte är OT.

Varför vill sverigedemokraterna återinföra slaveri i Sverige?

Källa

"56. Ska värnplikten återinföras och hur ska den i så fall utformas?
- Sverigedemokraterna förespråkar en återinförd värnplikt bestående av en kortare grundutbildning samt en påbyggnadsutbildning för vissa kategorier värnpliktiga."

http://sverigedemokraterna.se/2010/06/23/sverigedemokraterna-svarar-pa-alliansens-100-fragor/
2010-06-30, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Ämnet diskuterades i tråden "Magnus Betner sågar av benen på SD" men där raderas det korrekt som OT och därför för jag över diskussionen hit istället för den inte är OT.

Varför vill sverigedemokraterna återinföra slaveri i Sverige?

Källa

"56. Ska värnplikten återinföras och hur ska den i så fall utformas?
- Sverigedemokraterna förespråkar en återinförd värnplikt bestående av en kortare grundutbildning samt en påbyggnadsutbildning för vissa kategorier värnpliktiga."

http://sverigedemokraterna.se/2010/06/23/sverigedemokraterna-svarar-pa-alliansens-100-fragor/

Andra myndigheter som utövar slaveri i dag är domstolar, fängelser, polisen, tvångsvården, grundskolan samt privata aktörer som samboende och ensamstående föräldrar.
2010-06-30, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Släng dej inte med ord du inte har grepp om, "infrastrukturen" som om det var en bestämd entitet. Vilken infrastuktur menar SD det är problem med? Och hur ser problemen ut?

Vad är det du inte förstår nu, jag tror du är ganska ensam om att inte koppla.
2010-06-30, 23:33
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leagacy
Andra myndigheter som utövar slaveri i dag är 1 domstolar,2 fängelser, 3 polisen, 4 tvångsvården,5 grundskolan 5samt privata aktörer som samboende och ensamstående föräldrar.

1 Utveckla.
2 Vi har gått igenom skillnaden mellan oskyldiga och skyldiga människor dessutom är det tveksamt om liknelsen håller då fångarna vad jag vet inte tvingas till något arbete.
3 Utveckla.
4 Utveckla.
5 Utveckla.
2010-06-30, 23:45
Bannlyst
Citat:
1 Utveckla.
2 Vi har gått igenom skillnaden mellan oskyldiga och skyldiga människor dessutom är det tveksamt om liknelsen håller då fångarna vad jag vet inte tvingas till något arbete.
3 Utveckla.
4 Utveckla.
5 Utveckla.

Det är svårt att utveckla självklarheter för politiska extremister som skriver om betydelsen på ord, friska människor tänker inte som dig och skulle de göra de göra samma slutsatser som jag - säkert med fler exempel.

Vi kan då ta det mest extrema på min lista, barn som lever med sina föräldrar - exemplet uppfyller alla dina kritikerier. Barnen är får juridiskt ta egna beslut och kan lagligen bestraffa barnet om direktiv inte följs som slavägarenn/förälderna. Slavägaren/förälderna får till och med låna ut slaven/barnet till andra slavhandlare/vuxna, tex om man skall bort under en tid. Slaven i familjen har inte ens någon juridisk rätt att ifrågasätta sin slavägare vilket slaven i militärtjänst har. Slaven i familjen har dessutom inte rätt till ekonomisk ersättning vilket slaven i militärtjnst har. Osv...

Slutsats, barn i världen är med ditt resonemang betydligt mer utsatta för "slaveri" än en individ i militärtjänst.

Antingen är du för slaveri på samma sätt som SD eller så vill du helt enkelt ta bort föräldrar ects makt överbarn och ge även spädbarn (inte foster dock, dem vill du att man skall få mörda och plåga fritt och lagligt) juridisk myndighetsstatus.
2010-07-01, 00:10
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Det är svårt att utveckla självklarheter för politiska extremister som skriver om betydelsen på ord, friska människor tänker inte som dig och skulle de göra de göra samma slutsatser som jag - säkert med fler exempel.

Vi kan då ta det mest extrema på min lista, barn som lever med sina föräldrar - exemplet uppfyller alla dina kritikerier. Barnen är får juridiskt ta egna beslut och kan lagligen bestraffa barnet om direktiv inte följs som slavägarenn/förälderna. Slavägaren/förälderna får till och med låna ut slaven/barnet till andra slavhandlare/vuxna, tex om man skall bort under en tid. Slaven i familjen har inte ens någon juridisk rätt att ifrågasätta sin slavägare vilket slaven i militärtjänst har. Slaven i familjen har dessutom inte rätt till ekonomisk ersättning vilket slaven i militärtjnst har. Osv...

Slutsats, barn i världen är med ditt resonemang betydligt mer utsatta för "slaveri" än en individ i militärtjänst.

Antingen är du för slaveri på samma sätt som SD eller så vill du helt enkelt ta bort föräldrar ects makt överbarn och ge även spädbarn (inte foster dock, dem vill du att man skall få mörda och plåga fritt och lagligt) juridisk myndighetsstatus.
En väsentlig skillnad är dock att barnet inte är myndigt och inte klarar av att fatta egna beslut speciellt när det bara är ett spädbarn och därför är föräldrarna ansvariga för barnet och ger det mat och liknande. Men värnplikten är vuxna individer som med hjälp av hot om våld tvingas till det.
2010-07-01, 00:16
Bannlyst
Citat:
En väsentlig skillnad är dock att barnet inte är myndigt och inte klarar av att fatta egna beslut speciellt när det bara är ett spädbarn och därför är föräldrarna ansvariga för barnet och ger det mat och liknande. Men värnplikten är vuxna individer som med hjälp av hot om våld tvingas till det.

Ännu värre för barnet att oskyldigt straffas för att man har fel ålder och ännu ett starkt bevis på att vissa på extremvänster ser på den engagerade föräldern som en girig slavhandlare.

Sedan undrar jag vilket "våld" slavarna i militärtjänst hotas med - tror du att vi har spöstaff i Sverige eller så?
2010-07-01, 00:19
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ännu värre för barnet att oskyldigt straffas för att man har fel ålder och ännu ett starkt bevis på att vissa på extremvänster ser på den engagerade föräldern som en girig slavhandlare.

Sedan undrar jag vilket "våld" slavarna i militärtjänst hotas med - tror du att vi har spöstaff i Sverige eller så?

Barn är alltid en svår fråga men faktum kvarstår att en 1 månaders bebis inte kan klara sig själv. Föräldern måste lyfta up denna och lägga den i sängen för att sova etc etc.

Extremvänstern?

Fängelsestraff?
2010-07-01, 00:35
Bannlyst
Citat:
Barn är alltid en svår fråga men faktum kvarstår att en 1 månaders bebis inte kan klara sig själv. Föräldern måste lyfta up denna och lägga den i sängen för att sova etc etc.

Extremvänstern?

Fängelsestraff?

Och då vill du att man skall kunna bedriva människohandel med dessa bebisar? Du säger mot dig själv.

Sedan är inte fängelser mer "våld" än skolplikten (mer oskyldiga slavar, obetalt utan rättigheter i minst 9 år), dessutom döms det nog dagligen oskyldiga människor - varför vill du förslava dessa människor?
2010-07-01, 00:50
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Och då vill du att man skall kunna bedriva människohandel med dessa bebisar? Du säger mot dig själv.
Va? var fick du det ifrån? Nej man skall inte kunna köpa och sälja barn det vore ytterst inhumant, hemskt, vidrigt, fruktansvärt, (andra ord som beskriver hur hemskt och fel det vore.)

Citat:
Sedan är inte fängelser mer "våld" än skolplikten (mer oskyldiga slavar, obetalt utan rättigheter i minst 9 år),
Så det är inte våld att släppas in i en bur där du tvingas spendera x antal tid mot din vilja och om du försöker ta dig därifrån blir du nedslagen? Förövrigt bör skolplikten självklart avskaffas men det är en annan fråga.
Citat:
dessutom döms det nog dagligen oskyldiga människor - varför vill du förslava dessa människor?
Att oskyldiga människor ibland döms till fängelse är tragiskt men dessvärre oundvikligt, här handlar det dock om misstag som genast rättas till när det uppdagas och inte något som avsiktligen görs.
2010-07-01, 03:06
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieutenantNateHiggers
Däremot så har ju Jimmy krossat alla han mött från 7-klövern. Vänsterpartiet vågar inte ens ta debatten mot SD utan att få hjälp från andra partier och Freddan Reinfeldt har själv sagt att han inte kan vinna en debatt mot Jimmy.

Jag har personligen några sympatier med SD, men lär inte rösta på de då jag hellre kompisröstar på KD för att få en blå regering.

Sverige är helt klart inte en demokrati längre och jag hade hoppats på att åtminstone något parti ur 7-klövern hade kunnat säga ifrån.

SD har ju aldrig debatterat någon annat än invandringspolitik. SD för ett populistiskt budskap så nog tror jag att de flesta som har en invandringskritiskt inriktning tycker att de har "krossat" sitt motstånd. I en slutdebatt diskuteras andra ämnen än invandring.

Det är ju jävligt märkligt att du inte tycker att Sverige är demokratiskt och ändå röstar du på ett parti som du tycker för en ickedemokratisk politik. Skäms du inte när du tittar dig i spegeln?

Ja, ni är smurfar. Små och blå är ni.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in