Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Björn Söder lyckas inte med att sälja sitt budskap under denna halvtimme, enligt mig.
Intervjun behandlar inte helt oväntat, och som vanligt, mycket om motiven bakom SD´s principiella frågor.
Men hur lyckades Björn? Ja, han kör fast ett antal gånger och sitter i bland på gränsen till svarslös, samt att avsaknaden av djup i resonemangen kring en del ämnen blir ganska tydlig.
Är det verkligen så ogenomtänkt, funderar man ibland.
Håller helt med, jag satt i bilen och lyssnade och tyckte att han var pinsamt dålig.
Jag skulle fanimej ha kunnat motivera och argumentera för SD:s budskap bättre än han, och jag är verkligen inte Sverigedemokrat. Han rabblade samma svar gång på gång, tog inte upp resonemang, såg inte chanserna till att förklara sig eller förtydliga varför SD vill något särskilt.
Jag kan förstå att ett litet parti inte har horder av mediatränade proffs, men självaste partisekreteraren måste väl ändå ha resonerat och funderat lite grand över deras politik? Eller har han bara glidit med, plockat en ledande position utan att bidra ett dyft till det politiska programmet? Var det bara så, att han var den enda som inte var gammal kriminell och därför fick jobbet?