2010-04-17, 17:14
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Björn Söder lyckas inte med att sälja sitt budskap under denna halvtimme, enligt mig.
Intervjun behandlar inte helt oväntat, och som vanligt, mycket om motiven bakom SD´s principiella frågor.
Men hur lyckades Björn? Ja, han kör fast ett antal gånger och sitter i bland på gränsen till svarslös, samt att avsaknaden av djup i resonemangen kring en del ämnen blir ganska tydlig.
Är det verkligen så ogenomtänkt, funderar man ibland.
Håller helt med, jag satt i bilen och lyssnade och tyckte att han var pinsamt dålig. Jag skulle fanimej ha kunnat motivera och argumentera för SD:s budskap bättre än han, och jag är verkligen inte Sverigedemokrat. Han rabblade samma svar gång på gång, tog inte upp resonemang, såg inte chanserna till att förklara sig eller förtydliga varför SD vill något särskilt.

Jag kan förstå att ett litet parti inte har horder av mediatränade proffs, men självaste partisekreteraren måste väl ändå ha resonerat och funderat lite grand över deras politik? Eller har han bara glidit med, plockat en ledande position utan att bidra ett dyft till det politiska programmet? Var det bara så, att han var den enda som inte var gammal kriminell och därför fick jobbet?
2010-04-17, 17:23
Medlem
volvo 240s avatar
Vad har de gjort med sin hemsida.

Ser ut som skit. Har de blivit hackade igen eller?

http://sverigedemokraterna.se/
2010-04-17, 17:57
Medlem
Citat:
Björn Söder lyckas inte med att sälja sitt budskap under denna halvtimme, enligt mig.
Intervjun behandlar inte helt oväntat, och som vanligt, mycket om motiven bakom SD´s principiella frågor.
Men hur lyckades Björn? Ja, han kör fast ett antal gånger och sitter i bland på gränsen till svarslös, samt att avsaknaden av djup i resonemangen kring en del ämnen blir ganska tydlig.

- Jag håller med, och det förvånar mig lite. Jimmie brukar vara den som pratar luddigt och hela tiden går i försvarsställning medan Söder oftast är mer retorisk och lite ettrig. (Youtuba gärna de två medverkanden i SVT:s Debatt han gjort för en jämförelse). Under den här intervjun lät det som om han satt och tänkte på annat.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Vad har de gjort med sin hemsida.

Ser ut som skit. Har de blivit hackade igen eller?

http://sverigedemokraterna.se/

- Som jag förstått saken hackades dom några gånger under natten, och eftersom den vanliga sidan fortfarande har kvar samma säkerhetsbrister valde man att frama in en delvis ny domän och slängde upp en mindre del av en hittills inte färdig kampanjhemsida. Ja, det ser ut som skit. Nej, det kommer inte se ut så här i valrörelsen
2010-04-17, 18:35
Medlem
Citat:
Björn Söder var i dag gäst i Ekots Lördagsintervju.

Att det inte redan existerar en egen tråd om detta är väl att betrakta som smått sensationellt.
Ingen från SD som vädrat kritik eller mediauppmärksamhet?

Nåja, med SD mått mätt så är intervjun nog att anse som godtagbar. Men som ansats till verklig valkampanj så är den högst medioker.

Vad anser ni andra?
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3071

Nu har media riktat in sig på Sverigedemokraternas två svagaste kort på kort tid: Carina Herrstedt och Björn Söder. I det senare fallet är det inte mycket att göra eftersom man haft det dåliga omdömet att göra Söder till partisekreterare, men att släppa iväg Herrstedt till en TV-debatt är oförlåtligt. Partiet bör fundera över varför inbjudningar från media kommer till just de här båda, och försöka ta den här valrörelsen på lite större allvar.
2010-04-17, 18:39
Medlem
STALHETTANs avatar
Instämmer om att det inte var skitbra intervju i lördagsintervjun, speciellt inte i slutet med slöjdebatten och afganistan.

Bra att det framgår att de inte är färdiga med manifestet samt att de inte har samma tillgångar som riksdagspartierna med uträkningarna.
Lite konstigt att just Björn Söder var med i intervjun, han säger ju i början att han inte varit så delaktig i dessa uträkningar. Antar att sr räknat med detta...

Ger intervjun godkänt ändå, fler raka svar än sjuklövern brukar komma med anser jag.
2010-04-17, 18:42
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Ja, herregud vilket clownparti.
Nåt speciellt du syftar på?
2010-04-17, 18:44
Medlem
STALHETTANs avatar
Citat:

Det är ett troll. Ignorera nollan.
2010-04-17, 18:47
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:

Inget speciellt bara skriver vad jag tycker. Efter att ha lyssnat på Lördagsintervjun med Björn Söder så var det min spontana reaktion.
2010-04-17, 18:48
Bannlyst
Dålig programledare av vänstertyp, flåshurtig typ som tror han kan sitt jobb, not. Björn Söder gör ett bra jobb och väljer hellre att säga jag vet inte, än att svamla. Gediget jobb, Björn.
2010-04-17, 18:58
Medlem
Lightbreaks avatar
Lyssnade bara några minuter på intervjun men hörde att reporten hängde upp sig något infernaliskt på deras förslag till förbud av politiska och religösa symboler på offentliga arbetsplatser.

Vi har tydligen redan idag förbud på en mängd skolor och arbetsplatser mot att bära kläder eller symboler med starka politiska budskap. Varför hänger reporten upp sig på att Björn skulle bli provocerad av en slöja hos apoteket i typ 5min av intervjun?
Hur många blir provocerade av "starka politiska symboler" (vad gränsen för nu det dras), borde ju vara samma med slöja o dyl. Löjligt #1...

Sedan var det lite komiskt att höra när reporten frågade ang. arbeten och lönedumpning då 14 000 "arbetsinvandringar" (leller vad det nu var) kom in förra året, varav 6 000 var bärplockare, och udnrade hur bärplockare bidrog till lönedumpningar... Han kanske missade att 8 000 inte var bärplockare? Löjligt #2...

Dock håller jag med om att Björn hade dåliga (eller snarare inga) svar på dessa "frågorna"...
2010-04-17, 18:58
Medlem
InteIgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Dålig programledare av vänstertyp, flåshurtig typ som tror han kan sitt jobb, not. Björn Söder gör ett bra jobb och väljer hellre att säga jag vet inte, än att svamla. Gediget jobb, Björn.
Programledaren verkar allmänt obekväm oberoende av gäst.
2010-04-17, 19:10
Medlem
RadioGaGas avatar
För mig lät Björn Söder mycket mer obekväm än vad programledaren gjorde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in