2010-03-01, 20:23
Medlem
ambisckos avatar
Så en judeägd tidning släpper återigen fram en annan jude i korståget mot multikulturens kättare.
Citat:
Att försöka debattera efter den mall bestående av saklighet och fakta, som är legio i svensk politisk diskussion, verkar inte fungera.
Äh, ironiska kvickheter och retorisk pajkastning har väl sedan länge utgjort mallen som svensk politikeradel uteslutande använder när de "debatterar" med varandra?

Bo Rothsteins syn på yttrandefrihet och åsiktsfrihet har för övrigt varit uppe tidigare på FB:

https://www.flashback.org/t787481
2010-03-01, 20:52
Medlem
Citat:
Det är dags för Carl Bildt att ställa in det ymniga resandet till världens huvudstäder och ge moderatstabens "blodhundar" i uppgift att börja gräva fram vad som krävs för att ge Sverigedemokraterna den holmgång de förtjänar.
Man skall likt Kaliber gräva upp så mycket skit man hittar om Sverigedemokraterna och sedan försöka göra narr av dom. Sakfrågor skall man inte diskutera.

Jag tror att det kommer att bli en lång och smutsig valrörelse.
2010-03-01, 20:54
Medlem
Roadworkers avatar
Jag tycker det är starka ord han använder, tiga ihjäl och kväsa,
precis som om dom skulle avrättas eller nåt sånt,
"skyttas i ryggen" eller röjas bort mer eller mindre på något fegt sätt, vilket svin han verkar vara.
2010-03-01, 20:54
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Jag gillar Bo Rothstein och jag har läst många vetenskapliga artiklar av honom. Tyvärr lider han av vissa PK-skygglappar som inte direkt klär honom. Bo Rothstein har bland annat skrivit mycket om socialt kapital - men delar inte Robert Putnams analys om att mångkultur leder till vissa problem - då det kommer till att behålla vissa egalitära sociala former inom en nation. Här menar jag att Bo Rothstein är ute och cyklar.

Däremot har Bo Rothstein varit med i debatten om genusvannsinet (när ingen annan vågade) och har kritserat post-strukturalism, kulturrelativism och liberal multikulturalism.

Vi måste nog acceptera att Bo Rothstein är och förblir en socialdemokrat till höger. Bo Rothstein har vissa poänger - han vet nog (som några i tråden har påpekat) att mångkultur är en omöjlighet - men tror som många andra statsvetare, att bara vi upprätthåller "politiska institutioner" så kommer förnuftet få invandrarna från tredje världen att adoptera svensk kultur.

Ungefär samma problem har den underbara politiska filosofen John Rawls. Han ser inte heller "kulturella" och "rasiala" skillnader. Snarare utgår han ifrån att Amerika alltid kommer vara kristet "Europiskt" - och det specifika förnuft som tillkommer det Europiska folket.

Nu gjorde Bo Rothstein en dålig analys - men vad har han för val? Det går inte riktigt att bemöta Sverigedemokraterna. Det mångkulturella vansinnet är på väg att fara åt helvete - och de "självklara" politiska och sociokulturella strukturer och institutioner som hållit ihop Sverige håller nu på att raseras i snabb takt av den politiska, mediala, ekonomiska, byråkratiska och akademiska klassen.

Karl-Olof Arnstberg och Jonathan Friedman påtalade de här problemen redan på 1990-talet - men då kallades de för rasister. Även tidningen Salt (kristo-nationalistiska konservativ tidning) påtalade dessa problem på 1990-talet. De blev även "rasiststämplade".

Jag gillar Bo Rothstein, men han är tyvärr i för stor utsträckning påverkad av vissa akademiska teorier - som utvecklades då Sverige och västvärlden var kulturellt och politiskt homogent.

Sedan tror jag inte Carl Bildt eller annan politisk ledare har någon chans mot Sverigedemokraterna. Carl Bildt är och förbli en "överklasspojke" i väljarnas ögon. Fredrik Reinfeldt har påtalat detta många gånger. I sanningens namn är nog Carl Bildt en av de mest kompetenta politikerna i regeringen vid sidan av Anders Borg. Carl Bildt har också en jävligt bra retorisk förmåga som överstiger Jimmy Åkessons. Men Jimmy Åkesson är också en "politisk nybörjare" och med övning kan nog Jimmy Åkesson vinna mot Carl Bildt. Jimmy Åkesson har också ett triumphkort. Det är helt enkelt så att det inte går att försvara det mångkulturella samhället - annat än från vissa halvskeva moraliska argument. Använder Bildt dessa mot Jimmy Åkesson kommer Bildt framstå som en pajas. Däremot skulle nog Bildt kunna använda sig av "FN", "EU" och vissa svenska förbindelser säger åt att att agera på ett visst sätt. Dessa är svåra att bemöta om man inte är insatt i internationell politik. Där har Bildt ett övertag mot Jimmy Åkesson.

I vilket fall. Jimmy Åkesson skulle till och med ha råd att "tuffa" till sig och komma ut tuffare. Det skulle inte precis spela någon större roll. Men just nu spelar Jimmy Åkesson säkert - han bygger just nu upp en bas för att vinna medelklassen (som troligtvis är 10 gånger mer rasistisk än Åkesson). Detta kräver att man spelar försiktigt, mycket försiktigt.

Det var en bra analys. Delar helt Din uppfattning om Rothstein, med tillägget att han ibland har ett för stort ego för sitt eget bästa. Hans förnekelse av Putnams idé om "nationell" sammanhållning för utvecklande av socialt kapital är ett felskär, men vad skall han göra? Man kan i Sverige inte vara både antifeminist och antimångkultur och tro att man skall få vara kvar bland noblessen.

Givetvis är detta hugskott som han anför, som lösningen av SD-problemet, litet fånigt och illa underbyggt. Det han säger är ju egentligen att alla normala, intellektuella politiska vägar är stängda. Svenskt integrationsmisslyckande har nått vägs ände, och vi får väl se i september vilka resultat det ger.
2010-03-01, 21:02
Medlem
Citat:
Mångkulturen är inget "experiment". Det fastlogs 1975 att Sverige skulle bli ett "mångkulturellt land" - men det skulle gå i etapper, något Palme påpekade 1985. Europiska Unionen kom till på grund av samma förespeglelser. EU, FN och även "mångkulturen" är ett redskap för att tämja "europisk nationalism". Argumentet löd så följande: Ju mer "Mångkulturellt ett land är - desto mindre chans att Europisk etnisk nationalism växer" - vilket man trodde (tror) skall leda till ett tredje världskrig. Detta är det ”ideologiska argument” som är ”någorlunda” accepterade i akademin. Det finns naturligtvis det ”sionistiska” spåret (judars lobbande bland annat för att ta bort invandringskvoter i USA) – detta har dock mer validitet i USA än i Europa och speciellt i Sverige.

Hur vet du det? Läser man t.ex DN på morgonen numera så framstår den ofta som rena propagandan för det judiska folket. Doktorsavhandlingen "Jämlikhet och valfrihet : en studie av den svenska invandrarpolitikens framväxt"(Sthlm uni.) har jag själv tyvärr inte läst. Men enligt den så var det just judar som mest hätsk argumenterade för ett mångkulturellt Sverige. Och än idag så ser vi en rad framstående judar inom det svenska etablissemanget som skoninglöst fortsätter att argumentera för en fortsatt massinvandring.

Själv är jag en sanningssökare som nu läser bl.a MacDonald så jag utesluter inte att judarna haft ett stor del i att Sverige blev ett mångkulturellt träsksamhälle som knappt mupperater kan trivas i.
2010-03-01, 21:04
Medlem
glimmandes avatar
Ärligt talat så tappade jag andan och började rågarva när jag tjuvläste artikeln på jobbet. Det känns som vi lever i bizarrovärlden.

Dessutom så är ju Calle Bildt redan lite småhatad i breda folklager (av de däringa torrisarna som röstar s) då han både talar och beter sig som den överklassgosse han är. Man måste verkligen förakta det svenska folket om man tror att vi kan tillrättavisat genom Rothsteins recept.
2010-03-01, 21:16
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negis
Doktorsavhandlingen "Jämlikhet och valfrihet : en studie av den svenska invandrarpolitikens framväxt"(Sthlm uni.) har jag själv tyvärr inte läst. Men enligt den så var det just judar som mest hätsk argumenterade för ett mångkulturellt Sverige. Och än idag så ser vi en rad framstående judar inom det svenska etablissemanget som skoninglöst fortsätter att argumentera för en fortsatt massinvandring.
Japp. Rothstein, Wolodarski, Göran Rosenberg, Robert Aschberg (Expo) och de andra går bara i sina till åren komna stamfränders svenskfientliga fotspår:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=20639640&postcount=668
2010-03-01, 21:27
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Personligen anser jag att man ska ta debatten med Sverigedemokraterna och avkräva dem svar om var de står politiskt och vad de har för politiskt alternativ att erbjuda i ALLA frågor. Vem har hört en sverigedemokrat uttala sig i någon annan fråga än i invandringsfrågan? Vem har hört en sverigedemokrat tala om miljöpolitik eller skattepolitik? Avkräv dem svar och visa att de står där nakna utan alternativ.
Vad spelar det för roll om SD inte har nån åsikt angående lövgrodor, fossila bränslen eller reporänta? Vem har hört de andra partierna försöka styra upp invandringsfrågan? Det har varit knäpptyst i 20 år och det har inte hindrat dem från att sitta kvar.
2010-03-01, 21:33
Medlem
Karbonats avatar
Tjaha.

Den lille juden känner väl att det börjar bränna under skosulorna. Ärligt talat har jag länge väntat på den här typen av utspel från judelägret. De är nämligen de enda som är tillräckligt smarta för att planera och genomföra en sådan strategi. En strategi som faktiskt kan lyckas om inte SD och resten av svenskarna är väldigt vaksamma.
Humor som vapen skall inte underskattas.
2010-03-01, 21:42
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Därmed kan det synas som att slutsatsen är att ingenting fungerar som ett motmedel. Jag tror emellertid att det finns en tredje linje, nämligen ironins och förlöjligandets strategi
Citat:
Det är dags för Carl Bildt att ställa in det ymniga resandet till världens huvudstäder och ge moderatstabens "blodhundar" i uppgift att börja gräva fram vad som krävs för att ge Sverigedemokraterna den holmgång de förtjänar. Bo Rothstein

Alltså, Bo Rothstein vet inget annat råd än att ironisera och förlöjliga SD. Som den Socialdemokrat Rothstein är anser han förstås att Carl Bildt ska ta sig an uppgiften, helt säkert införstådd med att det kan kosta precis som det kostade Folkpartiet 1991 när Bengt Westerberg fäktade illa mot Ny Demokrati. Rothstein är inte tappad bakom en vagn och den dolda agendan man anar bakom hans strategi torde vara att om/när Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen så ska det främst bli på Moderaternas bekostnad.
Senast redigerad av Kloss 2010-03-01 kl. 21:44.
2010-03-01, 21:58
Medlem
StuGs avatar
Citat:

Så. Är. Det. (För att skriva på Ulf Nilsonska).
Och kommentaren som citerades hade också helt rätt. Mångkulturalisterna har avgett stormeld med det tunga artilleriet i månader (se Finlandsbåtsspionage et x) men när elden inställts och dammet lagt sig står Festung SD kvar! Vilket förstås orsakar panik och framkallar såna här reaktioner. Likt "uppfinnare som visar sina ritningar för kungen" ställer diverse akademiker upp på t ex DN-debatt med sina förslag. Det ena mer befängt än det andra.

PS Jag sätter en hundring på att M Zaremba sitter och slipar på något (i kulturmarxisternas ögon) dräpande, och han släpps lös lagom till valet. Vad säger ni?
2010-03-01, 22:22
Medlem
Blå Rutas avatar
Alla försök till att marginalisera ett parti på sådant sätt är demokratiskt förkastliga.
Det enda man kan (och ska!) göra är att dra upp dom i debatter framför folket och låta folket göra sin roll i en demokrati; bestämma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in